Varulv Bybornas hövding - R1

Sysp

NNO
Anledningen till att jag faktiskt litar på Stradh den här gången är att jag hade en liknande situation med ADHD-sonen själv förra veckan då jag i princip var dygnet runt support för att få det att funka. Är helt utpumpad den här veckan av detta, och mer trött i knoppen än vad jag trodde. Om jag fått Ceasar-frågan av damogn hade jag tackat ja för jag trodde ändå att jag skulle kunna spela bättre än så här när omgången började och jag hade kunnat plocka ihop en meny på fem minuter, men jag hade inte räknat med att jag skulle vara så urblåst som jag är nu.

Octagonal

Swashbuckler
Får svårt att både delta och läsa ikapp idag är jag rädd. Kvar på sida 8 nu när jag skriver detta.
Kanske kan steppa upp lite mot kvällen, annars nästa runda.
/Octa

fjodorsenuba

Krigarpoet
Därför ska det bli intressant att se vad @Sysp har kommit fram till! 🙂

Jag skulle också vilja se mer från @fjodorsenuba och @Octagonal. Fjodorsenuba: fick du en fråga av SL? Octagonal: hur går tankarna kring siaren/väktaren just nu?

Idag blir en hektisk jobbdag och det är väl lika för er andra, men går jag önska vore det fint om vi kunde tajta till dreven något!
Nej ingen fråga eller interaktion från SL alls.

Octagonal

Swashbuckler
Röstar fortsatt på Stradh och uppmanar väktaren att skydda Brynolf som är grönast förutom Anthrox.

Octagonal

Swashbuckler
Varken grönande eller rödande att jag inte hinner.

Vill ni tolka det som att jag är ulv som inte orkar skriva så be my guest😇

fjodorsenuba

Krigarpoet
Jag ska laga lunch och läsa ikapp. Har fått mer på jobbet än jag räknade med och det får bli toa och lunchrasten läsning och kommentering.

Brynolf

Dum fan
Gällande Brynolf tror jag att han talar sanning när han säger att han fick frågan men inte hann svara. Däremot tror jag Brynolf är mångas förstahandsval som ulvkompanjon. Så han kan ju ha blivit ulv i ett senare skede som sagt.
Tja, nu var jag ju inte nån top pick visade det sig i Sysps utredning. Och oavsett det... Vari ligger ulvrationaliteten i att som ulv alls börja jiddra om de här PMen? Varför skulle det vara någon skillnad om jag var Caesar eller legionär?

Brynolf

Dum fan
Jo, det finns ju en logik i detta förstås.

Å ANDRA SIDAN, senast Stradh var ulv (i Mortal Kombat), gick jag (som var ulv) ut och grönade Anthrox (som var bybo) tidigt.
Och det var en framgångssaga menar du? 😘

Nej, men absolut är det ju en del vinmugg inblandat. Men oavsett hur mycket man bälgar i sig så kommer man inte ifrån att det är dåligt för ulvar att gröna bybor.

Vimes

Sillkung
Tja, nu var jag ju inte nån top pick visade det sig i Sysps utredning. Och oavsett det... Vari ligger ulvrationaliteten i att som ulv alls börja jiddra om de här PMen? Varför skulle det vara någon skillnad om jag var Caesar eller legionär?
Ja, förvånande tycker jag. Hade jag varit Julle hade jag värvat dig alla dagar i veckan.

Ulvrationaliteten är förstås att skådespela bybo. Hade jag varit ulv i din situation hade jag använt det obesvarade PM:et för att bygga ett bybopersona som inte behöver ljuga. Jag hade, som ulv, alla gånger gjort dom du gjorde här.

Det som vore konstigt är om du och Stradh är ulvar tillsammans. Inte konstigt som i omöjligt, utan konstigt som i kaos-ulv.

Ja, förvånande tycker jag. Hade jag varit Julle hade jag värvat dig alla dagar i veckan.

Ulvrationaliteten är förstås att skådespela bybo. Hade jag varit ulv i din situation hade jag använt det obesvarade PM:et för att bygga ett bybopersona som inte behöver ljuga. Jag hade, som ulv, alla gånger gjort dom du gjorde här.

Det som vore konstigt är om du och Stradh är ulvar tillsammans. Inte konstigt som i omöjligt, utan konstigt som i kaos-ulv.
Jag må kaosa...men jag behöver inte skapa kaos av ingenting....

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Troubadix sköter givetvis sitt ämbete bra på egen hand, men ett siande på Stradh vore nog inte dåligt den här rundan.