Re: Mer detaljer
Måste bara fråga, har du satt dig in i hur de officiella reglerna fungerar? =)
Striden hade jag tänkt spela med hjälp av färdighetsslag, och det blir helt enkelt en tärning svårare för varje gång man fått en allvarlig skada.
Låter lite så som vi spelar, vi kör "halv-fritt". Det innebär att vi gått ifrån mallen för hur en strid går till. Ett ex:
nr.1 och nr.2 ska strida, nr.1 är anfallare.
striden börjar, nr.1 gör sin attack eller vad han nu vill göra och slår för det, sedan gör nr.2 vad han vill göra och slår han också. Vi använder oss inte av att deklarera vad som ska hända och inte heller av svårighetsökningar. Istället har vi en SL som fixar allt så att det blir bra. Om man får ett hugg som inte tar helt kan man dock få svårare om man överhuvudtaget kan fortsätta slåss.
Som du ser så är det lättare att överleva (om man har hyffsade värden) för oss än enligt grundboken.
Så som jag utläser att du vill ha striden verkar vara precis som i boken, men kan också vara precis som vi spelar. Eftersom båda använder färdighetsslag, dock fler enligt grundreglerna.
Då har vi övriga modifikationer kvar.
Varför? Vad är det som inte är bra? Vad "måste" ändras och vad är du bara lite missnöjd med?
/Berfa, som tenderar till att krångla till även de lättaste svar.