Varulv Bybornas hövding - R1

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Otroligt lite tid till att spela idag! Kommer kunna vara mer aktiv imorgon under dagen.

Jag har börjat på en ”vem vill ulva med vem”-lista, tror alla har svarat nu? Tänker det finns minst två sätt att analysera den listan redan i R1 och båda dem blir enklast i matrisform med summor, gissar att åtminstone Anthrox är på samma spår utifrån hans poster. Tänkte mest så det inte blir dubbelarbete i byn, jag kan ta den här för laget men då får ni banne mig lova att gräva på nåt annat och inte slacka 😄
Den som gräver en grop åt andra faller oftast själv däri.

Brynolf

Dum fan
Jag tycker ju att det vore väldigt dumt av ulv-Lestat att gröna mig genom att bekräfta min PM-story, i synnerhet när Octa redan börjat rösta på mig och sagt uttryckligen att det vore grönande för mig om fler skulle ha fått samma PM. En ulv borde väl snarare hoppa med när det erbjuds en ursäkt att rösta på en bybo?

Nej, jag tror Strad är grön.

Sidd

”Bybo”
Ja? Jag kanske tänker fel men om ulv-Stradh trir att många bybor fått frågan men tackat nej kan man ju spekulera kring hur Stradh tänkte sig situationen.

Väcker det inte någon sorts undran att Stradhs poster 14.30 och 14.32 kommer lite väl nära varandra?
Jag tycker du brunsmets-dribblar nu Basse.
Varför skulle nån tro att nån annan fått frågan innan sig själv?
Varför skulle Stradh tro att många fått frågan och alla dessa också tackat nej?

Sen så Strdhs 2 poster 14:30, 14:32 ser jag inget skumt med.

Känns som att du överdrivet försöker hitta motiv för att få fler att rösta på Stradh.

Strahds anledning till att inte ta jobbet som JC (sonens behov) verkar ju trovärdigt så:

Röst: @Basenanji

Brynolf

Dum fan
Gah! Stoppa detta nu @damogn tror vi behöver lite styrning innan detta spårar för mycket.
Det kommer bli snack om vem som inte avslöjade eller fick frågan ect. :(
Det här låter som att Fjodor spexar till det lite för att inte visa att han faktiskt är rätt skraj för att vi ska nysta vidare i PM-gate.

Det i kombination med att Fjodor tycks rätt poppis som legionär får en ju att undra lite..

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Nattlig sömnig gissning om vad Caesar kan ha valt, med utgångspunkt från vad jag själv hade valt. Jag har aldrig varit Ulv, är lika rädd varje gång att bli det men börjar bli lite nyfiken. Om jag blivit vald/lottad till Caesar...hmm...

Okej, här kommer mina hypotetiska val i fet stil, samt motiveringar

Statskassan måste ha 0 eller fler sestertier när alla val är gjorda.

A: Cohortes Praetoriae. Välj ett alternativ:
( X) 0 extra romare från Legio X Equestris. (26 s)
( ) 1 extra romare från Legio X Equestris. (18 s)
( ) 2 extra romare från Legio X Equestris. (10 s)
( ) 3 extra romare från Legio X Equestris. (4 s)
Vore satans ballt att köra själv. Slippa hjälpa andra ulvar som nån jävla morsa och samtidigt låtsas hålla avstånd. Slippa komma överens med andra om vem som ska nattmördas. Och hur ska byn kunna hitta en ensam ulv, en nål i en höstack. De skulle hacka varandra i småbitar innan de hittat fram till ensamma mig. Det enda tråkiga skulle vara att jag missar möjligheten att ha någon att snacka med och diskutera för en gångs skull.
Förstås svårt att bli ensam kvar som vinnare men det vore kul så länge det varar!

B: Troubadix sång. Välj ett alternativ:
( ) Troubadix sång får romarnas ansikten att bli röda och gallernas gröna. (+6 s)
( ) Troubadix sång får romarnas ansikten att bli gröna och gallernas röda. (+4 s)
( x) Troubadix sång får allas ansikten att bli gröna. (-2 s)
( ) Troubadix sång får allas ansikten att bli röda. (-2 s)
Om jag skulle vara ensam ulv så är första och andra alternativen mindre bra. Byborna kan knäcka det efter ett par vändor. Att alla sianden ger grönt gör dem helt oanvändbara vilket är toppen för en ensam ulv.

