Nekromanti [Censurerad rubrik som beskriver våld mot TV4]

Netfeed

Swashbuckler
Re: Men det var då själve Fan!

man kan nästan säga såhär:
tv 3 = tv 4 = kannal 5
såpor och sitcoms vart ögat än vänder

Gurgeh

The Player of Games
Staff member

Äntligen någon som sympatisrerar med mig! Tillsammans ska vi krossa TV4:s kulturförtryck och för alltid kasta nakna män som leker bönder på den kulturens avskrädeshög där de hör hemma!

Fast mer troligt är att jag ger TV4 fingret i smyg och lånar DVD-boxen av en kompis, tyvärr.

/tobias

Feuflux

omjonasson.se

Jag vete tusan vad jag kollade på innan, men i höst har mitt tv-tittande rasat till att enbart kolla på Scrubs samt eventuellt någon film ifall det skulle dyka upp något intressant (vilket det i regel inte gör). Detta ger 2h tv i veckan (filmer ej inräknade). Äntligen får jag mer tid över till datorn. :gremlaugh: ...

Jag har inte sett Buffy på år och dagar, men som tv-utbudet ser ut nu skulle det inte vara så svårt att kvala in på plats nummer 2 på min topplista (hey, en stillbild på en leende Alyson Hannigan skulle kunna kvala in på plats 2).

Netfeed

Swashbuckler

jomen precis, så är det för mig med
jag tittar knappt på tv längre, det jag ser är lite sporadiskt simpson samt ett eller annat program, tittar inte ens på de serier jag brukade titta på förr(vänner och liknanden)

väntar på på vita huset(det som går på måndagar är väl bara repriser? (hoppas det)) och sopranos

men jag vet inte ens om jag kommer titta på det

det går inget bra på tv

Härolden

Warrior
Alias var lite skoj på det där tröttsamma "hur pinsamt uppenbara kan de vara?" viset.
Speciellt spännande var det när de slängde upp en fet text där det stod "Manila" och sen visade en silhuett av Stockholms stadshus, inkl de tre kronorna i toppen.

TV4 har bara en bråkdel kvar som är sevärt numer. Måndagkvällarna har Dark Angel och Futurama, plus Roswell om man nu skulle ha nån slags Buffy-ångest att arbeta av sig...

Men den sista är inte riktigt min :tekopp:.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Vita huset

väntar på på vita huset(det som går på måndagar är väl bara repriser? (hoppas det))
Osis, det är nya avsnitt. I alla fall för den svenska publiken.

/tobias

Klon

Hero
vad i...

försöker ni påstå att jag är den enda som tittar på program som High Chaparall, kulturnyheterna och Parlamentet?

magoo

Hero

För att inte tala om reklamoskicket! Att mitt i en film störas av tanter som pratar Tena kisskydd eller ungar som sprejar astmaframkallande parfym på toan är vedervärdigt! Med tanke på alla reklamavbrott som styckar upp alla serier i USA, minst dubbelt så många, så kommer det snart att bli statlig television för mig.

Några andra hatobjekt i TV-världen är:

* Varje dag-serier (har inte tid att se TV varje dag)
* Sammanfattningskvällar med varje dag-serier (det finns väl andra program?)
* TV-serier där halva serien går åt till att förklara föregående och nästkommande avsnitt
* Serier med evighetslånga avbrott, där serien visas från avsnitt ett vid uppstarten för att de nya tittarna ska hänga med (Babylon 5)
* Serier som byter tid och dag
* Serier där sista avsnittet för säsongen byter tid och dag

Jag är övertygad om att det produceras mycket bra TV, t ex brittiska program. Tyvärr verkar det som om SVT är de enda som köper in brittiska miniserier t ex. Hoppas att Spindelmannen-samlaren och Parlamentet-kungen Hans Rosenfelt kan shoppa ännu mer udda och bra program till 1:an och 2:an. Jag gillar verkligen De Drabbade och ser fram emot mer sånt.

thark

Hero
Extra lyxigt var när aliasbruden var förklädd till svensk turist (= blond bimbo) och talade förståbar svenska. :)

Cirynne

Veteran
Arrrrghhh!

