Jag älskar Magi systemet i Eon, förutom när det kommer till att bygga spells. Visst ska man vara glad att det går att bygga spells, för det är ganska ovanligt att det går i rollspel. Som jag ser det så har man tagit litte grann ur Archmagika när man har kunstruerat systemet. Jag tycker att man kunde ha haft det mer så än att göra det krångligare.
För när man har gjort en spell och ska kasta den i spelet så blir det en massa obT6 som vinner igenom luften. Det ska vara Alstring, transformering, transformerings förlust ska man ha i beräkning, besvärja och sen så ska mans slå för mera effekter.
Jag tycker att man kunde ha gjort så att t.e.x att rekviden personlig beröring... samt tiderna momentan temporär... kunde vara effekter sen så skulle också 1obT6 i trauma, 1obT6 smärta, 1obT6 blödnings takt, +-1obT6 i grund egenskaps slag vara effekter. För jag tycker inte att astralsköld låter som en effekt det låter som en spell samma sak med blixt.
Sedan så kunde man ta in många mer effekter, sen var det bara att pussla.
Sen så kanske det skulle vara så att bara visa skolor kan visa effekter.
Jag väntar spänt på era synpunkter
"Jag är dyslektiker så klaga inte på min stavning"
För när man har gjort en spell och ska kasta den i spelet så blir det en massa obT6 som vinner igenom luften. Det ska vara Alstring, transformering, transformerings förlust ska man ha i beräkning, besvärja och sen så ska mans slå för mera effekter.
Jag tycker att man kunde ha gjort så att t.e.x att rekviden personlig beröring... samt tiderna momentan temporär... kunde vara effekter sen så skulle också 1obT6 i trauma, 1obT6 smärta, 1obT6 blödnings takt, +-1obT6 i grund egenskaps slag vara effekter. För jag tycker inte att astralsköld låter som en effekt det låter som en spell samma sak med blixt.
Sedan så kunde man ta in många mer effekter, sen var det bara att pussla.
Sen så kanske det skulle vara så att bara visa skolor kan visa effekter.
Jag väntar spänt på era synpunkter
"Jag är dyslektiker så klaga inte på min stavning"