Varulv Bybornas hövding - R2

Vimes

Sillkung
Förklara för mig varför du inte nämnt Sysp en enda gång i spelet innan klockan 8 idag, trots att du vid det laget röstat på honom två (!) gånger.
Röstade på honom pga opportun Fjodor-rösr i R1. Det opportuna mönster håller i sig här.

Brynolf

Dum fan
Om jag ska gissa så: Basse är Caesar, rekryterade Vimes och så har de enats om att köra motsatsen till beröringsskräck för att förvirra.

Basenanji

Postd20modernist
Okej, BYN!

Fan, jag tror faktiskt att jag efter tjugo års varulvsspelande börjar förstå hur man spelar varulvsspel! (Tar i trä) Det känns bra och därför vill jag verkligen att vi ska vinna det här!

Nu måste vi hjälpas åt! Vi måste känna att vi är ett lag och vill nita ulvar, inte få våra drömprojekt godkända eller bilda åsiktsklubbar.

Ni har gjort en jättebra insats @Sysp @Brynolf och @Sidd - absolut!

Men om jag och Vimes (t ex) inte fattar eller håller med så gör ju inte det oss automatiskt till ulvar! Tvärtom får vi ju diskutera med varandra och hjälpas åt att stöta och blöta grejer.

Det var en bra poäng @Brynolf att ulvlaget förstås inte behöver offra ett nattmord på en siare som är uppfuckad, men vafan, jag är inte ulv! Jag tänker inte så! Jag bara antog att det smartaste var att Julius Caesar valde EN ulv, dubbla nattmord och skräpig siare. Jag har inte tänkt så himla mycket på nattmordet och huruvida det logiskt hänger ihop med Julius val av meny.

Men förklara det för mig då? Hjälp mig att haja!

Och hörni: vi kan bara inte rösta ut Vimes nu, när typ alla andra är inaktiva och lågflyger. Det är helt koko.

Men jag tror att det blir precis så när ulvlaget lågflyger och låter byn som Fjodor säger: hacka ihjäl varandra.

Kom ihåg vem som skrev det först!

Basenanji

Postd20modernist
Ligger stradh och fjodor på olika drev när det ser ut som att Vimes ska röstas ut?

Svar: ja det gör de.

Sidd

”Bybo”
Synd att Sidd inte kan vara ulv förresten... Det här är riktigt uselt.
Ja vi kan diskutera vad som är uslast: försöka som bybo vilket gör att man har fel titt som tätt
eller
Inte läsa tråden som du skriver själv.
Mitt brusande går ju iaf att snacka om men deltar inte spelare så får vi jaga bus nån annan stans.

Basenanji

Postd20modernist
Alltså @Brynolf vad tycker du att Fjodor har gjort som är riktigt riktigt bra?
@Sidd vad tycker du att @stradh har gjort som är riktigt riktigt bra?

Ni är ju våra grönaste bybor, näst efter Anthrox!

Säg att ni försöker köra någon sorts chicken race här?

Vimes

Sillkung
Det var inte ett svar på min fråga.
Varför jag inte skrivit om honom menar du? Ja, inte vet jag. Tycker han försvunnit från radarn rätt rejält, vilket är ovanligt för Sysp, men inte så mycket att skriva om. Jag har inte noterat något särskilt utöver den slappa rösten i R1, och min snabbläsning av honom här.

Det spelar inte så mycket roll nu, men sitter du och röstar på typ Basse istället för Sysp eller Stradh i R3 kommer jag inte rösta på dig som årets spelare i varje fall!

Ligger stradh och fjodor på olika drev när det ser ut som att Vimes ska röstas ut?

Svar: ja det gör de.
Jag har legat på fjodor sen innan någon av de aktiva rösterna på Vimes .... Jag tror fortfarande att Vimes är voffe....men det känns viktigarer att få svar på fjodor/basse nu...så jag VILL se majoritet av rösterna på Fjodor...om folk byter dit blir jag lycklig....

Vimes

Sillkung
Ja vi kan diskutera vad som är uslast: försöka som bybo vilket gör att man har fel titt som tätt
eller
Inte läsa tråden som du skriver själv.
Mitt brusande går ju iaf att snacka om men deltar inte spelare så får vi jaga bus nån annan stans.
Jag har alltså, mellan 06:00 och typ 17:00 kört bil idag. Har inte riktigt varit möjligt att följa med i tråden. Jag ber er att konkretisera vad jag ska försvara mig mot eller hur jag ska kunna hjälpa byn innan jag blir utröstad men det var bara Brynolf som lite lojt nappade på att försöka hjälpa byn genom att hjälpa mig. Det är uselt.

