Varulv Bybornas hövding - R1

Sysp

NNO
Men den verkar ju inte summera korrekt, jag fipplade till formlerna, ignorera den förra.

1734447920734.png

Basenanji

Postd20modernist
Så här tänker jag om Sysps lista!

Stradh är för mig helgrön det här partiet (köper 100% Ceasar och barnen-resonemanget).
Det gör jag med, man vill ju emotionellt förstå föräldrar i en kämpig situation. Men Stradh är väl ändå en deltagare i det här spelet? Han förtjänar väl att läsas som en varulvsspelare också? Jag blir helt enkelt misstänksam mot vad jag fattar som en ganska snabb, spontan reaktion på först Anthrox (nu kan vi prata helgrön!) och sedan Brynolf (av många betraktad som grön) snack om frågor och metaspel. Stradh var ju också med i ett tidigare spel och var där presssd ganska hårt. Stradh är för mig verkligrn inte helgrön.

Sidd har spelat i mitt tycke jättebra och dessutom talat vett i Basse när han har spårat ur lite väl mycket (senast när Basse trodde att även legionärerna fått val och började dra växlar på det).
Nej, det här är bara fel. Jag menar att Brynolfs post gick att tolka som att tidsbristen bestod i att det var svårt att få ihop ett ulvlag då legionärerna eventuellt fick svara på om de kunde/inte kunde vara med.

Ja, det är en långsökt förklaring men den härstammar i Brynolfs (i mitt tycke) oklara text. Det var därför jag gav den en ”wow”-smiley.

Basse är ovanligt aktiv och det är bra, det som stör mest där är att en hel del aktivitet känns brusig a la Basseulvboken och att han är jättepositiv mot mig när jag själv tycker att jag spelat uruselt och inte särskilt grönt det här partiet pga tidsbrist igår, jag brukar ha gjort ett mycket bättre jobb dag 2 med att gröna mig vid det här laget.
1. Jag är aktiv för att jag vill vinna! Jag vill dessutom inte bli utröstad R1 som bybo. Det är den värsta skammen i ett varulvsparti tycker jag: att jag är så dålig på att gröna mig att de andra byborna vill ha ut mig. 😭

Så ja, jag anstränger mig extra hårt just nu, det gör jag.

2. Du är ju bra ju? Vad ska jag säga, din analys i tidigare spel knäckte ju tsmigtussn spelet och du ger intryck av att vara en sorterad och bra person i övrigt. Sedsn kandke du inte kommer till din rätt i just det här partiet, men man ksn inte vara bäst jämt.

fjodor är lågflyg, poppisulv och har inte deltagit i byboövningen som vi försökt få ihop för att få nån vettig signal i R1. Har inget emot att rösta där om vi vill ha andra, bättre drev.
Håller helt med dig här och tycker att Fjodor+Octa känns som en trolig ulvduo.

Brynolf är grön för mig det här partiet, tänker som jag och grönande att gå ut med att fått frågan om Ceasar i ett osäkert läge där en ulv inte borde veta exakt hur det gick till / om andra fått frågan etc.
Ok, teaser-alert. Min instabila inre paranojja undrar om Brynolf fick frågan men inte svarade innan kl. 21.03. Sedan började Brynolf fundera på om han skulle testa att vara med som Caesar? Dvs Brynolf talar sanning - men kanske inte hela! Han inser dessutom att han kan utnyttjs det fsktum att han fick frågan som ett sorts grönande bevis!

Men det här är bara en sorts inre oro hos mig. Men jag håller inte Beynolf som auto-grön. Hsn är alltid auto-cool, men det är coola skurkar också!

Octa vevar lite men jag tycker planen att outa direkt läser som Octa som försöker knäcka spelet på ett lite oansvarigt sätt som jag inte riktigt vågar mig på :)
Öh? Så du menar att Octa är grön för att han försöker knäcka spelet ”lite osndvarigt”? Tja, kandke, men jag ser mer en lite överlägsen vinnarstil bakom den där operationen. Octa känner sig söker på att inte hamns i strålkastaren och passar på att lansera en vågad plan.

Vimes är ganska grön för mig, bra post om Ceasars val, drar en lans för Basse på ett sätt som en ulv inte skulle göra helt ostraffat (minns mitt eget byboförsvar av bybo-Waterhouse i Utkante 2 som gick åt skogen).
Jag tycker att Vimes är redig i sina reflektioner och vi håller med varandra om det ulvrationella i Stradhs beteende. Men sedan får nog Vimes stå på egna ben.

