Jag håller med om att rösta och bomba på den som fått flest röster bör vara den gällande melodin. Deadline 17 i dag funkar, tänker vi då att 17 sammanställer vi/jag/någon röstläget och så får alla se till att synka sina bombkanoner om de bombat mot någon annan innan 17?
RasmusL är tidigt i fas med reglerna (se inlägg #6), där visar ju Rasmus att han läst reglerna resonabelt noggrannt (och/eller ställt sig frågan "Kan jag välja att inte bomba, vad händer då?" och letat reda på det). Jag håller med om Vimes läsning av RasmusL och tänker också att det ju knepigt att han inte hoppar på vad som verkar vara en chans att vinna och verifierar/kollar den vidare kvickt.
Vidare håller jag med om att Impetigos tidiga plan på cirkelbombande gör att Impetigo känns väldigt grön. Det hade varit ett egendomligt drag som ulv att vara först med en plan som handikappar ulvlaget så mycket.
Fjodors första post med bautabombsgrejen samt den generella off-känslan jag får av hans röd-grönlista med mig som huvudmisstänkt vilket känns både slappt och också som ett försök att bygga någon form av misstanke från inget gör att han också känns skum. Kontakten mellan Fjodor och RasmusL är också rätt suspekt, där Fjodor inte berör eller refererar till grunden för misstankarna mot RasmusL
Vimes känns stabil i sina poster, Impetigo har ju som nämnts typ grönat sig själv genom exploitjakt, och Sidd känns hittills rätt så grön i sina poster (eller åtminstone genuint Sidd-ig).
BioBunker tycker jag känns väldigt anonym i sin framtoning, inläggen är intetsägande och det kommer en trevande röst på mig för att inte RasmusL-drevet verkar intressant. Basse känns som Basse, och jag gillar posten som kopplar ihop Fjodor och RasmusL för den stämmer med hur jag läser dem också. Octagonal tar inte så mycket plats i min läsning av tråden, men inget skriker avvikande där heller.
Så Fjodor och RasmusL seglar bägge upp som toppval för utbombning, och jag tycker att RasmusLs ovilja att hugga på en möjlig gamewinning exploit gör honom till huvudval för min röst.
Röst: @RasmusL