Varulv Bybornas hövding - R3

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Det ska bli så jäkla kul att ses på Varulvsgalan. Då ska hejja på dig med ett glatt: "Tjena Hövding!" ;)

Anthrox, jag noterar att du tycker att jag "kastar shade" på Stradh. Jag smutskastar Stradh för småsaker eller bara som en brunsmetning. Det är okej. man måste inte tro på bevis bara för att de finns.

Här tex: var det smutskastning?
Grejen är att du hakar upp dig på små detaljer som är direkt riktade mot dig nu. Min holistiska bild över Stradh säger bybo, och då är ju ditt case ulvigt hur djupt jag än gräver. Visst du har ett case mot Stradh, det jag reagerade på var att du duckade en direkt fråga inte vad svaret på den var.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Så hakar du på mitt tåg mot Sysp då eller ska vi styra.om mot Basse?
Grejen är att du är tredjevalet, speciellt om Basse är ulv. Så jag föredrar om Basse åker denna rundan så att vi kan ta nya tag i grävandet i nästa.

Sidd

”Bybo”
(Och @StradhLestat jag har för tillfället släppt dig. Just nu röstar jag på Sömnige Isaac eftersom jag tror att Sömnige Isaac och Big Mama är en käck ulvduo! Haka på!)
Märkligt att du misstror BMs utsaga när denne skriver att hon inte fått byPM?
Hur skulle denne kunna veta att bybor inte får PM?
Förklara för dumSidd så att jag fattar vettiga beslut🙏

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Har Anthrox skrivit något likannde preics nyss? Sitter med tusen flikar och är digital idiot. Vill hinna säga det här åtminstone:
Men visst utgår vi från att Big Mama är grön för att hon inte fick ett PM? Vi gräver lite på det här tycker jag:

Big Mama skriver måndag 21.24:

Sedan skriver Sömnige Isaac så här måndag 21.40:

Det är för likt! Jag har hittills tänkt att "jaha, så bra att de är så gröna, då kan jag ta bort de ur ekvationen!"

Men nu börjar jag inse att de förstås måste ha fattat att en sån grej (att påstå att de inte fått ett PM av SL) grönade dem.

Och kolla hur det skrivs i R3: líte små-bråk och därefter fredspipa och gulli-gull!
Nu har du nog tittat lite för mycket på film från Hollywood Basse. Den där twisten på slutet när det visar sig att den snällaste är ondingen.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
För att vara övertydlig med mina tankar om jag inte är med framöver:
Tar vi ut Basse denna rundan och han är ulv så är ulvpartnern Sysp eller Fjodde. Just nu lutar jag mot Basse + Sysp, men jag saknar gräv i vissa interaktioner där för att jag fokuserat på en massa annat.

Basenanji

Postd20modernist
Grejen är att du hakar upp dig på små detaljer som är direkt riktade mot dig nu. Min holistiska bild över Stradh säger bybo, och då är ju ditt case ulvigt hur djupt jag än gräver. Visst du har ett case mot Stradh, det jag reagerade på var att du duckade en direkt fråga inte vad svaret på den var.
Öh, går inte det här spelet ut på att man som bybo ska försvara sig mot angrepp?

Jag måste jobba på att skapa en bättre holistisk bild av mig inser jag. Tycker Sysp har en poäng i att det är segt att spela varulvsspel och så är man aktiv och grejer, men kan åka dit på helt bisarra argument.

Men för att göra något konstuktivt, vad tycker du om mitt span på Sömnige Isaac och Big Mama?

Big Mama

Hallå ...du hoppade över mig i nybörjar leden ;)
Fast jag spelar väl forfarande som en nybörjare...iom att jag personifierar kaos :)
Förlåt, jag glömde att du är ganska ny. Du är för bra för att betraktas som sådan. Det är bara jag som fortfarande är kvar på krypstadiet när du har lärt dig både att gå och hoppa hage.

fjodorsenuba

Krigarpoet
Tar vi ut Basse denna rundan och han är ulv så är ulvpartnern Sysp eller Fjodde. Just nu lutar jag mot Basse + Sysp, men jag saknar gräv i vissa interaktioner där för att jag fokuserat på en massa annat.
Jag gillar hur du gräver. Jag har ju landat i Sysp + 1. Du har Basse +1.