C: Vae victo, vae vicits! Välj så många du har råd med:
( x) Delenda Carthago: Ni får nattmörda på ojämna (R1, R3, o.s.v.) rundor. (-8 s)
( x) Et tu, Brute: Ni får nattmörda på jämna (R2, R4, o.s.v.) rundor. (-8 s)

( ) Caliguliminix har kommit till byn: En romare, ditt val, får alltid grönt ansikte av Troubadix sång. (-8 s)
( ) Aut Caesar, aut nihil: Julius Caesar har en extra röst en gång (skrivs privat till SL). Kan användas för snajp. (-8 s)
( x) Semper Batallius har skapat en tvedräkt: Romarna har ett fritt nattmord att användas när som helst - det förbrukas efter användning. (-8 s)
( ) Druiden har fått en bautasten i huvudet: trolldrycken han delar ut skyddar inte mot nattmord. (-8 s)

Nattmörda varje natt, ja tack.

Jag tycker du brunsmets-dribblar nu Basse.
Varför skulle nån tro att nån annan fått frågan innan sig själv?
Varför skulle Stradh tro att många fått frågan och alla dessa också tackat nej?

Sen så Strdhs 2 poster 14:30, 14:32 ser jag inget skumt med.

Känns som att du överdrivet försöker hitta motiv för att få fler att rösta på Stradh.

Strahds anledning till att inte ta jobbet som JC (sonens behov) verkar ju trovärdigt så:
Känns om att @Sidd hittade något här nu som jag själv förbisett (post ....många bäckar små i försök att brunsmeta mig)....så
Röst: @Basenanji

Åtgerigen för snabb på skicka....tänkte först skriva manuellt postnummret.... men valöde att citera, men var för slö/snabb med en copy paste på det jag redan skrivit....

Vimes

Sillkung
Jag gissar att ulv-Stradh blev skraj att fler skulle outa att de fått frågan och tackat nej och därför kände sig tvungen att gå ut med något.
Till skillnad från Sidd tycker jag det här är en bra analys, Basse. (Överlag tycker jag du verkar jävligt på hugget!) Jag menade ju tidigare att det är lite off att gå ut med att man fått frågan men tackat nej om man egentligen fått frågan och tackat ja. Men det kanske är för att jag själv är en feg-ulv och antar att andra är feg-ulvar när de är ulvar. Det vore ju, givet Mortal Kombat, on brand av StradhLestat att agera snabbt och våghalsigt om han tror att det behövs.

Gällande Brynolf tror jag att han talar sanning när han säger att han fick frågan men inte hann svara. Däremot tror jag Brynolf är mångas förstahandsval som ulvkompanjon. Så han kan ju ha blivit ulv i ett senare skede som sagt.

Det som lirar dåligt är att Stradh och Brynolf är ulvar ihop, dock. Eller?

Vimes

Sillkung
Jag tycker ju att det vore väldigt dumt av ulv-Lestat att gröna mig genom att bekräfta min PM-story, i synnerhet när Octa redan börjat rösta på mig och sagt uttryckligen att det vore grönande för mig om fler skulle ha fått samma PM. En ulv borde väl snarare hoppa med när det erbjuds en ursäkt att rösta på en bybo?

Nej, jag tror Strad är grön.
Jo, det finns ju en logik i detta förstås.

Å ANDRA SIDAN, senast Stradh var ulv (i Mortal Kombat), gick jag (som var ulv) ut och grönade Anthrox (som var bybo) tidigt.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Om inte Dagog är sadist så lär alla kort ligga på bordet, precis som i Mäster Ulv, frågan är bara vilka kort som är i spel.

Han är odödlig i två rundor, that's nog it. Som sagt, korten på bordet.

Jo, Häger blev lottad. Sen blev jag lottad, men eftersom det var lite tajt med tid fick jag möjligheten att tacka nej om jag inte trodde att jag skulle hinna bygga ihop ett ulvlag. Sen fick väl Strad samma fråga när jag inte svarade.

Innan spelstart.
Tack Brynolf, dina svar make sense.

