Varulv Bybornas hövding - R3

Sidd

”Bybo”
@Basenanji : ja ni borde se att jag tot-grävt på denne hela spelet (se bla röstmönster osv), såklart jag börjar tvivla nu när det var fel med Vimes MEN jag står på mig om varenda post jag skrivit.

Se bla: Basse skrev en motiv-post på varför denne röstade på Fjodde i R2 som jag tyckte var brus-tunn svag: Basse ”såg” inte min korta reaktion men frågade i alla fall senare när jag lyfte det igen och då gav jag svar på tal: R2:261-kolla den om ni orkar: Basse låssades som ingenting igen???. VJVS som Basse själv alltid lyfter fram = ulvigt!

Basenanji

Postd20modernist
Jag tror att jag kan ha löst det! Jag behöver kolla mer på posterna men jag tror faktiskt att jag har löst det! Vi har en ulv-duo, den är oväntad men. sjukt skarp. Ska försöka visa på mitt case här, så nu går jag in och börjar mecka med inlägg och grejer.

Jag kan säga så här: att jag inte kommit nånvart med min analys av spelet är för att jag har utgått från felaktiga premisser.

Big Mama och Sömniga Isaac
Basse ”såg” inte min korta
är det ulvigt att inte alltid utgå från att du besitter sanningen?

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Jag har svårt att läsa av någon, så därför står jag kvar. Om det gör att du ser mig som ulv så får det stå för dig. Jag har läst igenom trådarna flertal gånger, skrivit noteringar i kollegieblock upp och ned, men blir bara mer och mer förvirrad. Därför låter jag det stå kvar på dig, även om jag börjar tveka mer och mer på att du är ulv. Jag ser själv att det är ett obefintligt resonemang, men jag kommer så kvar på denna kulle och även dö på denna kulle tills jag noterar något som får det att tippa över på en annan kandidat. Även om det innebär att jag endast gör det på grund av envishet och att jag fixerat vid en felaktig tanke och känsla.
Posta gärna dina noteringar, även om de är förvirrande eller inte leder någonvart. Det kan alltid vara värdefullt om andra ögon ser vad någon annan har reagerat på för att kunna dra resonemang vidare tills de leder till något.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
@Basenanji : ja ni borde se att jag tot-grävt på denne hela spelet (se bla röstmönster osv), såklart jag börjar tvivla nu när det var fel med Vimes MEN jag står på mig om varenda post jag skrivit.

Se bla: Basse skrev en motiv-post på varför denne röstade på Fjodde i R2 som jag tyckte var brus-tunn svag: Basse ”såg” inte min korta reaktion men frågade i alla fall senare när jag lyfte det igen och då gav jag svar på tal: R2:261-kolla den om ni orkar: Basse låssades som ingenting igen???. VJVS som Basse själv alltid lyfter fram = ulvigt!
Just det, nu påminde du mig om att Basse har struntat i direkta frågor jag ställt till honom trots att han varit inne i tråden. Ska leta reda på ett exempel.

Sidd

”Bybo”
God afton!

Jag sitter och funderar på anledningar till att rösta på Vimes. Jag ser att andra skrivit men har inte läst än vad ni skrivit. Varning för ev ej unik reflektion från min sida.

Jag vill minnas att Sidd var den enda som hade vettiga argument. Visst var huvudsaken att du tyckte du att Vimes inte alls kunde motivera varför han röstat på Stradh. Han hade bara tagit någon ur luften lät det som. Vimes, som är en dokumenterat vass spelare, spelade slarvigt. Detta köpte inte Sidd varför rösten hamnade på Vimes.

Antrox och Brynolf röstade på Vimes men de kan vi räkna bort för vi vet att de är gröna.

Kvar är då Sömniga Isaac, Sysp och StradhLestat som himla smidigt kunde hoppa in och få ut en bybo utan att själva vara den som drev på. Slutsats: här har vi minst en av ulvarna!

