Det är jättesvårt att ge några tips när man inte vet om ni kommer att spela intrigerande husfurstar, ärrade legoknektar eller soldiska gästarbetare. Vad för slags idéer är det du är ute efter?
EDIT: Store Cirza, jag postar i en tråd om äventyr i Cirefaliska samvälde utan att nämna rasbiologer! Skandalöst!
Vad det än är för äventyr, inkludera cirefaliska rasbiologer och en resa till Stora arkipelagen.
ja funderar på att det är sabriska armensom hyrt in ett par legoknektar fårn lite oliak ställen för dom har hört ryktesvägar att celifariern ahålelr på att foska på någon som skulel kunna ge stora fördelar i ett möjligt krig allstå... muskidunder.... och sabriska armen vill ju inte bli i hopkoplad med denna lilla hemliga exprition...
Nu gjorde du ju jobbet mycket lättare! (men korrekturläs gärna dina inlägg, det blir lite jobbigt att läsa ibland...)
Tänk på att det första man gör med krut är kanoner, och eftersom det ska handla om Consaber vs. Samväldet kommer såklart flottan att vara mycket intresserad, eftersom flottan är cool. Eftersom sabriska flottan inte vill vara direkt inblandad, ersätt med pirater
Du vill ha med
*Tokiga cirefaliska alkemister med vansinniga, inte så lite rasistiska idéer om en bättre världsordning styrd av cirefalier, som helst ska inledas med att en armé av muskedunderbeväpnade cirefaliska soldater återtar den där upproriska gamla kolonin Asharien
*Hemliga laboratorier på avlägsna djungelöar i Melorion (eller möjligen avlägsna bergsdalar i Gordrion)
*Den tirakiske alkemist som var den kom på grundreceptet för krutet som används, och nu hålls fången på någon av sagda hemliga baser
*En massa andra icke-cirefaliska alkemister, metallurger, ingenjörer etc. som "anställts" för att arbeta på projektet, men nu har blivit för farliga eftersom de vet hemligheterna bakom kruttillverkning och vapendesign etc.
*Intelligenta och karriärinriktade cirefaliska alkemister som tar all cred för framstegen som görs i utvecklingen av krutvapen
*Interna bråk mellan staterna i cirefaliska samväldet om exakt hur och av vem som de nya vapnen ska användas.
*En testskjutning med en ny kanon mot en gammal slup till havs, för att demonstrera det nya vapnets förödande effekter, som följs av att kanonen exploderar på det andra skottet och tänder eld på skeppet den står på.
*Krutvapen som exploderar rent i allmänhet. Brännande av krutförråd och förråd med roliga alkemiska ingredienser som ger lågor i roliga färger. Tillfångatagna alkemister som utrustar rollpersonerna med primitiva, krutbaserade brandbomber. Explosioner och eld fungerar alltid
*Tirakiska kapare, som rollpersonerna får hyra in för att ta dem till ön med det hemliga labbet.
Spoiler Legender & Hemligheter m.m.
Har du tillgång till rätt moduler är det ju nästan obligatoriskt att ha Zaral Zargon och Sällskapet med på ett hörn eller tre också.
Följande spår kan leda rollpersonerna rätt:
*Rykten om hemliga transporter av olika varor till hemliga platser ägda av den cirefaliska flottan. Bryter de sig in i det utpekade, av marinkårssoldater bevakapde varuhuset upptäcker de att transporterna innehåller alkemisk utrustning och massa spännande alkemiskt material som svavel, salpeter och mer exotiska grejjer. Stjälande av bokföring kan ge extra info. Avsluta med en maffig varuhusbrand med påföljande explosion.
*Stölder av loggböcker från flottans skepp för att ta reda på var det hemliga labbet ligger.
*Rykten om en man som är på flykt från cirefaliska agenter i gästkvarteren. Det är en av de alkemister som cirefalierna lurat till sig, som lyckats fly från labbet och nu gömmer sig bland sina landsmän i gästarbetarkvarteren, jagad av agenter beväpnade med såna där cirefaliska pistolarmborst med giftiga pilar (se Vapenmästaren).
*Ett försök att infiltrera det hemliga och mycket otillgängliga och välbevakade labbet, såklart, vilket avslutas med mycket eld och explosioner. Rollpersonernas slup sänks eller bordas på väg till ön och de måste simma iland och klara sig ur den situationen. Kom ihåg att vi talar djungel
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.