Jag är lite sugen på att haka på....MEN om jag gör det, så kommer basse ändå inte åka om inte fler flyttar....för då flyttar Basse sin röst till fjodor...som då är den som åker på röstordning ändå...

Förlåt, jag glömde att du är ganska ny. Du är för bra för att betraktas som sådan. Det är bara jag som fortfarande är kvar på krypstadiet när du har lärt dig både att gå och hoppa hage.
Tror snarare jag spelar mitt eget spel parartellt med det alla andra spelar....för 80%& av gångerna är jag inte med på vad som händer ;)

Basenanji

Postd20modernist
Märkligt att du misstror BMs utsaga när denne skriver att hon inte fått byPM?
Hur skulle denne kunna veta att bybor inte får PM?
Förklara för dumSidd så att jag fattar vettiga beslut🙏
1. Du är inte dum.
2. Jag är bybo!
2. Jag har spelat ett enormt uppoffrande bybospel. jag har fått gott beröm från typ alla utom du, Brynolf och nu Anthrox.
3. Okej, mitt gräv på Sömnige Isaac och Big Mama är tunt, det kan jag hålla med om,, men det känns som at vi stor och stampar. Nåt måste göras!
4. Big Mama har i några poster nu snackat om en ensam ulv. Till och med att Fjodor kan vara ensmaulv. Kanske det?
5. Jag har inget bra svar på hur Big mama kunde veta att bybor inte fått PM. Det är dåligt. men om mvi utgår från att de visste att det var safe att claima "inte fått PM", vad hnder då? Jag börjar fundera på om Big Mama/Sömnige Isaac frågade Damogn i PM huruvida bybor fått PM eller ej etc.

Big Mama

Nu har jag kanske en sak.....som jag inte vet hur jag ska tolka......
Om jag boprtser från meddelandetmed frågan om JAG hade "lust och möjlighet" att ta på mig rollen som Julius ceaser...så har jag inte heller fått några meddelande.... inget som "du är vanlig bybo" eller ngt alls........

Så om vi nu bortser från de vi vet har fått powerroller (ni lär ju fått meddelande), så kanske det blorde grävas i lite vilka som tycker det är konstigt att Big M och Isaac inte fått meddelanden? Tycker dessa att de är konstigt för att deutgått från att vi andra fått bybomeddelanden...n'är de själva fått ULV meddelanden?
Minns jag rätt i att de som ifrågasatt detta är basse och Fjodor...eller är det Basse och Sidd?
Bra och ny synpunkt!

Sidd

”Bybo”
Vet att det kanske är larvigt tänk men om jag nu bli nattmördad:
Kan det vara så att ALLA bybor varit utan PM och vid 08:00 mån morgon blev rekryterna kontaktade: och det är det BM refererar som att inte fått PM?
StorTvek på den va?

fjodorsenuba

Krigarpoet
@Basenanji ses i Nangijala!

Röst: @Basenanji

Ser inte att någon annan kommer svänga om, möjligtvis att jag röstar ut mig själv då för att rädda Basenanji men jag vill inte låta ulvarna vinna på platt fall eller snajp.
Byn ska stå enad.

Sysp

NNO
Det var en otroligt mustig gryta ni lyckats koka ihop :D

Nu har jag läst men är fortfarande inget klokare. Den säkraste rösten är väl fortfarande på fjodor men jag gillar inte att Stradh klamrar sig fast vid sin post #3-tiebreakerröst där, det gör mig nervös.

Basenanji

Postd20modernist
@Anthrox ooo vise byahövding..... Ska vi ge fjodor en chans att rädda sig och få färg på Basse?
Om fjodor byter från sysp till Basse, så kan jag göra detsamma?
Innan ni gör en "Vimes 2 – vi blåste byn! Igen!" kan ni säga vad som motiverar till att ni ska rösta ut mig?

Utan att blanda in holistiska perspektiv?