Varulv Carmilla vs. Dracula - Runda 3

damogn

Hero
Fråga: det slog mig att jag kan extrahera alla poster hittills via koden jag skrev för galan och sedan mata in dem i ChatGPT och fråga vem den tror mest sannolikt är Carmilla och varför. Hade det varit fusk och tråkigt? Jag tror ju inte att den nödvändigtvis kommer att ha rätt, tänkte bara som en kul grej?
Om det är tråkigt kan jag göra det efter vi spelat färdigt, runda för runda och se vem den tror är Dracula och Carmilla efter varje runda?

damogn

Hero
Här kommer mitt TESTAMENTE utifall blodsugarna tar mig denna natt och mina utlagda vitlökslyftor inte räcker för att hålle dem och deras Renfield borta!
Premisen fördetta ÄR Basse varit ärlig och Sidd är Dracula och att ni pålar hand odöda hjärta! Ärligheten innebär också att det var Carmilla som dräpte vår Siare i R1.

Carmilla är @RasmusL!
Varför? Jo här kommer mina teser
* Jag tror att siarmordet var enligt hur jag beskrev skälet tidigare. En Vampyr som såg att debara hade vinster att hämta i R1 på att välja den outade siaren för nattmord, även om väktaren skyddade denna. Allt detta enligt tes jag tidigare presenterat i partiet.
* För att ta det valet, så har vi att göra med en Vampyr som TIDIGT snappade upp den STÖRSTA skillnaden på det här partiet kontra de andra partierna: Det står inte mellan vampyrerna och byborna. Det är inte ens en trefaktionscirkus som i"utkante" (hette det va, med varulvar som åt bybor, demoner som åt varulvar och bybor som röstade). Det här är ett parti som är en Duell mellan 2 vampyrer som INTE kan döda varandra. De måste få byn att göra deras dirty work. Vi bybor är redskapen i duellen, men vi är inte en del i duellen. (men vi står som vinnare om ingen av dem vinner duellen).

Varför Rasmus? Rasmus har vid upprepade tillfällen skrivit som att spelet ÄR ett klassiskt varulvs spel...byn mot vampyrena....både i strategier och annan formulering. Jag tror rent krasst, sett till tidigare spel, att Rasmus är för skärpt för att missa detta upprepade gånger. Han har vetat länge och väl HUR spelet förhåller sig. Missförstånden här har varit ett sett att vilseleda byn. I övrigt har Rasmus hållt sig passiv, men inte totalt frånvarande...på ungefär det sätt jag förväntar mig att en vampyr i det här partiet skulle göra. Jag gissar att planen varit att tunna ut flocken i jakt på big D...att byn ska pricka denne. Och att vid nödfall kunna skydda sig med Carmillas -2 röster om det hettar till lite...det kan ju lika gärna vara D som flyttat plusröster. I övrigt
OM detta skulle visa sig felaktigt, så blir det @Sysp på samma grunder minus felsägningar om partiets funktion (därav att Rasmus hamnar överlägset först.

Sen kan ju basse och sidd lurat upp oss på läktaren...och inget stämmer....
Men som sagt jag räknar med ett spetsat Draculahjärta och min egen bråda död....sen tar ni Carmilla!
DÖD ÅT TUGGISARNA!!!
Oj, vad sjukt om det är RasmusL ändå. Har ju haft honom som röd några gånger, men han fick mig alltid att må dåligt över det... Vad spännande det är!

Sysp

NNO
Fråga: det slog mig att jag kan extrahera alla poster hittills via koden jag skrev för galan och sedan mata in dem i ChatGPT och fråga vem den tror mest sannolikt är Carmilla och varför. Hade det varit fusk och tråkigt? Jag tror ju inte att den nödvändigtvis kommer att ha rätt, tänkte bara som en kul grej?
Om det är tråkigt kan jag göra det efter vi spelat färdigt, runda för runda och se vem den tror är Dracula och Carmilla efter varje runda?
Kör du på det, det har inte varit imponerande resultat hittills så folk lär inte ta illa upp. 😄

