Franz
Nin geed gali jirey geed loo ma galo
Du vet vart du hörde det först! Du kanske inte tror mig idag, men kommande generationer kommer ge mig rätt!w00t, är det sant?
Du vet vart du hörde det först! Du kanske inte tror mig idag, men kommande generationer kommer ge mig rätt!w00t, är det sant?
Jag har aldrig haft problem med byxor som spricker. För mig är problemet alltid att det går hål i fickorna! Man stoppar ned nycklarna och vips så ligger de vid fotknölarna. Plus att skor bara håller i något halvår.
(Men för byxorna har jag hittat en lösning i att ha nycklarna i nyckelband och sedan stoppa dem i myntfickan, så sliter de inte hål i fickan så fort.)
Går civiliserat folk alltså runt hela dagarna inomhus med jackan på, eller jobbar de inte med saker där de behöver sina nycklar regelbundet?Civiliserat folk har sina nycklar i jackfickan, och därmed är trasiga byxfickor inte ett problem.
Folk som är civiliserade har kodlås till dörren och en rundad plastbit som bilnyckel. På jobbet använder man passerkort.Går civiliserat folk alltså runt hela dagarna inomhus med jackan på, eller jobbar de inte med saker där de behöver sina nycklar regelbundet?
Du kan ha en poäng här! Jag köper nästan bara Nudiejeans och de säger alltid "tvätta inte på ett år, och sen väldigt sällan".Du vet vart du hörde det först! Du kanske inte tror mig idag, men kommande generationer kommer ge mig rätt!
När två par Dressman-byxor gav upp på en vecka för att hunden ville sitta i knät så gav jag upp och gick och köpte mina första fritidsbyxor. Och nu i år har jag börjat testa att ha hantverkarkläder, som möjligen är något billigare och hållbarare än fritidskläderna.Kvaliteten på jeansen har klart blivit MYCKET sämre de senaste 10 åren. De jeans (docker) jag köper på dressman, håller kanske 6 månader med daglig användning. Lite mer beroende på hur många par jag kan alternera runt. Testade ett par Lee som kostade betydligt mer, och de höll inte längre de.
Inte tvätta på 2,5 år , jag vill inte ens tänka på den nivå av potentiell pungsvett som dina stackars Nudie jeans kan ha ackumulerat under den periodenDu kan ha en poäng här! Jag köper nästan bara Nudiejeans och de säger alltid "tvätta inte på ett år, och sen väldigt sällan".
Så jag har gjort så. Mina senaste är nog 2.5 år. Har inte tvättat dom. Men har dom såklart inte varje dag. Inte ens varje vecka.
Att ha kalsonger brukar lösa det problemet.Inte tvätta på 2,5 år , jag vill inte ens tänka på den nivå av potentiell pungsvett som dina stackars Nudie jeans kan ha ackumulerat under den perioden
I know , jag försökte bara vara lite lustig men ser nu att jag misslyckadesAtt ha kalsonger brukar lösa det problemet.
Ja, Dressmanbyxorna blir bara sämre och sämre. Mitt senaste par, som jag köpte strax före sommaren, har tappat knappen, spruckit i grenen och fickorna är helt söndertrasade trots att jag så gott som aldrig har nycklar i dem. Tvättade max 2 ggr.Kvaliteten på jeansen har klart blivit MYCKET sämre de senaste 10 åren. De jeans (docker) jag köper på dressman, håller kanske 6 månader med daglig användning. Lite mer beroende på hur många par jag kan alternera runt. Testade ett par Lee som kostade betydligt mer, och de höll inte längre de.
Rätt uppenbart egentligen, men vi kanske sitter mer nu för tiden än förr? På grund av arbete men också för att våra hemmavanor möjligen förändrats. Såg ett undersökande inslag om två människor, där ena sportade extremt mycket men satt mer än den andre som man kunde tro hade mer stillasittande vanor.De spricker i grenen för att man sitter ner väldigt mycket, och byxorna nöts mot stol.
Vad jag förstår så är det en väldig skillnad idag jämför med bara för 30-40 år sedan. Fler personer har stillasittande jobb, och man rör sig generellt mycket mindre på fritiden.Rätt uppenbart egentligen, men vi kanske sitter mer nu för tiden än förr? På grund av arbete men också för att våra hemmavanor möjligen förändrats.
Ok, så det är en livsstilsfråga. Då vet ju alla ni med sprucka byxor vad ni behöver göra! Trevlig helg!Vad jag förstår så är det en väldig skillnad idag jämför med bara för 30-40 år sedan. Fler personer har stillasittande jobb, och man rör sig generellt mycket mindre på fritiden.