Varulv Carmilla vs. Dracula - Runda 2

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Det är en händelserik första tid i byn, sen vampyrerna anlände. Vitlöksförsäljaren Vimes tycks ha förstått att vampyrer inte gillar vitlökspaninis lika mycket som gemene person, och har sänkt priset på dessa till att de nästan ges bort gratis. Vi får väl se vilka som nappar på erbjudandet.
Samtidigt har också Baron Hägerstrand Vordenburg gått ut med ett dekret att vampyrerna gärna får suga allt hans blod, bara de ger fan i byborna. Det råder viss tveksamhet i hur smart det egentligen var.

Och nu börjar paranoian väckas.

"BB7 gillar inte ens vitlökspaninis" är det någon som viskar. Efter att byn samlats med högafflar, facklor och vässade träpålar, och dragit BioBunkerVII till byns torg, kört en påle genom dennes hjärta och sett blodet spruta som sig bör när en helt vanlig bybo blir pålad, inser ni att blickarna ni ger varandra har förändrats. Folk börjar bli mer nattaktiva och sover på dagen. Undviker solljus. Men är det bara inbillning? Har din granne vänt på dygnet? Ni tittar på varandra med misstänksamma blickar. Kanske var det inte så enkelt att motstå vampyrernas charm ändå.

Och när ni vaknar på morgonen finner ni både Vitlöksförsäljare Vimes och Baron Hägerstrand Vordenburg döda i sina sängar, druckna på allt sitt blod.

@BiobunkerVII röstas ut som BYBO.
@Vimes blir nattmördad som
BYBO.
@Hägerstrand blir nattmördad som
BYBO.

En ny morgon gryr....

Runda 2 avslutas måndag den 3/2 klockan 21.00!

Röstverktyget: https://werewolf.florin.nu/84808

Kvar i spel:
@Basenanji
@StradhLestat
@Brynolf
@Sömniga Isaac
@Sysp
@damogn
@RasmusL
@Big Mama
@Sidd

Happy hunting!

Last edited:

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Varför är båda döda? Vad hände egentligen? Har något hänt med Van Helsing? Jag är jätte förvirrad just nu.

Brynolf

Orange
Ok, då har vi noll gröna spelare istället för fyra. Heja byn!

Ingen har åtminstone blivit uppraggad av sugarna.

Och väktarn, om du nu ens finns så håll dig fortsatt gömd. För hittar jag dig får du smisk!

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Var vår totalt inaktive och nu utröstade spelare väktaren?
Det är ju helt klart en möjlighet och skulle vara en katastrof om så är fallet. Jag tänkte inte ens på den möjligheten. Men det har du ju helt klart rätt i kan vara en möjlig förklaring till vad som har hänt.

RasmusL

Champion
Och jag som var glad att inte ha blivit random-hängd, och så möts en av det här!?

Brynolf

Orange
Men ja, hängning går först i ordningen dubbelkollade jag just. Så om BB7 var väktaren så dödde han innan han hann väkta Vimes. Och att han inte outade sig som väktare under galgen var ju i teorin bra.

Basenanji

Din favoritulv!
Jo @Anthrox jag ser att fu skriver livfullt i trådstarten, men jag kommer helt bortse från den informationen då jag läser trådstarter som rent fluff.

Om du vill att vi ska hitta ledtrådar i fluffiga (och fina! 👌) SL-inlägg behöver du nog tala om det innan spel. Tror faktiskt att det är en outtalad regel på WRNU.

Basse, fantasilös

Basenanji

Din favoritulv!
Ok, nu får vi hjälpas åt ordentligt!

1) Vem skulle ni konvertera om ni var vampyr?

2) Vem tror ni blir konverterad om någon vampyr väljer att konvertera?

3) Hur kommer röstningen se ut med tanke på att både Carmilla och Dracula nu har fått i sig blod?

BONUS!

Jäklar vad vågat att skicka nattmord på Vimes ändå - kan en vampyr ha förstått att Biobunker var väktare?

Sidd

”Bybo”
Shit å suck x3
Tackar @Vimes @Hägerstrand @BiobunkerVII för spel då.
Väktaren får uppsträckning tror jag i eftersnacket!
Total pannkaka Uppförsbacke.
Hur fasiken kunde busen lyckas pricka så där rätt också.

Visst har de alltså inte värvat nån i alla fall.

@Basenanji vad har du på Sysp då egentligen?

Röst: @Big Mama

Fattar egentligen inte varför byn slapp-släppte den ”intressanta” starten av BM.
(Sen så har storebror alltid rätt, sen gammalt).

Sysp

NNO
Jahapp. 😳😫😠 Hur?

Då lyckades alltså blodsugarna slumpa att mörda varsin av siarna samt att vår väktare inte lyckades väkta. Vilken vampyr siktar ens på siaren i det läget? Varför ingen väktning?

Fattar inte hur man törs. Har vi enorm otur eller missade vi nåt fatalt i spelupplägget här?

Basenanji

Din favoritulv!
Att @BiobunkerVII var väktaren bevisas av att Vimes blev nattmördad.

Utröstning går före väktarförmåga så inte konstigt att Vimes dog. Däremot konstigt att en vampyr vågade sig på att nattmörda Vimes.

Sidd

”Bybo”
Ok, nu får vi hjälpas åt ordentligt!

1) Vem skulle ni konvertera om ni var vampyr?

2) Vem tror ni blir konverterad om någon vampyr väljer att konvertera?

3) Hur kommer röstningen se ut med tanke på att både Carmilla och Dracula nu har fått i sig blod?

BONUS!

Jäklar vad vågat att skicka nattmord på Vimes ändå - kan en vampyr ha förstått att Biobunker var väktare?
Ja vad fasiken hände egentligen med Väktandet av Vimes?
1) Är ju ingen som blivit värvad nu va! Men annars så skulle jag 100% dricka ditt blod Basse😍
2) Brynolf, Rasmus, Sysp
3) ?

Sysp

NNO
Att @BiobunkerVII var väktaren bevisas av att Vimes blev nattmördad.

Utröstning går före väktarförmåga så inte konstigt att Vimes dog. Däremot konstigt att en vampyr vågade sig på att nattmörda Vimes.
Jag tycker det är siktet på Vimes som skaver mest. Har vampyren medvetet försökt vaska sitt blodsug för att undvika att det ska bli nån sorts röst-tell i R2:s röstning?