Nekromanti Carnivále

walium

Ganska töntig, faktiskt
Hbo ligger bakom flera sevärda serier varav flera har visats i Sverige, nu senast Deadwood. Men för en tid sedan hörde jag talas om serien Carnivále som verkar handla om ett synnerligen udda cirkussällskap. Finns det någon här som har sett något eller några avsnitt? Är serien lika sevärd som Hbo:s andra?

Eksem

Champion
Min sambo hade visst sett ett och annat avsnitt på Canal+ eller nåt sånt, den var visst rätt så bra.

Balderk

Swashbuckler
Känner folk som tycker den är skitbra. Har inte sett den själv dock, främst pga att jag inte lyckats få tag på första säsongen. Det finns två hittills.

Och ja, HBO är bäst. Ett bolag som har producerat Sporanos, Six Feet Under, Deadwood och absolut inte minst Band of Brothers är svårt för andra att mäta sig med.

-Balderk, som tycker Band of Brothers förmodligen är den bästa tv-serien någonsin.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Nej... och ja.

Jag har bara sett första säsongen och jag gillade den. Den var rätt smart skriven och gav mig Twin Peaks-vibbar (även om det inte var nutid dvs. :gremtongue: ). Men dess pilotavsnitt var nog bland det sämsta, mest segdragna skräp jag någonsin sett. Det var nära att jag gav upp serien där, för det var så rysligt dåligt. Skippar man pilotavsnittet däremot, så är serien både intressant och sevärd.

Snerrick

Veteran
Jag tycker den är riktigt bra

Jag har sett båda säsongerna och kan bara säga att det är riktigt sevärt. :gremlaugh:

Hela produktionen känns otroligt genomtänkt och även om piloten var rätt tråkig kommer man snabbt in i takten. Det är verkligen intressanta karaktärer som utvecklas genom hela serien - jag skulle nog säga att det påminner mycket om LOST fast är bättre i många avseenden.

Jag hörde att det inte blir några fler säsonger av Carnivale nu då produktionen var alltför dyr och målgruppen alltför smal. Det stärker min bild av serien som icke-kommersiell och väldigt hög kvalitativ. Tittar man t.ex. på hur många statister som används så förstår man att de verkligen satsar hårt.

Balderk

Swashbuckler
Aldrig sett Farscape... visste inte ens att det var HBO som gjort den.

/Balderk, inte så intresserad av Farscape heller.