Vimes

Sillkung
Notera också hur Stradh endast dyker upp i tråden för att skriva inlägg om någon vädrar misstankar mot honom:

Jag har legat på fjodor sen innan någon av de aktiva rösterna på Vimes .... Jag tror fortfarande att Vimes är voffe....men det känns viktigarer att få svar på fjodor/basse nu...så jag VILL se majoritet av rösterna på Fjodor...om folk byter dit blir jag lycklig....

Sidd

”Bybo”
Märklig post Stradh.
Du skriver att Vimes är voffe men röstar på fjodde för att se vad? Om denne är grön/röd?
Svagt motiv.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Varför jag inte skrivit om honom menar du? Ja, inte vet jag. Tycker han försvunnit från radarn rätt rejält, vilket är ovanligt för Sysp, men inte så mycket att skriva om. Jag har inte noterat något särskilt utöver den slappa rösten i R1, och min snabbläsning av honom här.

Det spelar inte så mycket roll nu, men sitter du och röstar på typ Basse istället för Sysp eller Stradh i R3 kommer jag inte rösta på dig som årets spelare i varje fall!
Jag flyttar min röst ifall du förklarar tankegången bakom att rösta på en spelare, inte bara en utan två gånger helt utan motivering, helt utan resonemang, till och med helt utan att ens nämna spelaren i en enda post under mer än en hel runda. Hur är det bybospel? Det är liksom inte en enda tanke som framträder om en spelare du röstat på två gånger. Jag tror inte ens du besvarat en post från Sysp. Det är liksom ingen interaktion där över huvud taget, mem ändå har du röstat på honom.

Sidd

”Bybo”
Jag flyttar min röst ifall du förklarar tankegången bakom att rösta på en spelare, inte bara en utan två gånger helt utan motivering, helt utan resonemang, till och med helt utan att ens nämna spelaren i en enda post under mer än en hel runda. Hur är det bybospel? Det är liksom inte en enda tanke som framträder om en spelare du röstat på två gånger. Jag tror inte ens du besvarat en post från Sysp. Det är liksom ingen interaktion där över huvud taget, mem ändå har du röstat på honom.
Kan ju vara så att ulvVimes och ulvBasse var jäkligt måna om att ligga först i två möjliga drev i R2 så om det skulle vara jämt hugg så kan de använda en tänkbar extraröst det kanske köpt.

Då gäller det att vara snabb på avtryckarknappen: å skiter i motiv osv

Märklig post Stradh.
Du skriver att Vimes är voffe men röstar på fjodde för att se vad? Om denne är grön/röd?
Svagt motiv.
Jag har sagt det flera gånger.... jag ser Vimes som rödast..... Jag tror han har EN kollega....fjodor eller Basse....och där har jag Fjodero som mer trolig.
Jag vill hellre ha svar på mitt lite osäkra kort tidigt...inte plocka en voffe och sen famla efter nästanär de börjarnattmörda oss, så vårt antal krymper. Ju fler bybor vi är när vi måste chansa lite i utröstningarna desto bättre...att behöva chansa när vi är färre ger riskerna för tidiga röster från voffar som avgörande....där är min logik på att ta den lite mindre röda ulven först

fjodorsenuba

Krigarpoet
Nej jag köper inte att Vimes är lågflygande ulv med flit. Och jag kommer för tusan inte rösta på mig själv.

Det jag ser av Basses brunsmetande och oskaffenheter med att anklaga mig om Semper butellis eller vad det var nu som jag skrev för att jag såg förstainlägget på samma sida är bajskastning i snöstormen.

Du börjar bli rödare för mig än från R1.

Jag lägger om min röst från Vimes till Stradh.
Min motivering är att jag saknar kontakt yta med Stradh och jag vill skapa mer rörelse i byns tankar. Jag ser inte heller något grönande i spelet och Stradh har försökt styra om till lågflygarna utan att klämma nått på de aktiva spelarna. Typiskt lågflygarulvtaktik att inte stick ut.

Vill ni ha ut mig eller Vimes får ni iallafall göra det utan mitt stöd.

Röst: @StradhLestat