Fjodde (min huvudulvkandidat) behövde aldrig snajpa dit för Vimes hade redan tillräckligt med röster.
Ja minst 1 av dessa tre är busromare enligt röstanalys👍
Bra där BM-det börjar arta sig med Varulvsspejjandet.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
God afton!

Jag sitter och funderar på anledningar till att rösta på Vimes. Jag ser att andra skrivit men har inte läst än vad ni skrivit. Varning för ev ej unik reflektion från min sida.

Jag vill minnas att Sidd var den enda som hade vettiga argument. Visst var huvudsaken att du tyckte du att Vimes inte alls kunde motivera varför han röstat på Stradh. Han hade bara tagit någon ur luften lät det som. Vimes, som är en dokumenterat vass spelare, spelade slarvigt. Detta köpte inte Sidd varför rösten hamnade på Vimes.

Antrox och Brynolf röstade på Vimes men de kan vi räkna bort för vi vet att de är gröna.

Kvar är då Sömniga Isaac, Sysp och StradhLestat som himla smidigt kunde hoppa in och få ut en bybo utan att själva vara den som drev på. Slutsats: här har vi minst en av ulvarna!

Fjodde (min huvudulvkandidat) behövde aldrig snajpa dit för Vimes hade redan tillräckligt med röster.
Vänta förresten! Jag måste slå mina egna argument i sank innan någon annan gör det. Om tillräckligt många bybor röstade på Vimes så behövde ju inte alls några ulvar vara med och hjälpa till! Tillbaka på ruta 1. :cautious:

Basenanji

Postd20modernist
Okej, innan jag visar på varflr jag tror att Sömniga Isaac och Mig Mama är vårt ulvpar så ska jag svara på @Sidds senaste anklagelse:

Du menar att fjodde är din mest mistänkta med:
-fjodde röstade ut Octa: det gjorde som alla vet flera. Såg du min röstanalys på hur det röstades på Octa? Han kliver dit som 2a när han ligger tillsammans med R1 tungviktarna Anth, Brynolf ligger på mig: skulle väl inte en ulv gjort, det mer grönar Fjodde.

Alltså Sidd, du är bra och så, men inte universums mittpunkt. Folk anklagar varandra till höger och vänster i sådana här partier. Ibland får jag en släng av sleven, ibland du. Det måste inte vara en galen Ulvplan Fantastico!!!11!! Det du borde kunna läsa ut av röstningen på Octa är att jag stänger Octadrevet. Är det typiskt för en ulv? Jag behövde också rädda mig själv i det läget, precis som du behövde rädda dig.

-lågflygar ordvalet ”Semper Battalius” är ju bara brunsmetning från dig- det kan ju vem som helt använt liksom jag nu gjorde å copyklistra för att vara lite snabb.
Ja, rent tekniskt är det väl ett enkelt handhavande, men min läsning är att Fjodor förmodligen inte skulle skrivit en så krånglig latinsk term om han inte läst menyn noga som Julius.

-vidare så är lågflygare varken bu eller bä vad gäller färg på fjodde, visst det hjälper verkligen inte byn men…Bassebrus igen!
Det här visar hur stelt och fantasilöst du läser mig. Och jag kan inte först hur du som spelat så många partier inte tycker att lågflygeri är ulvigt? Det övergår mitt förstånd faktiskt. Ok, om vi hypotetiskt utgår från at Fjodor inte är ulv, håller du med mig om att de flesta ulvar lågflyger?

- fjoddes menyval är svagt men tex jag mfl har där då inte ens räknat påt så…asså ingen av oss vet nåt och Fjodde är inte vidare hårt med så det kan ju vara bybofjodde…igen svagt argument Basse.
Vilka är "m fl" här Sidd? Vilka räknar du in här? Är det byboigt att inte vilja gissa på hurJulius hanterat menyvalen?

Summa sumarum: det ser ut att vara mer i din post än det faktiskt är. Du refererar inte till sånna detaljer jag mfl tar upp, ergo du spelar inte med de gröna detta spel.
Posten är tom- kanske till och med ett försök att rädda ulvkompis fjodde.
Tror du nu gör allt för att rädda Vimes.