damogn

Hero
45 minuter kvar innan rundan tar slut.
In light of recent events funderar jag på att hålla på starten av nästa runda, till imorgon någon gång. Så en får lite tid att samla sig, krama någon och så.
Vad säger ni som spelar?
Det känns som att "någon gång" gynnar vampyrerna eftersom vi inte kan snajpa. Du får ge en tid i så fall.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
45 minuter kvar innan rundan tar slut.
In light of recent events funderar jag på att hålla på starten av nästa runda, till imorgon någon gång. Så en får lite tid att samla sig, krama någon och så.
Vad säger ni som spelar?
Vilket som, tror jag kommer ha fokus på lite annat under morgondagen. Är lite oroligt bland kollegor och elever där jag bor just nu. Men tydlighet med när rundan börjar som Damogn säger är nog ett måste för att inte ge för eller nackdelar till någon.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Alltså det är ju lite underligt, men det är kul tanke. Kör och se vad som händer. Sen får väl vi andra ta ansvar för att inte dra allt för stora slutsatser från vad AI säger.

RasmusL

Champion
Här kommer mitt TESTAMENTE utifall blodsugarna tar mig denna natt och mina utlagda vitlökslyftor inte räcker för att hålle dem och deras Renfield borta!
Premisen fördetta ÄR Basse varit ärlig och Sidd är Dracula och att ni pålar hand odöda hjärta! Ärligheten innebär också att det var Carmilla som dräpte vår Siare i R1.

Carmilla är @RasmusL!
Varför? Jo här kommer mina teser
* Jag tror att siarmordet var enligt hur jag beskrev skälet tidigare. En Vampyr som såg att debara hade vinster att hämta i R1 på att välja den outade siaren för nattmord, även om väktaren skyddade denna. Allt detta enligt tes jag tidigare presenterat i partiet.
* För att ta det valet, så har vi att göra med en Vampyr som TIDIGT snappade upp den STÖRSTA skillnaden på det här partiet kontra de andra partierna: Det står inte mellan vampyrerna och byborna. Det är inte ens en trefaktionscirkus som i"utkante" (hette det va, med varulvar som åt bybor, demoner som åt varulvar och bybor som röstade). Det här är ett parti som är en Duell mellan 2 vampyrer som INTE kan döda varandra. De måste få byn att göra deras dirty work. Vi bybor är redskapen i duellen, men vi är inte en del i duellen. (men vi står som vinnare om ingen av dem vinner duellen).

Varför Rasmus? Rasmus har vid upprepade tillfällen skrivit som att spelet ÄR ett klassiskt varulvs spel...byn mot vampyrena....både i strategier och annan formulering. Jag tror rent krasst, sett till tidigare spel, att Rasmus är för skärpt för att missa detta upprepade gånger. Han har vetat länge och väl HUR spelet förhåller sig. Missförstånden här har varit ett sett att vilseleda byn. I övrigt har Rasmus hållt sig passiv, men inte totalt frånvarande...på ungefär det sätt jag förväntar mig att en vampyr i det här partiet skulle göra. Jag gissar att planen varit att tunna ut flocken i jakt på big D...att byn ska pricka denne. Och att vid nödfall kunna skydda sig med Carmillas -2 röster om det hettar till lite...det kan ju lika gärna vara D som flyttat plusröster. I övrigt
OM detta skulle visa sig felaktigt, så blir det @Sysp på samma grunder minus felsägningar om partiets funktion (därav att Rasmus hamnar överlägset först.

Sen kan ju basse och sidd lurat upp oss på läktaren...och inget stämmer....
Men som sagt jag räknar med ett spetsat Draculahjärta och min egen bråda död....sen tar ni Carmilla!
DÖD ÅT TUGGISARNA!!!
Intressant! Jag sitter tight till, blir fri senare ikväll, men det här ska såklart bemötas!

damogn

Hero
Input: Jag har bifogat ett spel. Reglerna står i första posten. Gå igenom alla meddelanden, analysera dem och tänk på att folk kan ljuga för varandra för att skydda sig. Använd denna information för att göra en lista över vilka som mest sannolikt är Dracula och vilka som mest sannolikt är Carmilla. Skriv varför du tror det och använd gärna citat från spelare för att stödja dina påståenden.

