Ooud är verkligen skit coola. Hade helt glömt dom. Något liknande kommer definitivt vara med.Tell said:Narn: De fungerar - visserligen beskrivs deras psyken som kalla och grottliknande, men det jag tycker att jag kan se av dem, är att de är logiska, högstämda och intellektuellt-ideologiskt orienterade. Sedan att de kombinerar detta med en våldskultur, och har utvecklat en enorm brutalitet på grund av sin höga tålighet må vara hänt. I sig gör detta klichén intressantare när jag tänker efter. Mighty-glacier-intellektuella är inte helt vanliga.
Ooud: Välvilliga chtulhuider med ett hivemind. Good People som tenderar att plocka upp personligheter från förbipasserande.
Du kommer bli väldigt nöjd. Dock med en twist. Ska skicka över mina grundtankar till dig när jag har kommit hem.God45 said:Bugs/Xenomorphs/Tyrannids: Insektsliknande horder som blöder syra och har biologiska vapen. Anpassar sig efter taktiker och vapen som används mot dem.
Borg/Replicants/Skynet: Galen AI som tar över andra system och gör dem till en del av sig själv. Kan vara coolt om de tar över människor också men det är inte nödvändigt.
NiceCassius said:Du kommer bli väldigt nöjd. Dock med en twist. Ska skicka över mina grundtankar till dig när jag har kommit hem.God45 said:Bugs/Xenomorphs/Tyrannids: Insektsliknande horder som blöder syra och har biologiska vapen. Anpassar sig efter taktiker och vapen som används mot dem.
Borg/Replicants/Skynet: Galen AI som tar över andra system och gör dem till en del av sig själv. Kan vara coolt om de tar över människor också men det är inte nödvändigt.
En hästras! Lol.RasmusL said:Shantor från Fading Suns!
Haha, vad fan tänkte de där?
Skämt åsido är Vaylen från Iron Empires jävligt coola.
Det är så jävla korkat.Recca said:En hästras! Lol.RasmusL said:Shantor från Fading Suns!
Haha, vad fan tänkte de där?
Skämt åsido är Vaylen från Iron Empires jävligt coola.
Ja, alltså det är jävligt awesome, men jag försöker undvika rymd-alver(alltså smarta, gamla, androgyna och magiska). Mest för att det alltid finns med.Recca said:Jag gillar långa slanka varelser med androgyna utseenden och svarta ögon (alltså hela ögonen). De är bleka och rör sig gracilt. Basically är de onda alver med extrem-logisk intelligens, psykopatämnen typ. Antingen är de antagonister och då har de antagligen jättefet tech-level eller är psioniker alternativt magiker om det är den typen av sci fi som tillåter sånt. De kan också spela rollen som ett utdött släkte som Rollpersonerna kommer i kontakt med och då uppdagar en saga kring de här varelserna. Den berättelsen kan tjäna till för att boosta läbbfaktorn för de egentliga protagonisterna, en ras som erövrade dem och nu hotar "människorna" eller vad nu protagonisterna är för nåt.
Lite cliché, det erkänner jag. Men jag skulle bortse från clichén för att det är så coolt.
Teokrati är fantastiskt! Ge dem en konstig utomjordisk gud att lyda. Det kan vara en supermäktig Alien av en annan art igen som leder dem och lurar dem, det är coolt.Cassius said:Vad finns det för coola styrelseskick då?
Jag har skrivit ett öppet plutokratiskt samhälle. Jag skulle kunna tänka mig ett samhälle där dom gamla rymdvarelserna tidigare var sedda som gudar men nu mest betraktas som någon typ av moralisktkompass och förebilder.God45 said:Teokrati är fantastiskt! Ge dem en konstig utomjordisk gud att lyda. Det kan vara en supermäktig Alien av en annan art igen som leder dem och lurar dem, det är coolt.Cassius said:Vad finns det för coola styrelseskick då?
Orsaken till att de alltid finns med är att de är awesome!Cassius said:Ja, alltså det är jävligt awesome, men jag försöker undvika rymd-alver(alltså smarta, gamla, androgyna och magiska). Mest för att det alltid finns med.
Det var den sämsta regel jag läst. Jag håller inte med om dina rasförslag heller. Framförallt gillar jag inte de fyrarmade kvinnorna med stora bröst som jag av någon anledning föreställer mig vara blå (Shiva?).Krille said:Orsaken till att de alltid finns med är att de är awesome!Cassius said:Ja, alltså det är jävligt awesome, men jag försöker undvika rymd-alver(alltså smarta, gamla, androgyna och magiska). Mest för att det alltid finns med.
Men jo, jag gillar dem också, plus en hel massa andra klichéer som blivit klichéer just för att folk gillar dem:
Rymdvikingar: Typexemplet är klingons, den brutala hårdrockskrigarrasen som äter våld och heder och ära till frukost. Och vi gillar dem av ungefär samma anledning som vi gillar vikingar: det är metal!
Rymdkatter: Finns både i stor form (aslan, kzinti, kilrathi) och i liten form (caitian i Star Trek, kattsystrarna i Doctor Who). Den stora formen kombineras ofta med rymdvikingarna.
Rymdgirigbukarna: Kan vara rymdfelicier eller whatever, så länge som det handlar om profit. Behöver jag säga Ferengi?
De där med fyra armar: Och förvånansvärt ofta kvinnliga och med stora bröst och väldigt lite annat. De blir också förvånansvärt ofta rymd-drow, med det onda matriarkatet som med feromoner och sex förslavar det andra könet oavsett ras.
De där som har spetsiga öron: Det är liksom huvud-attributet (fniss) egentligen. Resten är lite ovidkommande, men jävlar vad många utomjordingar det finns som har spetsiga öron och inte kommer från Vulcan och inte har pottfrisyr. Ofta är de dessutom rymdsamurajer, vilket är ungefär samma sak som rymdvikingar fast med ännu mer heder och med rymdkatanas. Och förvånansvärt ofta har de blå hud och vitt hår.
---
I slutändan så kokar de flesta av dem ner till Risings regel: kan man tänka sig att ha sex med personer av rasen så är det en bra ras.