Varulv Bybornas hövding - R1

Basenanji

Postd20modernist
@Brynolf
@Sidd
@StradhLestat

Viktigt!

Ni röstar alla på mig, men motiveringarna är lite oklara. För byns skull behöver vi förstå vad som får er att känna er trygga i valet av mig!

Nu är det nio timmar kvar av rundan och ska det här drevet vändas behöver nog något ske ganska snart.

Basenanji

Postd20modernist
Sedan tycker jag att både @Sysp och @Octagonal kommer förvånasvärt lätt undan!

Jag har stor förståelse för att famljelivet är krävande och ger mitt fulla stöd till den som prioriterar hälsa före spel! ❤ Man måste orka med: som förälder, som partner och som människa!

Men ni kan väl ändå försöka säga vad ni tycker om spelet och deltagarna nu när ni ändå är här? Er ögonblicksbild kanske är helt rätt analys sv ett annars plottrigt parti?!

@Brynolf
@Sidd
@StradhLestat

Viktigt!

Ni röstar alla på mig, men motiveringarna är lite oklara. För byns skull behöver vi förstå vad som får er att känna er trygga i valet av mig!

Nu är det nio timmar kvar av rundan och ska det här drevet vändas behöver nog något ske ganska snart.
Jag hade ett svar då....kanske inte aktuellt nu....men just nu hinns inte annat

Basenanji

Postd20modernist
…alltså inte som i ”vore det hypotetiskt möjligt”
utan snarare: ”vad känner du i hjärtat och hjärnan utifrån hur det här spelet har utvecklat sig?”

Brynolf

Dum fan
@Brynolf
@Sidd
@StradhLestat

Viktigt!

Alltså, det är runda 1. Ingen har väl nåt superbra på någon alls än så länge. Jag kan rösta Sidd eller Fjodor för att de känns som troligast rekryter i mina ögon. Men det är ju inte heller nåt mega-case.

Just nu verkar ju du och Vimes köra bolag vilket är intressant i sig.

Vimes

Sillkung
Nu svarar jag istället för Brynolf, men jag tror inte att ensamulv är så viable i det här spelet. Ensamulv kräver nästan att man ska kunna claima en byboroll själv för att funka, och det är inte möjligt här (att ta bort väktare eller siare är ju inte på menyn). Så om inte Mäster Caesar gjort ett rejält märkligt setupdrag tror jag inte att ensamulv bör vara på bordet.

Vimes

Sillkung
Alltså, det är runda 1. Ingen har väl nåt superbra på någon alls än så länge. Jag kan rösta Sidd eller Fjodor för att de känns som troligast rekryter i mina ögon. Men det är ju inte heller nåt mega-case.

Just nu verkar ju du och Vimes köra bolag vilket är intressant i sig.
Men vad är caset på Basse? Jag fattar att man aldrig har bra case i R1, men jag läser Basse som mest byboig efter mig och Anthrox. Någon grund för rösten behöver det ju finnas, även i R1.

Brynolf

Dum fan
I så fall: vad är ulvrationaliteten i att försöka förstå dina och Lestradhs utsagor gällande frågan om att bli Julius?
Om du tex är romare så måste rationaliteten vara att du vet om att PM-debaklet är harmlöst att rota i. Du kan iofs inte gärna veta vilka eller hyr många som fått frågan före dig. Så att nysta i det SKULLE kunna resultera i fler som kliver fram. Men som redan sagts, skulle dessa verkligen grönas i så fall? Jag tror grönfärgen redan är slut i den burken.

Såå jag tror inte det är någon fara att som ulv rota i den frågan. Men det ger inte så mycket för byn heller, ergo bra ulvgrej att sysselsätta sig med för att verka busy.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
En framtida varning:
1 extra ulv 18
Fungerande siare 24
Dubbla nattmord 8
Caesar sias röd 0

Om spelet går så långt att siaren prickar en ulv och sen bara kommer med grönsianden så behöver vi tänka på att det kan ha varit planerat. Om Vimes (som vet att han ofta sias tidigt) är Caesar och valt i princip vem som helst som kompanjon är det nog en gångbar strategi. Något att ha i åtanke framåt senare rundor.

