Moderkort + Processor (minst P3 här, dual vore inte dumt)
Jag har två stycken MSI-694D dual P3, ett med raid, ett utan. Tyvärr är bådas bios blåsta, ett efter att jag vänt ryggen till och någon installerade ett chernobylsmittat spel, ett efter en misslyckad flashning. Om någon har utrustning för att flasha deras bios (Winbond 2Mbit PLCC, sitter i sockel, så man kan plocka loss dem) så är det väldigt trevliga moderkort, mycket trevligare än de som jag varit tvungen att ersätta dem med för att jag inte kunna flasha om dem.
De finns tillgängliga i alla fall. Säg till om du vill ha dem.
Har inga processorer över (förutom några 486-or som jag inte har någon nytta av).
Låda (ATX, behöver inte vara stor)
Sorry, har själv brist på sådana. Har dock shitloads (bokstavligen!) av AT-lådor...
IDE-RAID-kontroller (vore mycket bra)
Har ingen lös, men som jag nämnde så har det ena moderkortet ovan tvåkanalers IDE-RAID och tvåkanalers vanlig kontroller, det vill säga totalt åtta diskar, varav fyra i RAID.
Diskar (7200 rpm, 4 st på runt 80Gb vore nog bra, för att kunna köra raidat)
Sorry, mitt diskuttrymme är som vanligt akut fullt.
Nätverkskort (2 st 100 mbit, en till denna och en till den befintliga)
Köpte sju nya maskiner nyss, vilka hade gamla 10Mbit-kort. Det åt upp hela mitt förråd av kort (och jag ligger fortfarande några kort back).
Minne (3 x 512 MB SDRAM, DDR om moderkortet klarar det)
Har bara småminnen över och de kommer antagligen att hamna i ovan nämnda maskiner snart.
Grafikkort (här räcker det med precis vad som helst)
När jag köpte maskinerna så köpte jag även en trave monitorer, vilket gör att jag helt plötsligt fick nytta av mina gamla kort (för multimonitor). Sorry där också alltså.
Diskettstation (för att kunna få in nåt system på burken)
Har en 4-5 sådana liggande. Problemet är att några av dem är dåliga och jag vet inte vilka. Jag brukar därför hellre lägga ut en femtilapp på en ny än att börja testa dem när jag behöver en.
Visst kan du få dem, men de kommer som sagt utan garantier.
Det är det bästa jag kan åstadkomma just nu, hade du frågat innan jag köpt de här sju maskinerna så hade jag nog kunnat fixa fram mer.