Nekromanti Chaos spacemarine estetik

G

Guest

Guest
Jag har nyss fått tag i en chaos spacemarine bike modell "gammal", utan bolters och fästet för bolters som de brukar ha, detta gör inget för mig för jag ska ha en melta på just denna individ, frågan är dock, skall han ha meltan i handen eller ska han ha den där boltersarna satt, fast mitt på? Meltan är från detta paket., bike-modellen är av en typ som är näst intill identisk med den den som vanliga spacemarines har.

Kanske ska nämna att jag bygger en hel del på iron warriors och tänker ha en helt mechaniserad arme.

/Zorbeltuss

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Well, det är helt klart coolt om du moddar gubben lite så att han har meltan i handen. Då kan du kanske sätta något annat häftigt på platsen för boltrarna.

Anders Åstrand

Swordsman
Ska och ska... Det är ju vilket du tycker är coolast som är viktigt. :gremsmile:

Om du inte har några bra armar för enhansfattning av meltan borde det funka att bara klippa bort vapnet från en vanlig boltpistol-arm och limma dit meltan istället, så ser han extra Rambo ut. :gremsmile:

Sen borde du nog, precis som niklas säger, limma något där fram på styret. Kanske några sådana här långa taggar med skallar på som finns på Chaos Tank-spruen? Riktade lite snett frammåt.

(den som hänger med om man köper en chaos rhino istället för en vanlig space marine rhino t.ex. och även går att köpa löst från gw)

EDIT: Alltså prylarna som finns nere till vänster här. Glöm inte att fota och visa upp sen när det är klart. :gremsmile:

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Du kan inte länka sådär tyvärr, man kommer bara till GW:s förstasida, där man ska välja land. Vet inte riktigt hur man kommer runt problemet.

Anders Åstrand

Swordsman
Verkar inte gå att editera inlägget nu, men här kommer en fungerande länk.

Den här spruen pratar jag om, och så grejerna nere till vänster lite tillklippta så de passar bra.

Om de med tre spikar är rätt bredd kan det nog bli perfa.

G

Guest

Guest
Nu har jag kollat lite noggrannare, och för att ha melta på en bike byter du ut closecombatweapon inte tlbolters, detta plus att chaos beastmanstandaret jag limmat fast såg väldigt sorceror ut fick mig att besluta att helt enkelt göra det till en sorceror på en bike.

Kommer lägga upp bilder någon gång snart.

/Zorbeltuss