Basenanji

Postd20modernist
Jag ser framför mig att byn i R2 behöver kunna förstå varför @Sidd och @Brynolf röstade på Basse. Det behöver bli tydligt. Nu är det om jag förstår rätt: ”Jag har egentligen inget bra case på nån så då är väl en röst på Basse det bästa jag kan få!”

Jag tycker att det är slappt och samtidigt bittert för i det här partiet har jag verkligen ansträngt mig för att bidra till byn. Och jag vill fortsätta bidra! Men ni kanske hellre vill ha kvar mindre aktiva spelare i spel?

Och om jag ska röstas ut som grön bybo i R1 igen, då ska det fanemig ske med dunder och brak, så förvänta er inte att jag lägger mig ner och dör!

Basenanji

Postd20modernist
Såå jag tror inte det är någon fara att som ulv rota i den frågan. Men det ger inte så mycket för byn heller, ergo bra ulvgrej att sysselsätta sig med för att verka busy.
Okej, så nu är caset mot mig att jag håller igång ett samtal om något helt ofarligt?

Ok. Nu ska ni få en teori av mig. Den heter…

If There Is Nothing To Claim; Basse Is

Teorin utmärks av att ”vad som helst” går att leda till att Basenanji är ulv. Den kännetecknas i tillämpad form av en vardagsnära, hemsnickrad magkänsla och ett självbelåtet flin. Empiri eller logiska argument imponerar inte på teorins användare, då sådana förstås är ett uttryck för att Basse är skum.

Vissa senare teoretiker har föreslagit en teorin kan vara användbar för ulvar som inte kan komma på bättre förslag.

Brynolf

Dum fan
Okej, så nu är caset mot mig att jag håller igång ett samtal om något helt ofarligt?

Ok. Nu ska ni få en teori av mig. Den heter…

If There Is Nothing To Claim; Basse Is

Teorin utmärks av att ”vad som helst” går att leda till att Basenanji är ulv. Den kännetecknas i tillämpad form av en vardagsnära, hemsnickrad magkänsla och ett självbelåtet flin. Empiri eller logiska argument imponerar inte på teorins användare, då sådana förstås är ett uttryck för att Basse är skum.

Vissa senare teoretiker har föreslagit en teorin kan vara användbar för ulvar som inte kan komma på bättre förslag.
Hehe jovars. Jag brukar nog alltid rösta på dig i R1.

Men nä, jag har inget direkt rödande på dig eller någon annan egentligen. Vi får se vem jag snajpar ikväll 🫣

Basenanji

Postd20modernist
Det gör mig lite nervös att @Vimes står så nära mig i argumentationen, men eftersom jag vet att det han säger är riktigt kan jag inte riktigt gå emot honom.

Jag ser också följande i spelet (utan inbördes ordning):

- Snacket om frågor från SL om att vara Julius Caesar handlar framförallt om huruvida Stradhs utsaga är ett uttryck för en ulv som vill se byboig ut. Jag har gått på om detta mer eller mindre hela rundan. Brynolf och Stradh har gått ut med att ha fått frågan. Ingen annan såvitt vi känner till. Jag, Big Mama och Octagonal har gått ut med att vi inte fått frågan (men jag kan ha missat någon). Sidd tycker att jag är ulvig, Vimes tycker inte det. Brynolf föreslår att hela samtalsämnet är ofarligt stt diskutera för ulvarna och ksn vara ett sätt stt hålla igång ett samtalsämne för att se aktiv ut.

-Majoriteten av deltagarna tror på att ulvlaget består av 1-2 ulvar. Standardupplögg har ockdå nämnts flera gånger.

- Siare/väktare ska nog inte outa förrän tidigast i R2, men då kan det finnas fördelar för byn att göra så.

-Flera av deltagarna har ett krävsnde åtaganden utanför spelet som påverkar deras möjligheter att delta.

-Sysp har publicerat en anslys av vilka dom pratar om och med och där framträder Fjodorsenuba och Octagonal som personer vilka inte pratar om/med varandra (om om jag fattar Sysps analys rätt, korrigera mig gärna!)