Nekromanti Chainsaw!

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Om någon redan postat det här så ber jag om ursäkt och gömmer mig i ett hörn. Har inte varit inne på Neo-forumet på ett bra tag.

Förslag på motorsåg:
H+Ob3T6+2, K+1, Fattn: 2H, Pris: Finns säkert i Hardware, Längd/Vikt: Runt en meter kanske? Samt 1 till 2 kilo?

Nalle med AK4

Swordsman
Slafsmöjligheter

Nja, krosskadan ska vara högre tycker jag, motorsågar är väl ganska tunga. Annars är det väl bra.

Storuggla

Champion
Drar mig till minnes en Hong Kong film med den gode Chow Yun Fat, tror att den hette "Tiger on the Beat", vari Chowan har en utdragen fäktningsscen med ärkeskurken. De fäktas med motorsågar. Väggar och allt möjligt ryker med innan skurken biter i det sura äpplet.
Mer motorsågar i n2! Bra gjort! Motorsågar är störtsköna!

Storuggla, gillar ze chainzaw.

nomardiculdacar

Warrior
Borde man inte kunna använda reglerna från Evil Dead-äventyret i Codex #4? Om det är just det du gjort ber jag om ursäkt, jag har inte fått läsa det (för min SL).

Tippis

Warrior
KhyberpunK? (snobberivarning!!)

<blockquote><hr>Motorsågar är störtsköna.<hr></blockquote>Kanske... Men är de cyberpunk? Vore inte motorsågar i ett mean-and-gritty cyberpunkspel ungefär som ett dvärgadubbelyxa i ett 1700-tals ränkor-i-Frankrike-spel; som ninjas och nunchakus i ett Sam Spade CoC-äventyr; som alvglassvärd i ett grisodlaräventyr... Tufft och bra och så, men i HELT fel miljö? Vill man ha slafs och dylikt i ett cyber-spel kan man i värsta fall ta till den väl förankrade (även i litteratur och film) monofilamentpiskan.

Nä, låt motorsågen vråla i natten i sin rätta miljö: skräck, efter katastrofen eller i en vedhuggare-anfalls-av-varulvar-kampanj i WoD.

(fast det är klart, nu sitter man ju å skriver, lullig efter ett glas cognac för mycket /images/icons/wink.gif)

chrull

Stockholm Kartell
Re: KhyberpunK? (snobberivarning!!)

neotech är ett technothriller spel.

och jag har inga svårigheter med att se den i ett cyberpunkspel. man använder det man kommer över. Däremot skulle man ju tröttna i vilket spel som helst om alla motståndare helt plötsligt hade en motorsåg hängandes i bältet ...

chrull

Tippis

Warrior
Re: KhyberpunK? (snobberivarning!!)

<blockquote><hr>neotech är ett technothriller spel.<hr></blockquote>Ännu värre! Då vore det ju som om galna new-age-ockultister kom stormande i Stuka-bombare mitt i en John Grisham-advokat-thriller!! /images/icons/grin.gif<blockquote><hr>och jag har inga svårigheter med att se den i ett cyberpunkspel. man använder det man kommer över.<hr></blockquote>jodå... jag får väl gå med på det då... (attans!) Det kan vara att jag är alldeles för förstörd av, och insnöad på, kopplingen mellan zombies och motorsågar, och zombies dyker inte upp så ofta i cyberp... ehm... technothrillerspel... Om nu inte något onskefullt företag forskar fram någon onskefull drog som gör zombies av testoffren och DET skulle ju aaaaldig hända... eller, vänta nu... Attans igen! Och jag som nästan hade ett bra argument mot motorsågar på gång!!

Nä nu sitter jag bara och väntar på nästa DOOM... mmmm... DOOOOOOOOM....
"You've got the chainsaw, go find some meat!"