Ja, här har du rätt. Jag försökte rädda Vimes.

Resten är skräp.

Vänta förresten! Jag måste slå mina egna argument i sank innan någon annan gör det. Om tillräckligt många bybor röstade på Vimes så behövde ju inte alls några ulvar vara med och hjälpa till! Tillbaka på ruta 1. :cautious:
Framför allt inte jag som hoppade på Vimes SUPER SIST...mest för att säkra upp min egen fortsatta existens när Fjodor och Basse bytte till mig under de skälvande sista minutrarna....innan dess låg jag på fjodde

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Just det, nu påminde du mig om att Basse har struntat i direkta frågor jag ställt till honom trots att han varit inne i tråden. Ska leta reda på ett exempel.
Här har jag en direkt fråga till Basse som bara ignorerades, som jag kan tyvka behlvde ett svar eftersom annars ser det ju bara ut som att Basse vill kasta shade på Stradh.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Här kommer de väldigt spretiga noteringarna.

Första genomläsningen:

Vimes (vet vi var grön vid det här laget):

Misstänker Sidd och Fjoddor. Går i försvar för Basse.

Basse:

Uttryckte tidigt i spelet olust men tacksamhet mot Vimes över dennes försvar. (Är denna del jag hakat upp mig på och jag tror jag gjort det i onödan).

Fjoddor: Påpekar att denne inte haft interaktion med SL, dock långt senare än jag och BM. Går i försvar och är vänligt inställd mot Basse.

Sysp: Riktar misstanke mot Vimes och Fjodde. Vi vet att Vimes var grön.

BM

Runda 1:

Tidigt ut med att inte fått något PM. Snabbt ut att redan i första posten ställa klargörande frågor om spelet. Skriver på frågan om ulvkompisar att denne hade valt Sidd och Octa.

Stärker senare sitt påstående om PM genom att hänvisa till tidigare spel där PM utgått till alla deltagare om deras roll, även bybor.

Hävdar senare att denne om den fick välja helst skulle köra som ensam ulv. Har ännu inte tagit ställning.

Tisdag morgon läggs en röst på Octa.

Tisdag kväll kommer en lista där även Bass läggs in bland misstänkta på listan.

Runda 2:

Torsdag morgon röstar BM på Fjoddor, motivet att Fjoddor inte gjort något som grönar denne.

Fortsätter sedan misstänka Fjoddor.

Senare i runda 3 påpekar Sidd tror jag (rätta mig om jag har fel) att det är underligt att BM vill ha information om vem som väktades vilket Sysp tycker låter som en osmart idé.

Jag har verkligen försökt läsa olika personer och poster om och om igen. Men jag blir verkligen inte klokare för det.

Fjoddor sticker ut på att vara väldigt inaktiv, samtidigt som han kommer med sitt drag att rösta på sig själv vilket får mig att tveka på vad han har för motiv för sitt agerande.

Att Vimes höll Basse om ryggen kan mycket väl var grönande, samtidigt som jag vill säga att Basse höll Vimes om ryggen. Basse uttryckte sig ganska starkt när han såg att Vimes var på väg ut ur spel. Något som kan tala för att Basse är en del av byn.

Så att säga, jag har inte haft någon aning om var jag ska kolla eller vad jag ska kika efter. Har försökt kika på saker som sticker ut, men tappat bort mig och om igen. Så därför har jag inte så mycket att gå på.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Senare i runda 3 påpekar Sidd tror jag (rätta mig om jag har fel) att det är underligt att BM vill ha information om vem som väktades vilket Sysp tycker låter som en osmart idé.
Rättelse, det är Sysp som påpekar. Jag gick tillbaka och kikade, därför meningen ser så jäkla skum ut.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Stradh la röst på Basse #170 i R1 och flyttade den sen inte på resten av rundan. Dreven i övrigt låg på två gröna spelare (Sidd och Octa). Det känns osannolikt som ulvbeteende att inte bara flytta rösten till någon av bybodreven då.
I R2 la han röst på Fjodde hyfsat tidigt, som tredje person och låg kvar där tills han hoppade på Vimes-tåget i slutet.
Och nu i R3 la han sig direkt på röst Fjodde igen (och Fjodde ligger med röst på Stradh).
Så det är konsekvent röstande, inte så mycket brunsmetning och avvikande beteenden från hur jag förväntar mig att en ulv skulle bete sig. Det kan ju dock vara så att rösten på Basse var på ulvpolare, av samma anledning som jag ville ha Sysp till här ovan. Stradh och Fjodde är dock ett osannolikt ulvpar. Fjodde hakade dessutom på Stradh tåget i slutet på R2 som mycket väl kunde flyget hela vägen om Vimes försvarat sig lite bättre.

