DeBracy
Eventuellt helt fantastisk
Under hela helgen gjorde jag inget nyttigt alls utan överdoserade istället på serien Samurai Executioner av Kazuo Koike (han som gjort Lone Wolf and Cub, ni vet). Det ledde givetvis till att jag såg om en av Lone Wolf-filmerna jag hade liggande och sedan toppade med Lady Snowblood som jag inte hade sett förut. Jag tänkte jag skulle ta och titta på Lady Snowblood 2 också men... sen vet jag faktiskt vad det ska bli härnäst. Har du några tips? Jamen kasta dem på mig då!
Den brutala mängden Zatoichi-filmer avskräcker nästan lite från att börja kolla på dem men annars är det väl där jag börjar min vandring vidare. Det jag är mest sugen på är filmer som utspelar sig "tidigt" (1600-tal typ?) och om de innehåller en del yakuza-kultur så är det klara pluspoäng.
Den brutala mängden Zatoichi-filmer avskräcker nästan lite från att börja kolla på dem men annars är det väl där jag börjar min vandring vidare. Det jag är mest sugen på är filmer som utspelar sig "tidigt" (1600-tal typ?) och om de innehåller en del yakuza-kultur så är det klara pluspoäng.