Nekromanti Centrering i höjdled vs. Inte centrering i höjdled

Foggmock

Myrmidon
I profilen, alltså. Varför blir vissa fält centrerade i förhållande till sin titel när de blir större än en rad, och andra inte? Återigen har jag bara testat på IE och Opera som så vitt jag vet är olika i grunden, och inte Mozilla/Firefox/Netscape som visst ska vara en egen kategori.

Jag tänker främst på "Hobbyer" och "Sysselsättning" mot "Favoritspel" och "Bästa rollspelsminne" i exempelvis min profil.

För min del tycker jag det är snyggast om det ser ut som Hobbyer, dvs att stycket utökas neråt istället för att centreras.

Jarl

Hero
Re: Centrering i höjdled vs. Inte centrering i höj

Både Firefox och IE6 (sp2) centrerar och Opera är ökänt för att göra lite fel i renderingen så antar jag att det helt enkelt är Operas fel och centrering är det rätta.

Sen kan jag hålla med om att centrering inte ser snyggast ut...

/nippro

Rickard

Urverk speldesign
Fel, fel, fel, fel

Både IE och Firefox centerar på vissa ställen (VALIGN=center) medan det är VALIGN=top på andra ställen..

Koden lyder...
<PRE> <td valign="top" class="darktable">
Sysselsättning
</td></PRE>...för Sysselsättning medan för fältet Favoritrollspel...<PRE> <td width="20%" class="darktable">
Favoritrollspel</td></PRE>...finns det inte.. Det som saknas är alltså det jag markerat med fet stil..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som verkligen undrar om detta var så viktigt att en trådstart krävdes

Foggmock

Myrmidon
Re: Fel, fel, fel, fel

/Han som verkligen undrar om detta var så viktigt att en trådstart krävdes

Ja! De som är centrerade är svåra att skilja från varandra om det är två centrerade ovanpå varandra med mycket text. Sen är jag enhetlighetsförespråkare. Och gnällspik.