Nekromanti Bygga om gammalt äventyr: Venusian Apocalypse del1

Tyr

Hero
krank said:
En grej jag bestämt mig för är att till skillnad från Hindenburg inte typ är målat med raketbrändle och inte använder väte som lyftgas. Jag tänker mig helt enkelt att trots den allmänna ångpunkiga teknologin så har man lyckats bygga lyftskepp som är hyfsat brandsäkra.
Du menar som flamsäker helium och andra mesigheter? :gremlaugh:

Borde förstått att det rörde sig om mer moderna zeppelinare. Det enda jag kan komma på annars är att markera var broarna till motorerna finns, eftersom de kan tänkas bli saboterade (och rollpersonerna kanske har dem under bevakning). Jag hade väl också hellre haft någon form "verkstad" där mekanikerna har sina verktyg och lite arbetsyta än ett gym. Men gymmet kanske är viktigt för äventyret. Lägger du till fler plan så kanske gymet kan vara där.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Tyr said:
Jag hade väl också hellre haft någon form "verkstad" där mekanikerna har sina verktyg och lite arbetsyta än ett gym. Men gymmet kanske är viktigt för äventyret. Lägger du till fler plan så kanske gymet kan vara där.
Gymet och det finns mest med för att det nämns i äventyret - som något RP kan sysselsätta sig med fram till middagen. Nu tänker ju jag eventuellt ge dem något annat att tänka på...

Sedan har jag funderat, och kommer nog lägga lite grejer längs själva sträckningen på zeppelinaren också, just nu är det framför allt lite baktungt. Tänkte lägga lite besättningshytter och verkstad och lite sånt där.

En rolig detalj är att Hindenburg var 245 meter lång, och det här knappt 100. Inte likt Mutant Chronicles att underdriva så... Nåja, 100 meter lyxzeppelinare säger äventyret, då är jag inte den som ska vara den =)

Den här sidan tyckte jag hade bra bilder på framför allt däcken och sådant.

Dilandau

Myrmidon
krank said:
En rolig detalj är att Hindenburg var 245 meter lång, och det här knappt 100. Inte likt Mutant Chronicles att underdriva så... Nåja, 100 meter lyxzeppelinare säger äventyret, då är jag inte den som ska vara den =)
Du får toppa Hindenburg med antal våningar istället! Ett höghus kommer flygande.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag ska förresten erkänna att jag just snubblade över en grej i äventyret; när mordet sker så bestämmer sig sabotörerna för att slå till, så två går ner till lastutrymmet och förbereder sig för att sticka, och en springer och sätter igång bomben. Väntar antagligen tills undersökningarna kring mordet är klara. Men när de försöker öppna lastutrymmet ljuder ett larm...

Så det satt faktiskt ihop bättre än jag trodde. Larmet ljudet, rollpersonerna blir medvetna om att det finns nåt mer att leta efter, de hittar sabotörerna, får reda på bomben.

Men - jag ska nog fortfarande krydda med lite extra, så att det finns lite mer tuggmotstånd, lite mer att hålla på med.

Och så får jag gnälla lite på avsaknaden av vettiga sammanfattningar av äventyrets plot... Eller att de hade lagt saker i ordning. Uppdragets briefing, den de ska få i Hindenburg, ligger t.ex i en sidebar nånstans kring att de anländer till djungeln...