Basenanji

Postd20modernist
@Sidd

Jag försökte se nåt mönster i Anthrox-Brynolf-Stradh och postade den här kronologin.

Som jag skrev där så är jag osäker på slutsatserna. Men jag kan tänka mig att ulvlägret blev nervösa när först Anthrox och därefter Brynolf börjar rota i vem som har fått/inte fått frågan.

Men ja, det var väl ett hugskott. 🫤

Däremot vill jag att du svarar på mina frågor @stradh!

Vimes

Sillkung
Lite annat:

Basenanji
Anthrox - är hövding och grön
Brynolf - claim: har fått Julle-frågan, men inte tackat ja
StradhLestat - claim: har fått Julle-frågan, men inte tackat ja
Sidd
Vimes
fjodorsenuba
Sysp
Big Mama
Sömniga Isaac
Octagonal

Plus detta ska vi ha en väktare och siare. Observera här att Mäster Caesar kan nerfa både siare och väktare. Men han kan inte nerfa bort dem från spel helt.

Detta leder mig till att anse följande om R1:
- sker inget nattmord bör väktaren outa och outa vem som väktats
- siar siaren rött bör detta outas (jag kan till och med tycka att även ett grönt siande kan outas i R2 med tanke på att vi bara är 11 spelare)

Att helt enkelt reducera antalet möjliga eller sannolika ulvar och skjuta nån i säcken med råttor som blir över brukar vara en vinnande strategi för byn om inte ulvarna snubblar över sin egen svans. (Och eftersom jag inte är ulv i det här partiet kommer ulvarna nog inte snubbla över sin egen svans!!)

Till skillnad från Sidd tycker jag det här är en bra analys, Basse. (Överlag tycker jag du verkar jävligt på hugget!) Jag menade ju tidigare att det är lite off att gå ut med att man fått frågan men tackat nej om man egentligen fått frågan och tackat ja. Men det kanske är för att jag själv är en feg-ulv och antar att andra är feg-ulvar när de är ulvar. Det vore ju, givet Mortal Kombat, on brand av StradhLestat att agera snabbt och våghalsigt om han tror att det behövs.

Gällande Brynolf tror jag att han talar sanning när han säger att han fick frågan men inte hann svara. Däremot tror jag Brynolf är mångas förstahandsval som ulvkompanjon. Så han kan ju ha blivit ulv i ett senare skede som sagt.

Det som lirar dåligt är att Stradh och Brynolf är ulvar ihop, dock. Eller?
Förstår inte var stress över att "outa" i detta parti ens är en tanke? Det är inget direkt att outa...ån mindre känna att man måste outa ngn påhittad info. Känns som tNkebanorna fastnat i förta partier här ... Nör det var huggsexa om namna.
Om jag vore ulv så vore det väl bättre att bara sitta i båten i det läget?

Lite annat:

Basenanji
Anthrox - är hövding och grön
Brynolf - claim: har fått Julle-frågan, men inte tackat ja
StradhLestat - claim: har fått Julle-frågan, men inte tackat ja
Sidd
Vimes
fjodorsenuba
Sysp
Big Mama
Sömniga Isaac
Octagonal

Plus detta ska vi ha en väktare och siare. Observera här att Mäster Caesar kan nerfa både siare och väktare. Men han kan inte nerfa bort dem från spel helt.

Detta leder mig till att anse följande om R1:
- sker inget nattmord bör väktaren outa och outa vem som väktats
- siar siaren rött bör detta outas (jag kan till och med tycka att även ett grönt siande kan outas i R2 med tanke på att vi bara är 11 spelare)

Att helt enkelt reducera antalet möjliga eller sannolika ulvar och skjuta nån i säcken med råttor som blir över brukar vara en vinnande strategi för byn om inte ulvarna snubblar över sin egen svans. (Och eftersom jag inte är ulv i det här partiet kommer ulvarna nog inte snubbla över sin egen svans!!)
Rättelse...Brynolf fick frågan, men svarade inte i tid. Jag tackade nej

På väg in till kontoret (tisdagar är min kontorsdag...som i alla spel jag varit.med i hittils). Direkt efter är det julavslutning med jobbet och onsdag och torsdag pr det BuP med lillkillen. Läsande och postande lär bli sporadiskt och oregelbundet för mig.
Död åt romarna och infiltratörerna.