Varulv Carmilla vs. Dracula - Spelet är slut

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Jag grävde som Poirot själv och hittade varför spelstarten på R4 flyttats fram. Visst var det så @Basenanji
Jag är så sjukt nyfiken, vad var det som fick dig att reagera på den saken du grävde fram? Både jag och Basse var ju liksom anhängare av senare start :) Jag blev så himla förvirrad och lite "vad har jag missat" när du tog upp det.

RasmusL

Champion
Jag är så sjukt nyfiken, vad var det som fick dig att reagera på den saken du grävde fram? Både jag och Basse var ju liksom anhängare av senare start :) Jag blev så himla förvirrad och lite "vad har jag missat" när du tog upp det.
Jag hajjar inte riktigt, var det en diskussion om senare start?

damogn

Hero
Jag hade inte sett att ni sa något om det. Ni skrev i början av R4 att ni ville skjuta på starten, men att starten var kl 18 nämnde SL redan i R3, så trodde att jag hade något där.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Jag hade fel om Basse som Dracula men mordet på Vimes pekade rätt på Rasmus, ok jag halvgarderade med att Sidd eller Basse oxå kunnat spelat 4d-schack med väktaren

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
@Antrox
Skriv nu för en trögskalle som jag, vem vilken roll? (Verkar självklart för alla andra)

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Jag som hade en varient av det som bifunktion i nästa månads spel...stryker den nog :p
Det går nog att göra, men jag har inte hittat ett bra alternativ än iaf. Det jag lärt mig är iaf att det inte kan vara valbart (för folk är generellt för byboiga för att själva ställa sig på ulvsidan), och det går inte att få komma tillbaka till byn igen (för då säljer folk ut ulvlaget).
Sen är jag inte längre säker på att vampyrismen egentligen är särskilt rolig att spela med. Det sabbar ju precis alla signaler byn får, så det riskerar nog mest att få folk att känna sig dumma, vilket är dålig speldesign. På pappret verkar det skoj, men varulvsspel spelar aldrig ut som en tänkt sig.