Nekromanti Candy Crush Cheat Tool

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Hej

Jag har som så många andra åkt dit på Candy Crush men kan inte komma förbi vissa nivåer ibland. Det tar en vecka ibland och det är det inte värt. Samtidigt är jag sån tävlingsmänniska att jag vill vidare med vilka medel som helst då jag försökt i evigheter. Jag googlade och fann detta (bland annat): http://www.downloadf...evel-hack-tool/

Där kan man ställa in levlar. Perfekt. Och ett perfekt tillfälle för upphovsmakarna att sprida virus så klart. Ingen hjälp av google, bara några som tror att, som jag, att det går att sprida virus med det. But me wants it.

Jag har precis köpt en liten laptop med Windows 8. Jag har inget viktigt på den. Jag kollar TV och spelar på den. Här är mina frågor:

1) Med vilket program är det bäst att kolla programmet efter virus innan jag installerar det?

2) Om jag laddar ner och kör candy crush cheat tool på den kan jag då blåsa datorn genom att återställa den till fabriksinställningar? Om så, försvinner virusen då också och har jag kvar Windows?

3) Har nån nån mer info om programmet eller mina frågor? Säljaren sa att Win8s virusskydd och brandvägg är bra. Är det så? Det är ju inte fallet sen tidigare.

4) Jag har iofs Dropbox med sjukt viktiga dokument på dropbox servern. Kan de vara i fara om det är virus/trojan på det här?

I gengäld bjuder jag på Candy Crush Akuten, en Facebook grupp startad av mig där jag från level 80 börjar beskriva tricksen för alla banor för att komma vidare. Jag kommer självklart fortsätta med den även med cheatmode - det är bara det att jag inte behöver viga mitt liv åt ett spel... :gremsmile:

yokowermland

Warrior
Vet nästan inget om datorer och virus däremot så vet jag allt om det överjävliga candy crush. Satte en så idiotisk målsättning till mig och frugan om att man inte får gå vidare i level föränn man uppnått tre stjärnor. Vi är också tävlingsinriktade plus att vi är mycket stöniga och vägrar låta karamellerna vinna över oss. Det är nästa det dummaste jag gjort och sjukt psyko svårt. CC har nu blivit ångest för oss båda. Vi ligger på kvällarna och spelar, svär och hatar skiten. Gör aldrig som oss och bli beroende av dödamaskinen CC.

chrull

Stockholm Kartell
anth said:
Hette inte det där spelet Bejeweled för 10 år sen?
1974 hette det Doku-Go.

Candy Crush har dock en del nytänk (eller tänk snodda från fler källor) som har gjort det tillräckligt populärt för att bli det mest spelade spelet på Facebook. Svenska King som utvecklat det slår därför Zynga, Popcap etc.

Candy Crush antagligen världens mest populära spel just nu. Att avfärda det som bara ytterligare en Bejeweled-klon är därför dumt om man är intresserad av (tv/elektroniska)spelbranschen.

Big Marco

Läskig
chrull said:
Candy Crush antagligen världens mest populära spel just nu. Att avfärda det som bara ytterligare en Bejeweled-klon är därför dumt om man är intresserad av (tv/elektroniska)spelbranschen.
Jepp, Candy Crush Saga är briljant ndg speldesign. Mycket imponerad.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Nja, det är absolut en bra Tetrisvariant, problemet är att King vattnar ur konceptet ju längre man kommer så pass att man ruttnar på banor där slumpen blir för avgörande vilket dessvärre händer kring 100 banor då man som spelare blivit varm i kläderna. Isf att belöna att man lär sig spelet mer och mer så får andra variabler för stort utrymme. Man känner sig inte belönad för att man kommer längre utan nästan straffad. Trist komposition som inte rimmar med bra speldesign i mitt tycke och jag har börjat spela allt mindre. Kan knappast varit deras avsikt. Bra banor är grymt kul - tyävrr är de alldeles för få. Sen är det trist att programmeringen på fejjan är annorlunda än för appen då man ofta löser det snabbare på fejjan. Jag vill jobba i ett medie, inte två.

chrull

Stockholm Kartell
Hur menar du att det är lättare på FB?

