Nekromanti Byta Bild

Ackerfors

Alas, your rapids!
När jag ska byta bild så fungerar det oftast inte. Man får hålla på och pula och knöla i en mindre evighet. Är det någon mer än jag som har det problemet? Är det något fel på sidan eller är det något fel hos mig?

Skickar med bilden jag ska använda och se om det går bättre nu...

Ackerfors

Alas, your rapids!
Det gick bättre att länka till en sida än att ladda upp en bild.

Bifogar rätt bild den här gången... :gremblush:

Gardener

Champion
Du är säker på att det inte bara är din webbläsare som cachar din gamla bild? När du laddar upp en ny bild får den nämligen samma filnamn som tidigare och om du inte rensar cachen så kommer den gamla att visas.

Om det inte är detta som är problemet så ber jag dig beskriva ditt problem utförligare, vad gör du, vad händer, kommer det något felmeddelande, osv.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Det kan vara det, men nu har jag ju fått ordning på min bild men nästa gång problemet uppstår ska ajg pröva att rensa cacheminnet och om det fortfarande är något fel så återkommer jag... :gremsmile:

Balderk

Swashbuckler
Jo, jag hade samma problem ett tag... jag rensade och höll på men det vara samma bild! Senare tog jag bort den gammla bilden från datorn och då funkade det! Jag vet inte om det var det som löste problemet eller om det var något annat, men jag hade tagit paus i att par timmar och sedan fanns min nya bild där (innan jag gick in på sidan tog jag bort gam-bilden från datorn heltenkelt)!

/Jonas

Gardener

Champion
Helt klart ett cachningsproblem. om inte i din webbläsare så hos din internetleverantörs egna cachningsserver.

Att hålla ner skift-tangenten när man klickar på "Uppdatera" (eller vad knappen kan tänkas heta) brukar räcka för att allt ska laddas om.