Jag tror (läs: önskar, för jag tyar fan ente) inte att Basse är ulv. Så Stradh har väldigt få ulvkandidater kvar i min bok. Jag har svårt att se ulvrationaliteten i Isaac+Stradh, och BM+Stradh känns riktigt konstigt orkestrerat det med. Så Stradhs enda rimliga ulvpolare imo är Sysp.

Sysp, om han är ulv, har spelat superslickt i så fall. Vi vet ju att han kan det, men jag är verkligen på inget sätt övertygad. Han försvarar sig bra mot kritik, spelar ett lagom grönt spel och jag ser inte många reaktioner när han är i hetluften. Röstläget är som sagt lite suspekt. Hans röster indikerar lite på att ha Fjodde som ulvpolare, mem det är svårt att säga egentligen. I R2 hade det ju ur ulvperspektiv nog varit mer värt att försöka skapa ett annat drev än att kasta ulvpolaren under bussen så tidigt. Jag tolkar det nog hellre som att Fjodde och Sysp inte är ulvar tillsammans. Hade jag varit ulv med Fjodde i det läget hade jag grävt åt annat håll.

Fjodde är svårläst, för det finns inte så jättemycket att gå på. Röstningen i R1 var en kominispelröst på Sidd, en röst på BM när allmän konsensus är att hon borde vara grön för PM-grejen och slutligen den andra rösten på Octa. Så vi vet att Fjodde röstade på gröna spelare i R1. I R2 lägger han åter igen röst på BM, fram tills det står mellan honom och Vimes varpå han givetvis röstar på Vimes. Och nu ligger han med röst på Stradh, antagligen för att det ser väldigt mycket ut att stå mellan Fjodde och Stradh den här rundan. Fjodde försvarar sig dock på sätt som jag sett förut när han varit bybo och ställts mot väggen. Kanske läser jag in för mycket i det. Även Fjodde har samröre med Basse, och det är i mina ögon det mest rimliga ulvparet här imo, men eftersom jag inte tänker se Basse som en ulv så betyder det att Fjodde antagligen inte heller är det. Möjligtvis är Fjoddes smörande för Basse en ulv som fjäskar för en bybo, men då undrar jag varför Basse är målet för fjäskandet? Och om Fjodde är ulv så kvarstår frågan vem hans polare är? Det är inte Stradh. Det är inte BM (eller?). Det borde inte vara Basse. Om det är Sysp så undrar jag varför de ansåg att loppet var kört för Fjodde redan 09.27. Det lämnar Isaac, som har resonemang nedan.

Försvaret av Sömnige Isaac består ju i princip bara i att han är nybörjare. Men med kvarvarande kandidater som Caesar som fått välja ulvkumpan/-er finns det verkligen inte mycket som talar för vem som skulle välja Isaac till sitt ulvlag. Och om det är det som hänt här så är det oerhört snyggt spelat.

