Varulv Bybornas hövding - R1

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Om ulvarna snappat upp att många valt Sidd som potentiell medulv och spätt på det för att förstärka möjligheten att vi röstar ut Sidd based on popular opinion borde ulvarna vara sent på tåget. Det ger följande namn:
Somnigelsaac
Vimes
Big Mama
fjodorsenuba
Octagonal

Basenanji

Postd20modernist
Har inte så mycket mer att säga om JCs val Basse. De flesta har ju sagt vad de tänkt sig, även jag. Tycker inget sticker ut bland det på nått underligt vis och såklart kommer en ulv hitta på nått annat i sin plan än vad den säger sig vilja som JC.
Så här Fjodor: jag studsade på att du skrev ”semper battalius”. Det kanske är en ovidkommande detalj, men det känns mystiskt att du så tidigt använder det korrekta namnet (som jag har svårt att stava…).

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
En halvtimme kvar på rundan, ska vi ära Häger genom en snajpröst som fuckar upp dreven lite?

Vimes

Sillkung
Håller tummarna för bättre spel från @Anthrox nästa runda. Nu är det mycket "i scenario X är spelare Y sannolikt grön/röd, det gör att spelare Z, A, B och C är troliga ulvar".

Sidd

”Bybo”
Precis! Det har jag grubblat över länge nu!
Så du har alltså grubblat länge på det valet och flera gånger lyft den frasen utan att säga det.
Du har påpekat ordvalet, att det var off.
Men inte det konstiga i valet i sig som Anthrox är inne på.

Jag har inte ens orkat kolla in denna diskussion, fjoddes förslag till val eller räknat på vad som är bäst.
Nu när du och Anthrox lyfter detta igen så kollade jag och håller med Anthrox att det skulle inte jag välja i stället för Nattmord.

Nu när Majestix lyfter valet i sak så skriver du det.
Jag vet att jag skärskådar dig hela tiden nu Basse men du måste medge att jag har rätt om detta?
När du ändå påstår att du ”grubblat” över detta länge.
Varför inte ifrågasätta Fjoddes val?

Och har du gjort det i nån post så visa på den så vänder vi bland i denna sak🙏

Basenanji

Postd20modernist
Nu när Majestix lyfter valet i sak så skriver du det.
Jag vet att jag skärskådar dig hela tiden nu Basse men du måste medge att jag har rätt om detta?
När du ändå påstår att du ”grubblat” över detta länge.
Varför inte ifrågasätta Fjoddes val?
Kolla genom mina poster och se efter om jag nämnt det här på något sätt Sidd!

Sidd

”Bybo”
Nu när vi vet att Brynolf är grön så är det verkligen intressant å läsa R1poster med den vetskapen.

Ulvarna vet ju förstås att Brynolf är grön men vi andra har ju inte nån aning.
Vilka har försökt argumentera för att Brynolf kanske ändå spelar lite rött ändå, och går inte att lita på osv

När vår käre Hövding kommer med sin tokiga plan blir det lurigt att läsa in saker å ting men jag gissar Ulvlaget blev glada som den över den nya uppkomna situationen. De behövde avvakta å se om det var nån Honungsfälla som Anthrox la upp men jag gissar nog nån av dem hängde på för att se om det skulle flyga.

Jag har inte gått tillbaka och kollat reaktionerna på Anthrox gräv på Brynolf men har ni andra nån bra koll här?

fjodorsenuba

Krigarpoet
Just det, det där är ju ganska märkligt resonerat också. Varför skulle Caesar välja ett enstaka nattmord över nattmord jämna/ojämna?
För jag skulle vilja se byn slita sig i bitar självt. Det skulle vara mycket underhållande som ulv.
Och det skulle göra det roligare med längre spel eftersom det bara skulle bli en utröstad varje runda.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Denna kväll blev allt försenat. Jobbade sent och fick sedan vänta 50 minuter på taxi mot normala 3! Försökte kolla Varulv i väntan men varje gång jag växlade mellan Bolt-appen och Varulvsidan så ramlade jag ur och fick börja om från 22. Det tar ju en evighet att hoppa en sida i taget och precis när jag kommit till sida 12 där jag skulle fortsätta läsa fick jag ett enormt sug att kolla var min Boltbil var på kartan för den skulle ju komma inom 3 minuter stod det alltid. Bara att börja om igen. Bokade om så det var tredje bilen jag till slut fick åka med. Opererat knät och har svårt att gå, därför taxi.

Ja, ja. Jag har sett att min röst i alla fall ligger bra på Octagonal så byn får svar ang honom till att börja med. Får man nån fördel för att jag var först att rösta på honom? Är det bara vid exakt lika resultat som först kommer till användning?

fjodorsenuba

Krigarpoet
Denna kväll blev allt försenat. Jobbade sent och fick sedan vänta 50 minuter på taxi mot normala 3! Försökte kolla Varulv i väntan men varje gång jag växlade mellan Bolt-appen och Varulvsidan så ramlade jag ur och fick börja om från 22. Det tar ju en evighet att hoppa en sida i taget och precis när jag kommit till sida 12 där jag skulle fortsätta läsa fick jag ett enormt sug att kolla var min Boltbil var på kartan för den skulle ju komma inom 3 minuter stod det alltid. Bara att börja om igen. Bokade om så det var tredje bilen jag till slut fick åka med. Opererat knät och har svårt att gå, därför taxi.

Ja, ja. Jag har sett att min röst i alla fall ligger bra på Octagonal så byn får svar ang honom till att börja med. Får man nån fördel för att jag var först att rösta på honom? Är det bara vid exakt lika resultat som först kommer till användning?
Du bryter ett eventuellt likaresultat på rösterna. Inget annat. Men det kan vara nog så viktigt i vissa lägen.