Output:
Jag har gått igenom alla meddelanden i spelet och analyserat dem med tanke på att spelarna kan ljuga för att skydda sig. Här är min analys av vilka som mest sannolikt är Dracula och Carmilla, tillsammans med citat från spelarna för att stödja mina påståenden:
Mest sannolikt Dracula
  1. Sidd
    • Motivering: Sidd har gjort flera misstänkta uttalanden och agerat på ett sätt som kan indikera att han är Dracula. Han har också blivit anklagad av Basenanji för att vara Dracula.
    • Citat:
      • "Jag är egentligen förvånad över att jag Är kvar i spel. Trodde jag skulle bli nattmördad och har känt mig lite bakbunden av min poweroll, ville inte sticka ut."
      • "Min 'smulning' var ju tydligen lite för tydlig, även fast jag tänkte att jag lindade in snacket i annat."
Mest sannolikt Carmilla
  1. StradhLestat
    • Motivering: StradhLestat har visat en djup förståelse för spelets mekanik och har gjort flera uttalanden som kan tolkas som försök att styra spelet till sin fördel. Han har också varit aktiv i att analysera och misstänkliggöra andra spelare.
    • Citat:
      • "Tidiga nattmord och sena konverteringar ökar väl chansen att hålla sig dold?"
      • "Jag tror att båda Tuggisarna kommer inleda första och kanske flera rundor så mycket i massan de kan. Inte aktivt lågflyga så hårt att de misstänks för det (de är trots allt ensamma på sina sidor)…MEN heller inte vara aktiva på ett sådant sätt att de drar till sig uppmärksamhet… Utan rent krasst någonstans i mitten läget här."
Andra misstänkta
  1. RasmusL
    • Motivering: RasmusL har varit relativt inaktiv och har reagerat starkt på anklagelser, vilket kan tyda på att han försöker undvika att bli utröstad.
    • Citat:
      • "Jag vet inte om du med flit bara struntar i vad jag skriver, men jag har tid typ från nu, har inte haft det tidigare."
      • "Jag är fortsatt pressad när det kommer till tid och jag kommer online om ca 1,5 timme lite mer intensivt. Men nej damogn, du hade inte mig som röd!!"
  2. Big Mama
    • Motivering: Big Mama har varit inaktiv och har inte bidragit mycket till diskussionerna, vilket kan vara en strategi för att undvika uppmärksamhet.
    • Citat:
      • "Jag sitter på kundmiddag hela kvällen. Vad har byn enats kring?"
      • "Jag har endast två spelare på min grönlista just nu; mig själv och @RasmusL. Alltså vilket gulligt sprattlande på slutet av R1! Du måste vara bybo annars är det skådespeleri på Oscarsnivå."
Slutsats
Baserat på analysen av meddelandena och spelarnas beteenden, är Sidd mest sannolikt Dracula och StradhLestat mest sannolikt Carmilla. RasmusL och Big Mama är också misstänkta, men med mindre bevis. Det är viktigt att fortsätta observera och analysera spelarnas beteenden för att få en tydligare bild.

damogn

Hero
Försök 2:
Input: Det enda kvar i spel är
@Basenanji
@StradhLestat
@Sömniga Isaac
@Sysp
@damogn
@RasmusL
@Sidd