BM har sitt obefintliga PM i ryggen. Och det är ju fint, men någon måste ju också vara ulv. Så vad händer om vi bortser från den detaljen helt? I R1 lägger hon en röst. Första rösten på Octa långt innan drevet tagit fart, med en ganska svag motivering. I R2 är det en tidig röst på Fjodde som gäller för hela rundan. Och nu I R3 är vi på Fjodde igen. Så vi kan ju helt stryka att BM och Fjodde ulvar tillsammans. Nu när jag läste tillbaka så ser jag att anledningen till att BM outar att hon inte fått PM är för att Brynolf belyste att hon varit inne under helgen och tummar vid tillfälle för att kunna vara Caesar. Hur mycket lucky fluke kan meningen ha varit? BM svarar på vad hon gjorde inne under helgen, och hon svarar att hon väntat på bybo-PM för att undvika mer undersökning om att hon är Caesar och hade egentligen ingen aning om att det också skulle få effekten att det grönar väldigt mycket. Slump är ju en stor del i det här ändå. Och om BM är Caesar så är hon snabbt ute med att säga att Isaac aldrig skulle väljas av Caesar (#196). Under R1 gör hon sen inte mycket annat än att lågflyga. Hon har Basse, Sysp och Fjodde som icke-gröna på en lista i R2, med Fjodde som rödast. Basse och Sysp kan ju vara en maskering av ulvpolare i så fall. Icke att förglömma är ju också fiskandet efter vem Sidd väktade nu i R3, en fråga som bara en ulv borde vilja ställa. Sen är det lite skuggboxning mellan BM och Isaac nu i R3 som gör att jag tänker att vi kanske behöver omvärdera situationen helt och hållet.

Är BM och Sömnige Isaac ett orimligt ulvpar?
Satan vad bra du analyserar och formulerar dig @Anthrox! Respekt.

Vilket episkt ulvpar vi skulle vara du och jag @Sömniga Isaac. Du ska veta att jag i ett halvår nu varit den virriga nybörjaren, och nu finns du som är ännu mer nybörjig. Fatta vad de skulle tappa hakan om det visade sig att det var du och jag som var powerparet Ceasar och Cleopatra!

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Satan vad bra du analyserar och formulerar dig @Anthrox! Respekt.

Vilket episkt ulvpar vi skulle vara du och jag @Sömniga Isaac. Du ska veta att jag i ett halvår nu varit den virriga nybörjaren, och nu finns du som är ännu mer nybörjig. Fatta vad de skulle tappa hakan om det visade sig att det var du och jag som var powerparet Ceasar och Cleopatra!
Jag har tänkt detsamma, osannolikt men väldigt coolt!

Då hade du, om vi blir utrustade, kunna kört på citatet "Jag ska visa er hur en drottning dör!"

fjodorsenuba

Krigarpoet
@fjodorsenuba : svårläst och jag har nämnt fjodde tusen gånger. Fjodde är härlig med sin raka sparsmakade stil där denne kör ett i stort sett helt eget Varulvsspelarerace: egna förslag på JCval med möjlig solo-ulv: tänk om fjodde talar sanning-om sig själv???
Tror inte det faktiskt.

Kollar vi på hur det röstades när vi avtackade Vimes med ett drev så slutade det med att 3 spelare lite förvånande på slutet klev iväg på StradhLestat: Fjodde, Vimes, Basse.
Vimes visade sig ju vara grön.
Jag tänker mig att bybon Vimes där å då var körd (det låg så många röster där) så ville nog en Ulv ligga nån annanstans = på stratten.

Strunt samma om ni nu tycker/argumenterar för att Stratten är bus.

Det betyder att nån av Fjodde/Basse är Ulv.

Stämmer det här tänket?
Jag tror inte Basse är ulv även om jag tycker att han spelar underligt i R2 enligt mig. Jag köper hans förklaring på VJVS till viss del.
Och jag vet ju att jag är grön men det är ju att tala för döva öron.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Jag tror inte Basse är ulv även om jag tycker att han spelar underligt i R2 enligt mig. Jag köper hans förklaring på VJVS till viss del.
Och jag vet ju att jag är grön men det är ju att tala för döva öron.
Vem misstänker du då och varför? Jag lyssnar gärna på alla som har något att säga.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Här kommer de väldigt spretiga noteringarna.

