Nekromanti Chaos in the Old World

Möller

Hubert Hortlax
Fantasy Flight's Chaos in the Old World utspelas i Warhammers coola värld, och tanken på att spela Nurgle eller någon av de andra demongudarna och infektera värld sprider en varm känsla i min kropp.

Men är spelet något att ha?

Jag vill visserligen inte snöa in på FFG för mycket, men ett spel till är nog ingen katastrof. Jag har tidigare haft mycket kul med stora spel som Arkham Horror och Twilight Imperium. Gillar ju även FFGs Red November och Condottiere.

Är Chaos in the Old World på något liknande sätt också bra? Jag förväntar mig såklart hög produktionskvalité. Men om jag inte hört fel så är Chaos in the Old World en remake av ett spel Games Workshop varit inblandade i nån gång för länge sedan. Och remakes av gamla nostalgi-spel som redan från början hade en trasig mekanik ger ju inte så mycket för en ny spelare.

Ulfgeir

Swashbuckler
Testade det på förra BSK. Ett ok spel, men tveksam om det håller för allt för många spelningar. En del av figurerna gör det inte i alla fall, då de är dåligt gjutna.

/Ulfgeir

Sodivra

Champion
Chaos in the Old World är awesome. Perfekt balans, perfekt tempo/spellängd, mycket hållbart och gediget, ganska lättillgängligt och har samtidigt ett djup som visar sig efter ett antal spelomgångar. Det som jag gillar allra bäst är faktiskt möjligheten att få förställa rösten utifrån vilken kaosgud man spelar.

Fantasy Flight Games är något av favoriterna hos oss. Tyvärr har de en vana att släppa ofärdiga spel (Inte helt balanserade/korrade) men Chaos in the Old World tillhör inte dessa, (förutom det fruktansvärda typot som säger att Slaanesh behöver lägga en corruption token för att få en markör på sitt hjul, det ska vara två) utan har seglat upp på en andraplats efter Twilight Imperium.

Necross

Swashbuckler
Arvidos said:
Det som jag gillar allra bäst är faktiskt möjligheten att få förställa rösten utifrån vilken kaosgud man spelar.
Ganska oroväckande :gremsmile: