Nekromanti Byxfickor (gnälltjat)

Pom

Swashbuckler
Samma problem hade jag. Lös det såhär:

Kavaj när du vill vara representativ - ryggsäck annars.

Troberg

Sinister eater
Re: Sidofråga om hur man bär med sig stuff

Nja, jag tror inte att du (och Saxifrage nedan) riktigt inser hur stor en Eos 350D med batterigrepp (rekommenderar verkligen batterigreppet!) och ett 18-200mm objektiv (och snart ibland ett 28-300mm) med motljusskydd är. Det är en rejäl klump, både i storlek och vikt. Det är därför jag har en liten kompaktkamera för tillfällen då jag inte vill ha en stor kamera.

PAX

Jordisk Äventyrare

Jo jag vet hur klumpigt stora systemkameror kan vara när man minst av allt vill släpa omkring på dem. Använder man batterigrepp så ska man egentligen inte klaga över att kameran blir otymplig att ha med sig.

En annan variant kan ju vara att bygga något som liknar det här - byt ut kanonen mot kameran... :gremsmile:

magoo

Hero
Lyxproblem!

Herrar vet inte hur bra de har det! Damjackor och kjolar är sällan utrustade med fickor - ibland är det tom fuskfickor påsydda som ser ut som fickor men som inte är det. Jeans funkar men det är först nu i smalare form som jag kan använda jeansfickorna till förvaring och inte ens då kan jag knöla ner en mobiltelefon där utan att det blir obekvämt och fult.

Handväskor är bra men lätta att glömma och opraktiska om man ska ut och parta (tur att jag är småbarnsmamma så att det inte blir så ofta).

När jag ska gå ut vill jag vara fin i kjol och lösningen är oftast att jag lämnar en fyllenyckel utanför bostaden (om jag är ensam hemma) och stoppar pengarna i BHn och dricksar ev växel.

I vardagslag finns det en jättebra grej, en sportplånbok som består i ett armband med dragkedjeförsedd ficka där man rymmer nycklar och en peng eller kreditkort. Man har den runt handleden som ett brett armband. Jag funderar på att sy en snygg sån att ha när jag går ut för att slippa ge bartendern svettiga BH-pengar. Vad jag ska göra av mobiltelefonen vete tusan, kanske måste sy in lönnfack i kjolen...

Johan K

Gammal & dryg

Förslag?
Ha kameran i ryggsäck. Det funkar alldlels utmärkt faktiskt, iaf för min del. Sedan så är det ju alltid bra att ha med ryggan, kan ju alltid trycka ner en massa annan skit där åxå.
Nackdleen då med at ha den i ryggsäcken då är väll att man inte kan ta & fota omelebumms, utan måste först gräv fram den,...

/ Johan K, som nästan aldrig går utan sin ryggsäck

Troberg

Sinister eater

Ha kameran i ryggsäck. Det funkar alldlels utmärkt faktiskt, iaf för min del. Sedan så är det ju alltid bra att ha med ryggan, kan ju alltid trycka ner en massa annan skit där åxå.
Nackdleen då med at ha den i ryggsäcken då är väll att man inte kan ta & fota omelebumms, utan måste först gräv fram den,...
Nja, jag har en bra kameraväska, men jag vill ha kameran mer tillgänglig.

Anders Åstrand

Swordsman
Ang. att släpa med sig grejer.

Jag förstår inte varför folk släpar runt på så mycket onödiga grejer. Vissa har enorma nyckelknippor med nycklar till allt från sparbössan till tvättstugan på, trots att de varken ska in i sparbössan eller tvättstugan.

Själv brukar jag inte släpa runt på mer grejer än jag behöver. Vilket brukar vara vara en nyckelring vid vilken en dörrnyckel till mitt hem och en bilnyckel är fästad, en telefon och ett litet kortfodral innehållandes ett körkort och ett visa-kort.

Jag tror att lösningen på ditt problem är att skala bort alla onödiga nycklar och nyckelringsornament från nyckelknippan.