Nekromanti Chaos Space Marine downtime system

Rhodryn

Hero
Sista gången jag spelade tabletop 40K var ju rätt länge sedan... runt 2002 eller 2003 (2003 är året som jag anser att min spelgrupp (rollspel, tabletop figurspel, brädspel, etc) tillslut hade brutits upp helt).

Men jag har fortsatt följa utvecklingen utav GW's grejer sedan dess, specielt utvecklingen med Blood Angels och Bretonnians då. Jag gillade vad jag läste om 5th Edition Blood Angels t.ex... för det var första gången som jag tyckte att figurerna och reglerna matchade Blood Angels fluff mycket mer än i de tidigare editonerna utav dem... innan dess så var deras figurer och regler ju mest "olik färgade Space Marines" med en eller två unika enheter/regler... i 5te editionen så matchade de mycker mer bilden jag har utav Blood Angels in min hjärna.

As for Kroot... jag har alltid haft lite svårt för Tau/Kroot och Necrons... för de representerade en förändring utav Warhammer 40K som jag inte gillade med 3dje och 4de editionen utav 40K. Av någon anledning så hade jag inte samma problem med Dark Eldars vilka ju också var nya för 3rd ed. "Min Warhammer 40.000" var ju 2nd edition.

Nu för tiden så är jag ok med dem någerlunda... men runt när 3rd och 4th edition kom ut så ogillade jag dem kraftigt. XD Det som jag inte gillade med 3rd/4th edition var att allt blev liksom utslätat... och förenklat och allt vad det nu än var. Min favorit karaktär Mephiston gick från att ha varit en av de mest kraftfulla karaktärerna i 2nd ed 40K, till att vara knappt bättre än alla andra. Han var nog en av de karaktärerna (om inte den karaktären) som GW's yxa gick hårdast åt tror jag i hoppet från 2nd till 3rd ed.

Så i kanske lite ren protest mot det så hade jag väl en "NO! Do not want!" känsla om 3rd ed och alla de här nya "interlopers" som helt plötsligt dök up när 3rd ed kom ut (Tau/Kroot och Necons specifikt). XD