Nekromanti Cerec Tzorcelan

Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Håller absolut med, jag skulle mycket väl kunna grunda bra äventyr på snubbar som Cerec, Jac Vobar, Kiyona Nentari, Drevegan Järnhandske mf.

Mvh Victor Palm

I'll be back
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Själv diggar jag Kiyona Nentari... hon är cool (så att säga)... allt jag vet om henne är det att hon har 19 i RÖR. mer information vet jag inte om man fpr någonstans (?)

Om man läst "Drakväktar trilogin" så får man en kort uppfattning om Baron Tzorcelan och Jac Vobar...
Har man läst "Svärdsspel i Hadarlon" så får man lite info om Kiyona (tycker dock att hon kunnat göra bättre ifrån sig) och om mäster Emrann (Kiyonas mästare... han som kom på 'Sale Conor'('Det snabba svärdets konst'))
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Just'e.. sorry fel av mig.... Emrynn är jefligt gammal typ 5000 (?) år eller var det 6000 (?).. hur som heldst är han den äldste levande alven på Mundana (i alla fall innan någon gjort en äldre RP)
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Hur uttalas Cerec Tzorcelan egentligen? är det Serek Tsorselan?

Jag läste någonstans att cirefalier uttalar 'c' som 's', så därför bör namnet uttalas 'seres'.
Möjligtvis kan det ju finnas undantag i språkreglerna, vilket i så fall tas upp i boken om cirefalier.
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Neeee..... Emrynn är väll uppåt några tusen, men så jävla gammal är han väll inte?
Den alv som blev äldst skulle varit ca 7000.

Någon borde berätta för de äldre spelarna (som är halvt-om-havlt med och spelar med oss) att det inte finns massa inte inåtvända 8000-åriga alver vandrandes i Mundana. Det stör mig så jävla mycket. De tror dom vet allt men har ingen aning om något alls i Eons historia. ('Det var 3 alv-dvärg krig och fem tirakkrig, ska vi slå vad?' 'Visst, kolla här. Första, andra, tredje, fjärde, femte alv-dvärg kriget. Första, andra, tredje tirakkriget')
Den historien hände med en kille som spelat Eon i tre år, och jag har inte hunnit med mitt första än.
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,047
Location
Göteborg
Finns väl på Neos hemsida...

Om jag inte minns helt fel så finns väl Cerecs värden och attribut på Neos hemsida.
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Min favorit är utan tvekan Maxander den Magnifike /images/icons/smile.gif. Lätt skönaste personligheten. Och det där getskägget... /images/icons/crazy.gif
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Det kan visst finnas alver som är 7000 år gamla och inte inåtvända. Det borde du veta om du har alvboken. Där finns det en tabell för det. Har du den inte så kan jag säga att en alv med 20 PSY kan bli 8805 år gammal utan att vara inåtvänd. Men han blir nog ganska svårspelad ändå...

Mvh Victor Palm

I'll be back
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Neeeee.... Drevegan är ju skön ju. Mer om honom.

Maxander är så fånig att jag känner för att hälla plammbrännvin i hans té och sedan spö skiten ur honom när han lider av bakfyllan.

-Railin som övar tirakmentalitet.
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Jo jo, visst <font size=+2 face="Brush Script BT">finns</font face=brush> det. men dom är inte vanliga alls. Men det går, det går. Däremot hamnar du på åtminstone lidande, du vet en hel massa (jag har haft en karaktär som var 1000 år, vi fick arbeta om reglerna om åldersplus) och du kan en hel massa. Är du magiker är du väldigt mäktig.
Troligen sitter du då i ett torn nån stans (du måste va Sanari med PSY 20) och studerar och svarar på småttingarnas frågor när dom kommer och stör dig.
Du vandrar inte omkring i världen och äventyrar.
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
"Maxander är så fånig att jag känner för att hälla plammbrännvin i hans té och sedan spö skiten ur honom när han lider av bakfyllan."

Det är ju det som gör honom häftig /images/icons/smile.gif.
 
Top