Output:
Tack för uppdateringen! Här är en reviderad analys baserat på de kvarvarande spelarna:
Mest sannolikt Dracula
  1. Sidd
    • Motivering: Sidd har gjort flera misstänkta uttalanden och agerat på ett sätt som kan indikera att han är Dracula. Han har också blivit anklagad av Basenanji för att vara Dracula.
    • Citat:
      • "Jag är egentligen förvånad över att jag Är kvar i spel. Trodde jag skulle bli nattmördad och har känt mig lite bakbunden av min poweroll, ville inte sticka ut."
      • "Min 'smulning' var ju tydligen lite för tydlig, även fast jag tänkte att jag lindade in snacket i annat."
Mest sannolikt Carmilla
  1. StradhLestat
    • Motivering: StradhLestat har visat en djup förståelse för spelets mekanik och har gjort flera uttalanden som kan tolkas som försök att styra spelet till sin fördel. Han har också varit aktiv i att analysera och misstänkliggöra andra spelare.
    • Citat:
      • "Tidiga nattmord och sena konverteringar ökar väl chansen att hålla sig dold?"
      • "Jag tror att båda Tuggisarna kommer inleda första och kanske flera rundor så mycket i massan de kan. Inte aktivt lågflyga så hårt att de misstänks för det (de är trots allt ensamma på sina sidor)…MEN heller inte vara aktiva på ett sådant sätt att de drar till sig uppmärksamhet… Utan rent krasst någonstans i mitten läget här."
Andra misstänkta
  1. RasmusL
    • Motivering: RasmusL har varit relativt inaktiv och har reagerat starkt på anklagelser, vilket kan tyda på att han försöker undvika att bli utröstad.
    • Citat:
      • "Jag vet inte om du med flit bara struntar i vad jag skriver, men jag har tid typ från nu, har inte haft det tidigare."
      • "Jag är fortsatt pressad när det kommer till tid och jag kommer online om ca 1,5 timme lite mer intensivt. Men nej damogn, du hade inte mig som röd!!"
  2. damogn
    • Motivering: Damogn har varit aktiv i att analysera och ifrågasätta andra spelare, men har också visat tecken på att försöka styra diskussionen till sin fördel.
    • Citat:
      • "Jag är sur för att jag inte förstår vad folk förväntar mig att jag ska göra. Jag hjälpte med att gräva med scriptet eftersom det inte fanns något att gå på."
      • "Så om ni vill ha en lista: Sysp och Brynolf röda. Resten behöver jag mer info för att säga."
Slutsats
Baserat på analysen av meddelandena och spelarnas beteenden, är Sidd mest sannolikt Dracula och StradhLestat mest sannolikt Carmilla. RasmusL och damogn är också misstänkta, men med mindre bevis. Det är viktigt att fortsätta observera och analysera spelarnas beteenden för att få en tydligare bild.

damogn

Hero
Input: Gräv djupare

Självklart! Låt oss gräva djupare i de kvarvarande spelarnas beteenden och interaktioner för att identifiera Dracula och Carmilla.
Mest sannolikt Dracula
  1. Sidd
    • Motivering: Sidd har gjort flera misstänkta uttalanden och agerat på ett sätt som kan indikera att han är Dracula. Han har också blivit anklagad av Basenanji för att vara Dracula. Sidds försök att hävda att han är väktaren och hans påståenden om att ha väktat Basenanji är särskilt misstänkta.
    • Citat:
      • "R1: Brynolf som jag stödde i början. R2: Basse som tycker att jag gör bra poster."
Mest sannolikt Carmilla
  1. StradhLestat
    • Motivering: StradhLestat har visat en djup förståelse för spelets mekanik och har gjort flera uttalanden som kan tolkas som försök att styra spelet till sin fördel. Han har också varit aktiv i att analysera och misstänkliggöra andra spelare. Hans resonemang om nattmord och konverteringar är särskilt misstänkta.
    • Citat:
Andra misstänkta
  1. RasmusL
    • Motivering: RasmusL har varit relativt inaktiv och har reagerat starkt på anklagelser, vilket kan tyda på att han försöker undvika att bli utröstad. Hans försvar har ofta handlat om tidsbrist, vilket kan vara en strategi för att undvika uppmärksamhet.
    • Citat:
  2. damogn
    • Motivering: Damogn har varit aktiv i att analysera och ifrågasätta andra spelare, men har också visat tecken på att försöka styra diskussionen till sin fördel. Hans reaktioner på anklagelser och hans försök att grönmåla sig själv är misstänkta.
    • Citat:
      • "Jag är sur för att jag inte förstår vad folk förväntar mig att jag ska göra. Jag hjälpte med att gräva med scriptet eftersom det inte fanns något att gå på."
      • "Så om ni vill ha en lista: Sysp och Brynolf röda. Resten behöver jag mer info för att säga."
Slutsats
Baserat på en djupare analys av meddelandena och spelarnas beteenden, är Sidd mest sannolikt Dracula och StradhLestat mest sannolikt Carmilla. RasmusL och damogn är också misstänkta, men med mindre bevis. Det är viktigt att fortsätta observera och analysera spelarnas beteenden för att få en tydligare bild.
Har du några specifika frågor eller något särskilt du vill att jag ska fokusera på i analysen?

