Varulv Carmilla vs. Dracula - Runda 2

RasmusL

Champion
Jag tänkte börja skriva testamente men det är ju ingen mening med det i det här spelet nej xD

Sysp

NNO
Dags för testamente tror jag, hinner nog inte spela så mycket mer och fick skit i förra spelet för att jag inte skrev nåt testamente så nu blir det ett. Nu lär det ju bli nattmord och konverterande och Gud vet allt så…

* Om det inte blir två nattmord KAN det finnas en eller två konverterade. Det kan också innebära att Carmilla eller Dracula siktat på den andra och träffat eller båda har nattmördat samma bybo. Hursomhelst bra att granska om samtliga spelare på nya meriter, det lär bli hejdlöst roligt spel om så blir fallet 😄

* Om det blir ett eller två nattmord, kom ihåg Draculas extraröster och Carmillas minusröster.

* Det är gratis att lägga sniperöst när R3 öppnar, nyttja det.

Sidd

”Bybo”
Paus här i jazzgigget.

Ser att ni landat i BM vilket jag förstås är ok med. 👍 Nu får vi se få vad det blir för färg där🙏Hoppas hoppas så det finns en chans att rädda upp det här i R3.

RasmusL

Champion
Nu fattar jag inte alls 😄 Varför är det enklare att ligga på nån annan än Biobunker i slutet av R1? Det är väl tvärtom, du kan ju inte undgått hur upprörd t ex damogn blev av min och Brynolfs röst i förra rundan? Det är väl säkrare att ligga i ett stort drev, mindre ifrågasättande där?
Det har alltid varit jobbigt för ulvar att ligga på vinnande drev, de försöker nästan alltid ligga på andra om de kan och sen säga "vad var det jag sa!?" Absolut annorlunda spel detta, men jag tror att psykologin hänger med en del ändå. Tänk en ensam ulv som inte vill sticka ut, inte vill "sabba spelet" genom att bli hängd i R1 osv.

RasmusL

Champion
Va? Och det säger du nu? 😄
Ja okej, spelmekanikpåminnelser är väl fint, men att jag skriver ner vilka jag tycker är gröna och röda ger ju inget särskilt mer när jag är död än när jag lever iom inga ulvlag :p

Sysp

NNO
@Brynolf vi litar på att du förråder din vampyrfurste. Samma gäller för fig @RasmusL

Med kaos-Basse vet man aldrig…
Nä, du smyger in fint här nu efter deadline. 😄 Om du inte är vampyr på något sätt efter den här rundan och fortfarande i livet ska jag äta upp min hatt.

Sysp

NNO
Ja okej, spelmekanikpåminnelser är väl fint, men att jag skriver ner vilka jag tycker är gröna och röda ger ju inget särskilt mer när jag är död än när jag lever iom inga ulvlag :p
Du menar så, det stämmer förstås.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Smitit från kundmiddag till toaletten.

Ser att jag ryker. Det är helt ok med tanke på hur dåligt jag har deltagit.

Här är mitt testamente. Den som har spelat mest okaratäristiskt i R1 (har tyvärr inte hunnit läsa mycket idag).

Röst: @Sidd

Basenanji

Din favoritulv!
@Big Mama du ryker ju nu, som du ser. Är du Carmilla eller Dracula? Det gör liksom inget att du avslöjar det och dessutom kan du få lite retrospektiv hämnd på din antagonist! :)