Ingen signal på Sömnige Isaac och ganska lite på Big Mama.
Nej precis. Varför jag har försökt få dem att skriva.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Jag tar ditt ord på att det här är signal och inte brus @Anthrox, sånt här skitpostande blir man hängd för :D
Jag har en arbetsteori att jobba efter, som jag tänkte redogöra för senare. Ska äta mat först och sånt. Men nog tycker jag allt att ditt insamlade här ger signaler, även om de är svaga sådana. Men vi har ju sällan mer att jobba med i R1 ändå liksom?

Basenanji

Postd20modernist
Förklara gärna för en förvirrad gallisk utter.
Ta ställning! Rösta! Du måste inte rösta rätt, men att låta bli att rösta kan vara ulvigt! Ulvarvill inte hamna i strålkastaren och helst ser de att bynor röstar ut vsrsndra!

Vi vinner som lag! Även som utröstad i R1 vinner jag om byn vinner! Ge byn info som de kan använda senare!

Kör ba’!

Brynolf

Dum fan
Håller med.
Ville inte skriva det först för att inte göra nån stor grej av denna statistik. Att @Vimes mfl bygger sin röst på detta är bara underhållande.
Alltså, det var ju sjukt akkurat senast vi gjorde det, när det nu var...

Just därför kanske Caesar spetsar vinet lite extra denna gång, det vet vi ju inte.

Sysp

NNO
2. Du är ju bra ju? Vad ska jag säga, din analys i tidigare spel knäckte ju tsmigtussn spelet och du ger intryck av att vara en sorterad och bra person i övrigt. Sedsn kandke du inte kommer till din rätt i just det här partiet, men man ksn inte vara bäst jämt.
Det är inte så jag minns det. Det knäckte absolut partiet, men inte åt rätt håll :D

(Det var en bra post från dig för övrigt, tack för lite mer detaljer.)

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Ta ställning! Rösta! Du måste inte rösta rätt, men att låta bli att rösta kan vara ulvigt! Ulvarvill inte hamna i strålkastaren och helst ser de att bynor röstar ut vsrsndra!

Vi vinner som lag! Även som utröstad i R1 vinner jag om byn vinner! Ge byn info som de kan använda senare!

Kör ba’!
Den biten fattar jag xD var inte den biten som jag ville ha klarhet i. Det jag ville ha klarhet i var diskussionen som uppstod om vem som vi skulle välja som ulv om vi var Cesar, en diskussion som jag mest upplever förvirrar än att skapa klarhet. Det är vad vi kan vinna på den diskussionen jag vill veta. Fattar från @Vimes att det ger underlag för diskussion, men är det underlag för en diskussion som ger något? Kanske, men för mig är den mer bara förvirrande. Så kanske är det där jag kikar nu, på vilka som drev det spåret.

Basenanji

Postd20modernist
Den biten fattar jag xD var inte den biten som jag ville ha klarhet i. Det jag ville ha klarhet i var diskussionen som uppstod om vem som vi skulle välja som ulv om vi var Cesar, en diskussion som jag mest upplever förvirrar än att skapa klarhet. Det är vad vi kan vinna på den diskussionen jag vill veta. Fattar från @Vimes att det ger underlag för diskussion, men är det underlag för en diskussion som ger något? Kanske, men för mig är den mer bara förvirrande. Så kanske är det där jag kikar nu, på vilka som drev det spåret.
Aha!

Jag tror att det ett sådant spekulerande kan ge är att ulvarna måste ljuga/tala sanning.

Men du har rätt i att det så här i R1 inte ser ut att ge så mycket.

Kanske så här:

Om vi (ni) sluter er till att det måste vara tre ulvar i spel och ni ser att det finns ett begränsat antal alternativ att välja på - då kan informationen om vem man skulle vilja ulva med vara användbar för byn.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Aha!

Jag tror att det ett sådant spekulerande kan ge är att ulvarna måste ljuga/tala sanning.

Men du har rätt i att det så här i R1 inte ser ut att ge så mycket.

Kanske så här:

Om vi (ni) sluter er till att det måste vara tre ulvar i spel och ni ser att det finns ett begränsat antal alternativ att välja på - då kan informationen om vem man skulle vilja ulva med vara användbar för byn.
Tack, nu känns det lite tydligare! 🙂

Basenanji

Postd20modernist
Den biten fattar jag xD var inte den biten som jag ville ha klarhet i.
Bra!