damogn

Hero
Input: Vem är mest grön?

Baserat på analysen av meddelandena och spelarnas beteenden, här är en bedömning av vilka som är mest sannolikt gröna (bybor):
Mest sannolikt gröna
  1. Sysp
    • Motivering: Sysp har varit aktiv i att analysera spelet och ifrågasätta andra spelare på ett konstruktivt sätt. Han har också varit öppen för att ändra sina åsikter baserat på nya bevis och resonemang.
    • Citat:
      • "Vi ska samarbeta och sluta bråka. Sen kan vi komma på nåt bättre tillsammans."
      • "Jag tror att vi lite missar hur annorlunda upplägget är R1. Det är alltså inte två eller flera varulvar vi har att göra med, utan det är två stycken okoordinerade solovampyrer."
  2. Sömniga Isaac
    • Motivering: Sömniga Isaac har varit aktiv i diskussionerna och har visat en vilja att förstå och analysera spelet på ett djupare plan. Han har också varit öppen för att ändra sina åsikter baserat på nya bevis.
    • Citat:
      • "Jag känner mig korkad, men verktyget räknar antalet inlägg/spelare?"
      • "Jag har sovit på saken och tänker då främst på Brynolf. Jag förstår Brynolf tanke, och efter läst diskussionen som följde på hans tanke om att inte rösta ut, så förstår jag mer och mer hans inställning."
  3. Basenanji
    • Motivering: Basenanji har varit aktiv i att analysera spelet och ifrågasätta andra spelare. Han har också varit öppen för att ändra sina åsikter baserat på nya bevis och resonemang. Hans utspel om att Sidd är Dracula och hans vilja att samarbeta med byn är grönande.
    • Citat:
      • "Först: förlåt @Big Mama tack för spel @Brynolf. Sidd nattmördade Hägerstrand, han var på gång att nattmörda Vimes men insåg sedan att väktaren nog skulle väkta Vimes och bytte mål."
      • "Vi röstar ut Sidd nu så har vi bara en jobbig vampyr att hålla koll på."
Slutsats
Baserat på analysen av meddelandena och spelarnas beteenden, är Sysp, Sömniga Isaac och Basenanji mest sannolikt gröna (bybor). Det är viktigt att fortsätta observera och analysera spelarnas beteenden för att få en tydligare bild.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Chatgpt är helt klart min medspelare som ni alla ser, vi kan ju liksom inte smutskasta varandra! Du och jag chattis! Nu vinner för byns vinning. 😛

Sidd

”Bybo”
Frågade en känd bot från internet (avslöjar inte mina källor) om vem som ljuger i den här tråden:

I varulvsspelet “Carmilla vs. Dracula” på rollspel.nu är det en central del av spelet att vissa spelare, särskilt de med roller som Carmilla och Dracula, döljer sin sanna identitet och kan därför ljuga för att vilseleda andra. Eftersom spelet fortfarande pågår och rollerna är hemliga, är det inte möjligt att med säkerhet fastställa vilka spelare som ljuger vid ett givet tillfälle. Att identifiera lögner kräver noggrann analys av spelarnas inlägg, röstningsmönster och interaktioner. Genom att följa diskussionerna noga och notera eventuella motsägelser eller misstänkt beteende kan du försöka avgöra vilka spelare som kanske inte är helt ärliga.

Klara besked👍