Första genomläsningen:

Vimes (vet vi var grön vid det här laget):

Misstänker Sidd och Fjoddor. Går i försvar för Basse.

Basse:

Uttryckte tidigt i spelet olust men tacksamhet mot Vimes över dennes försvar. (Är denna del jag hakat upp mig på och jag tror jag gjort det i onödan).

Fjoddor: Påpekar att denne inte haft interaktion med SL, dock långt senare än jag och BM. Går i försvar och är vänligt inställd mot Basse.

Sysp: Riktar misstanke mot Vimes och Fjodde. Vi vet att Vimes var grön.

BM

Runda 1:

Tidigt ut med att inte fått något PM. Snabbt ut att redan i första posten ställa klargörande frågor om spelet. Skriver på frågan om ulvkompisar att denne hade valt Sidd och Octa.

Stärker senare sitt påstående om PM genom att hänvisa till tidigare spel där PM utgått till alla deltagare om deras roll, även bybor.

Hävdar senare att denne om den fick välja helst skulle köra som ensam ulv. Har ännu inte tagit ställning.

Tisdag morgon läggs en röst på Octa.

Tisdag kväll kommer en lista där även Bass läggs in bland misstänkta på listan.

Runda 2:

Torsdag morgon röstar BM på Fjoddor, motivet att Fjoddor inte gjort något som grönar denne.

Fortsätter sedan misstänka Fjoddor.

Jag har verkligen försökt läsa olika personer och poster om och om igen. Men jag blir verkligen inte klokare för det.

Fjoddor sticker ut på att vara väldigt inaktiv, samtidigt som han kommer med sitt drag att rösta på sig själv vilket får mig att tveka på vad han har för motiv för sitt agerande.

Att Vimes höll Basse om ryggen kan mycket väl var grönande, samtidigt som jag vill säga att Basse höll Vimes om ryggen. Basse uttryckte sig ganska starkt när han såg att Vimes var på väg ut ur spel. Något som kan tala för att Basse är en del av byn.

Så att säga, jag har inte haft någon aning om var jag ska kolla eller vad jag ska kika efter. Har försökt kika på saker som sticker ut, men tappat bort mig och om igen. Så därför har jag inte så mycket att gå på.
Tack, det där var ett tillräckligt massivt textblock för att det inte helt ska vara draget ur röven på de 13 minuter du skrev efter att jag frågat vilket tyder på att du mycket riktigt för anteckningar om spelet vid sidan av, utefter en bybos analyserande. Med det så anser jag att Isaac kan avskrivas från misstankar, vilket nu stärker misstankarna mot Basse som precis annonserat Isaac som ulv.

Jag får väl skit för det här i eftersnacket sen men.
Röst: @Basenanji

Basenanji

Postd20modernist
Har Anthrox skrivit något likannde preics nyss? Sitter med tusen flikar och är digital idiot. Vill hinna säga det här åtminstone:
Men visst utgår vi från att Big Mama är grön för att hon inte fick ett PM? Vi gräver lite på det här tycker jag:

Big Mama skriver måndag 21.24:
Vidare försvarstal: jag har varit inne titt som tätt hela helgen. Trodde jag skulle få en roll. Har tidigare alltid fått även när man är bybo. Att jag varit inne och kolla och gillat visar väl inte att jag varken är Ceasar eller hans legionärer - nu får ni kamma er. Så nu har jag outat också av bara farten: jag har inte fått några pm whatsoever.
Sedan skriver Sömnige Isaac så här måndag 21.40:

Ditto, har funderat över detta sedan spelet startade då jag var osäker på om alla får PM eller bara de med särskilda roller får PM. Känns som jag fick lite mer klarhet nu.
Det är för likt! Jag har hittills tänkt att "jaha, så bra att de är så gröna, då kan jag ta bort de ur ekvationen!"

Men nu börjar jag inse att de förstås måste ha fattat att en sån grej (att påstå att de inte fått ett PM av SL) grönade dem.

Och kolla hur det skrivs i R3: líte små-bråk och därefter fredspipa och gulli-gull!