Jag blir så frustrerad över att Buffy går på tv4+!!! Alla vi vanliga människor som vill se det då och inte har tillgång till tv4+? Vad ska vi göra då?!!! :gremmad:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: Arrrrghhh!

Jag blir så frustrerad över att Buffy går på tv4+!!! Alla vi vanliga människor som vill se det då och inte har tillgång till tv4+? Vad ska vi göra då?!!!
Låta bli att titta på det, precis som dom som har TV4+ är tvugna att göra nu.

Eller så kan man skriva till tittarombudsmannen på TV4 (tittarombudsmannen@tv4.se) och berätta vad man tycker om dem. Det lär ju inte hjälpa, men vem vet: om tillräckligt många skäller på dem kanske de ändrar sig. Det gick ju tydligen väldigt lätt att slänga ut Buffy och sätta in Alias, så i teorin borde det gå lika lätt att göra tvärtom.

/tobias

Troberg

Sinister eater
Re: Arrrrghhh!

Jag blir så frustrerad över att Buffy går på tv4+!!! Alla vi vanliga människor som vill se det då och inte har tillgång till tv4+? Vad ska vi göra då?!!!
Tja, om inte jag hade haft hela redan så skulle väl jag frågat någon som hade den. :gremwink:

Ymir

Liten kantbaron
Re: Well...

Varför bryr du dig, egentligen? Att TV4 är totala helylleidioter är väl allmänt känt vid det här laget? (Det började någongång då de började sända dubbad hongkongfilm).

Den rimliga tolkningen av uttalandet är väl snarare "Massor av våra tittare vill ha Alias i repris, intresset för Buffy är betydligt lägre, så vi prioriterar upp det mest önskade programmet". Sedan må Alias vara hur kasst som helst, TV4s tittare tycker uppenbarligen inte det, och sedan kan det säga väldigt mycket om TV4s tittare förvisso, för även om jag tycker att Buffy är ganska värdelöst är Alias än sämre. Så vad är då kontentan av det här? Jo, TV4 suger klart rejält med mest, men det är i grund och botten folks dåliga smak man har att skylla. Likfullt ett gott skäl att göra som jag och överge TV-tittandet fullständigt, åtminstone kanaler som inte sänder från Sverige. Vill man se en serie som Buffy i sin helhet rekommenderar jag piratkopiering. Det blir så mycket smidigare, och man slipper slita sitt hår över engelska kapitalisters programtablåer (och kan dessutom känna att man ger TV4 en känga). Dessutom kan man se så mycket av serien man vill i ett streck - tämligen överlägset reguljära sändningar 04.00 på TV4+. Helt enligt min enkla åsikt, då.

- Ymir, tycker till

Alharra

Warrior
Re: Well...

Varför bryr du dig, egentligen? Att TV4 är totala helylleidioter är väl allmänt känt vid det här laget? (Det började någongång då de började sända dubbad hongkongfilm).

Det är väl inte värst? Dessa jäkla reklampauser däremot. Det jag ser på 4:an nuförtiden är 24, Timeout och Parlamentet. Nån film då och då. Men som TV4 gör och har en reklampaus i 24 efter bara 10 minuter - är det ens motiverat?

Staffan

Myrmidon
Reklampauser

I USA brukar de ha fyra reklampauser under programmets gång (plus antagligen en mellan programmen), varav den första är direkt efter eftertexterna.

Vad som irriterar mig mer med reklampauser är när de lägger dem på fel ställe. Grejen är att programmen är gjorda så att reklampauserna ska ligga på vissa ställen, och dramaturgin tar hänsyn till dessa. De svenska TV-kanalerna brukar dock inte bry sig så mycket om dessa, utan lägger helt enkelt reklampauserna lite där de känner för det.