(Jag har bara testat appen och har nu ingen tillgång till dator)

Jocke

Man med skägg
Innan de här tråden startades hade jag inte en tanke på att det skulle kunna fuskats i candy crush saga, men nu vet jag bättre.

såhär: du kommer behöva spela i firefox, men det kanske går att leva med just för candy crush:

Leethax.net har ett tillägg som fuskar i typ alla facebookspel åt dig. Det är bara att installera tillägget och starta om spelet så har du genast 99 liv och max av alla boosters.

Sen kan du börja få in och ändra på saker med cheat engine 6.2 också, men kolla på några youtube tutorials så att du får lite känsla för programmet. Går att använda för att tex ändra sin poäng eller antalet moves som är kvar på en bana.

Big Marco

Läskig
Niklas73 said:
Nja, det är absolut en bra Tetrisvariant, problemet är att King vattnar ur konceptet ju längre man kommer så pass att man ruttnar på banor där slumpen blir för avgörande vilket dessvärre händer kring 100 banor då man som spelare blivit varm i kläderna. Isf att belöna att man lär sig spelet mer och mer så får andra variabler för stort utrymme. Man känner sig inte belönad för att man kommer längre utan nästan straffad. Trist komposition som inte rimmar med bra speldesign i mitt tycke och jag har börjat spela allt mindre.
När jag pratade speldesign så talade jag om hela paketet, dvs mikrobetalningarna, affärsmodellen och konkret design av banor, mekanismer och klur. Incitamentet att spela FreeToPlay kontra att hysta upp kreditkortet anser jag vara välbalanserat. Integrationen hur det sociala används för progression, spam-marknadsföring och show-off är också bra. Även hur de kopplat belöningar mellan olika spel inom King-nätverket är skickligt.

Spelaren vet hela tiden att spelet kan bli enklare om denne betalar - vilket är vad vilken utvecklare som helst vill. Om alla skulle spela gratis skulle Midasplayer gå under i morgon. Det handlar om att konvertera spelare till betalande spelare. Någon måste betala.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Ah, tja betalningsmodellen hamnar väl under affärsmodell medan speldesignen beskriver produkten men strunt samma.

Hur många betalar, finns det siffror på det? Inga jag känner betalar men det är klart att inkomsten måste komma nånstans ifrån. Ihopkopplingen känner jag bara till vagt men jag gillar tänket.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Enligt rykten är det annorlunda kodat på fejjan. Vissa banor som de med fallfrukt är lättare då frukten kommer oftare.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Har installerat det nu och googlat på hur mycket virus det bär med sig men det verkar ofarligt. Har du nån annan info?

Brynolf

Dum fan
Sambon har nåt "fusk" när liven är slut och man måste vänta på nya. Om man ställer fram klockan en kvart eller nåt, tror spelet att väntetiden är över och man kan lira igen.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Jepp, känner till. Det som jag länkade till är icke rekommenderabart att klicka på. Hittade dock ett annat hack som installerar en pluggin i Firefox. Kan ha kapat fb konto men undersökningar visar att de är rena och har de kapat de så har jag iaf ett fusk till CC :gremwink:

chrull

Stockholm Kartell
chrull said:
Hur menar du att det är lättare på FB?

(Jag har bara testat appen och har nu ingen tillgång till dator)
Svar på denna fråga? Hur blir det ett lättare spel på FB?

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Därför att de är olika programmerade. Det ena är flash, det andra java eller xcode och det gör skillnad. Eller så tycker king att det finns en anledning att göra det lättare på fejjan.

/Niklas nu på lvl 179

chrull

Stockholm Kartell
Niklas73 said:
Därför att de är olika programmerade. Det ena är flash, det andra java eller xcode och det gör skillnad. Eller så tycker king att det finns en anledning att göra det lättare på fejjan.

/Niklas nu på lvl 179
Men på vilket SÄTT är det lättare?