Nekromanti Call of cthulhu 7th edition

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
CapnZapp;n75368 said:
Enligt min åsikt har svenska rollspelsdesigners (läs Äventyrsspel och Järnringen) gjort mycket mer för BRP än vad Chaosium kommit i närheten av de senaste decennierna.
Medhåll. Bara de förbättringar de gjorde till DoD '91 hade varit välkomna, liksom. Hello, tjugogradiga skalor!

Hade jag byggt CoC-BRP hade jag tagit grundmotorn i gamla DoD (/mutant/chronicles/whatever) plus en lite begränsad färdighetslista plus binära undersökningsfärdigheter a' Gumshoe/Rotsystem. Och Pendragonslag. Det hade varit lika bra på det CoC-BRP idag är bra på, men bara inte lika dåligt på de saker det är dåligt på.

PAX

Jordisk Äventyrare
Kanske finns en fördel att Chaosium ändå håller kvar vid sitt BRP. Orginalet dör inte ut i mishmashet av varianter.

En annan fördel kan ju även vara att forumdeltagare fortfarande har något att sparka på... :cool:

Ond bråd död

Swashbuckler
PAX;n75476 said:
Kanske finns en fördel att Chaosium ändå håller kvar vid sitt BRP. Orginalet dör inte ut i mishmashet av varianter.

En annan fördel kan ju även vara att forumdeltagare fortfarande har något att sparka på... :cool:

Ingen kommer bli sur över senaste utgåvan och inget annat företag kommer göra en pathfinder som blir större än den senaste utgåvan.

Jag blir inte sur, bara en smula trött på att göra om stats, men om spelet blir mera attraktivt för andra - go for it! Nu är ju inte BRP-reglerna heliga för mig heller, vi har nog alltid spelat mera DoD-BRP med en massa husregler, än regelboks-Cthulhu.
Och motståndstabellen behöver ingen K-märka (fast ett museum kanske?).