Men du: ännu har du inte lagt någon röst! Gör det tycker jag! En röst är det mest konkreta vi har att utgå från i varulvsspel. Fluff, tendenser, teorier, magkänsla i all ära; röster åstadkommer något konkret genom att deltagare inte längre är med i spelet.

(Jag skriver så här för att jag inbillar mig att du tycker att det kan vara hjälpsamt, säg till om det är överflödigt!)

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Bra!

Men du: ännu har du inte lagt någon röst! Gör det tycker jag! En röst är det mest konkreta vi har att utgå från i varulvsspel. Fluff, tendenser, teorier, magkänsla i all ära; röster åstadkommer något konkret genom att deltagare inte längre är med i spelet.

(Jag skriver så här för att jag inbillar mig att du tycker att det kan vara hjälpsamt, säg till om det är överflödigt!)
Jag tänkte göra det när jag inte fryser händerna av mig.

Men så här, Big mamma har liksom mig varit väldigt frånvarande. Jag fattar, det kan vara mycket denna tid på året men jag hade väl själv känt att jag skulle vilja att någon knuffat till mig ordentligt om jag hamnat i en loop där jag haft sönder snoz knappen. Så jag lägger min röst där tills jag är hemmavid om dryga timmen eller Big mamma vaknar till liv.

Röst: @Big Mama

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
jag har inte fått några pm whatsoever.
Det ligger nu två röster på BM så jag vill bara passa på att inflika att ulvarna inte borde ha koll på att byn inte fått några PM alls (det står vad jag vet ingenstans), så den här meningen från en av BM:s första poster borde göra henne tillräckligt grön för att vi ska kunna fokusera på viktigare saker än att jaga lågflygare.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Det ligger nu två röster på BM så jag vill bara passa på att inflika att ulvarna inte borde ha koll på att byn inte fått några PM alls (det står vad jag vet ingenstans), så den här meningen från en av BM:s första poster borde göra henne tillräckligt grön för att vi ska kunna fokusera på viktigare saker än att jaga lågflygare.
Jag kommer justera min röst om inte allt för lång tid. Så Big mamma kommer inte vara min slutgiltiga röst.

Sidd

”Bybo”
Skarp spaning. 👍

fjodorsenuba

Krigarpoet
Jag känner mig helt vilsen i diskussionen om ulvkompisar, vilket istället gjort att det låste sig i hjärnkontoret. Samtidigt tycker jag @Sidd hade ett rimligt resonemang att det skulle vara dumt att välja honom som ulv då nästan alla pekat ut honom som en kandidat de själva skulle välja. Samtidigt blir det ju superdumt av mig att gröna Sidd endast utifrån det argumentet då det samtidigt kan användas som täckmantel genom att peka på hur absurt det skulle vara att Sidd skulle vara ulv då alla vill kramas med honom om de var Cesar.

Jag är helt vilsen och mitt inlägg är nog lika förvirrande som jag är förvirrad... Så mycket för kloka tankar från mig. Samtidigt kunde ju ingen veta innan spel att Sidd skulle vara så populär, eller har jag missat något? Förklara gärna för en förvirrad gallisk utter.
Bry dig inte i så mycket att lägga tankar på vad folk tycker om dina tankar (kanske lite snurrigt det här med).
Det hjälper inte att försvara sig utan det bästa är att gräva på andra och hitta bra spår för att gröna sig om man kan (och det är oftast typ sjukt svårt, värre i R1).

Vore intressant med att du postar en grön till röd lista med de du tycker agerar bra till skumt. Som Basse säger så kan vi använda det som information i kommande rundor för att hjälpa byn förstå vad vi missat samt att klämma åt ulvar som försöker spöka en lista senare.

fjodorsenuba

Krigarpoet
Alltså nu vet jag att du ÄR grön men har vi inte lärt oss om och om igen att vi ska plocka ut lågflygare?
Om du nu vill freda BM så mycket så går min röst över på Octagonal då som du och Basse verkar ha någon förkärlek som att vi skulle lyckas som lågflygar ulvpar (alltså Basse jag tror verkligen du är grön men detta är ju ett lågvattenmärke i VJVS om du tror att två lågflygare ska ta hem en så här stor omgång).

Röst: @Octagonal

Vimes

Sillkung
Ja, ok, det är på Stormorsans grönkonto såklart. Men nedanstående betyder ju implicit att "vanillabybor får inte PM". Men frågan är om man som ulv hade vågat chansa på en sådan mellan raderna-grej. Kanske inte.

Byn har även en trubadur (siare) Troubadix och en druid (väktare) Miraculix. Dessa är hemliga men har fått privata meddelanden från mig.