Nekromanti Burning Wheel i Stockholm

Eksem

Champion
Det här är en intressekoll för att spela Burning Wheel någonstans i Stockholm med start nu i vinter.

Inga särskilda förslag på varken setting, SL eller lokal, men allt det där går ju att fixa enkelt bara vi blir några stycken.

Svara i tråden, omedelbums! Det är inte bindande :gremsmile:

Storuggla

Champion
Efter att ha läst Magic Burner och sedan läst om Character Burner - Jag är på! Nu jobbar jag morgon igen och kan varenda jäkla dag. Tjo!

Storuggla, 95% i norge!

raincat

Veteran
Jag är kanske intresserad.

Det beror lite på spelstil. Viktigast för mig är inlevelse, in-character-interaktion och en känsla av sago/fantasy-stämning (när det gäller fantasyspel). Jag ser regler som ett stöd och hjälpmedel snarare huvudsaken när jag spelar. Hursomhelst så träffas jag gärna och pratar mer =).

Läste en recension av burning wheel och det verkar rätt schyst.

Eksem

Champion
Här gick det undan!

Jag startar ett grupp-PM senare idag, så hinner vi se om någon mer är intresserad.

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Omständigheterna gör att jag får ta tillbaka min intresseanmälan. raincat kan ta min plats.

Eksem

Champion
Det finns alltså inga maxplatser eller så, alla som är intresserade får vara med och prata :gremsmile:

Oscar Silferstjerna

Doktor Snuggles urmakare
Jag bor bara i Stockholm ibland, så jag kan vara med vid enstaka tillfällen. Kan boka in hyfsat i förväg.

Men vad jag förstår är BW hyfsat tidseffektivt (tycker att det låter lite märkligt, men Crane skriver ju faktiskt väldigt precist om hur lång tid en session ska ta). Är också intresserad av Mouse Guard, Blossoms och Burning Empires. Äger det mesta i serien (utom de mer udda BW-tilläggen), men vill inte SL:a.

Förresten, ungefär vilken genre/setting vill ni spela i? BW inbjuder ju till rätt ordinär fantasy (i settingen), men det finns förstås öppningar för att pröva helt andra saker också. Jag är öppen för experiment, men kan även tänka mig något konventionellt. Bör också tillägga att jag är rätt kass på regler, men lär mig gärna.

Andy

Vila i frid
Jag har också funderat över settingen.

Jag ser gärna ett ultra konservativt val, där vi kör det mest klassiska fantasyn vi kan komma på tillsammans.

Exemepl: SL skriver om ett land på max 4st A4, varje spelare skriver om ett baroni om de ska spela en baron, ett tjuvgille i en stor stad om de ska spela tjuv, en magiskola och magikerakademi om de ska spela magiker eller om en mystisk skog om de ska spela alv på max 2st A4.

gizmo

temporary sunshine
Jag är också intresserad!
Beror lite på när/hur ofta ni tänker spela, och sen också på hur gruppen funkar tillsammans förstås. Om det passar vill jag absolut gärna spela, var länge sen..
Giz

Oscar Silferstjerna

Doktor Snuggles urmakare
Kan även tänka mig Midgård, Övärlden och/eller Trakorien som settingar. Kanske bäst att börja med något som inte kräver så mkt förarbete.

Andy

Vila i frid
Kanske bäst att börja med något som inte kräver så mkt förarbete.
Du har helt klart en poäng med det. Jag läser Övärlden för första gången i mitt liv nu (typ 18 år försent) så den settingen skulle passa mig.

Men å andra sidan är jag öppen för allt. Det är ganska mycket upp till den tänkta SL att bestämma tycker jag. Han eller hon kanske redan har ett äventyr klart till en specad värld?

Storuggla

Champion
"Det är ganska mycket upp till den tänkta SL att bestämma tycker jag. Han eller hon kanske redan har ett äventyr klart till en specad värld?"

Jag tror inte vi lyckats samla ihop oss tillräckligt för att sätta spelledarsvansen på den ordspråksmässiga åsnan än. Dock kan jag påpeka att jag avskyr standardfantasy modell 1A och anser att vanliga äventyrargrupper är kringvandrande sociopater (innan jag åker dit för brott mot forumsreglerna vill jag påpeka att jag menar alltså rollpersonerna, inte spelarna) som flummar runt och dödar folk och tar deras grejer utan hänsyn till familj, samhälle eller världsordning.
Jag föredrar rollpersoner som är mer förankrade i samhället - vare sig det är adelsmän som intrigerar att störa en slem tyrann (eller en godhjärtad aukokrat - vilken mes!) eller grändskurkar som knivhugger folk med en rostig kniv för att ta deras paj... och skor. Att bara flänga runt och döda orcher är basé :gremwink:

Storuggla, på en tangent

Eksem

Champion
Nu börjar det nog bli dags att sätta ihop med PM-grupp. Andra som har intresse av BW får skriva i tråden, men resten tar vi privat!

Arfert

Facit
När vi körde BW senast så gjorde vi det i Dantras, en Konstantinopel-aktig hamnstad som låg i nån slags övärld... mycket intriglir och handelshus, även om det var demoner och annat på ett hörn också. Finns en wiki också.. med lite innehåll.. alltid en start.

Fast vi behöver såklart inte köra där...

Andy

Vila i frid
Fior-kampanjen

Här kommer den kampanj som jag tänkte att vi skulle kunna spela i.

Se bifogad fil.

Premissen var att använda max 4st A4 sidor. Jag har en halv sida kvar om det skulle behövas.

Attachments