Ia ia Cthulhu fathagn!
Varför då överhuvudtaget ha med block-chain alls? Varför inte bara slopa det helt och hållet och typ sälja högupplösta bilder i en vanlig webstore som folk gjort hur länge som helst?The creation of VeVe NFTs, and their trading takes place “off-chain,” reducing the environmental footprint of VeVe NFTs by 99.9%
Det finns inget som säger att en block-chain måste förbruka mycket energi. I fallet med NFT fyller det inget syfte och det finns ingen anledning.Varför då överhuvudtaget ha med block-chain alls? Varför inte bara slopa det helt och hållet och typ sälja högupplösta bilder i en vanlig webstore som folk gjort hur länge som helst?
Där tillkommer dock diskussionen om vad som definieras som mycket, även om olika varianter drar olika mycket ström.Det finns inget som säger att en block-chain måste förbruka mycket energi. I fallet med NFT fyller det inget syfte och det finns ingen anledning.
När det gäller BTC så skapas det hela tiden nya BTC genom "mining". Värdet av de nyskapade BTC motsvarar kostnaden för energin som gick åt att beräkna dem. Så BTCs värde är kopplat till energi på liknande sätt som gamla valutor var kopplade mot guld. I takt med att hårdvaran blir bättre blir "grävandet" av BTC mer effektivt (så kan det vara med guld, i viss utsträckning, kanske)
Inget av detta fyller någon funktion för en blockkedja för NFT. Värdet är inte kopplat till kostnaden för att producera själva blockkedjan, utan till det uppskattade värdet av att "äge" ett konstverk.
--It is notable that VeVe’s other NFT licensors include Disney, Marvel, DC Comics, Warner Bros., Star Trek, Star Wars, Cartoon Network, Adventure Time, James Bond, GhostBusters, and many other leading popular culture brands.
Det finns väl ingen som längre ser Disney som något positivt i världen, att de genomgående väljer den sämsta lösningen för mänskligheten är förväntat. Det var väl folk som hade något högre förhoppningar på Chaosium som blev ledsna.Det framgår i uttalandet att flera av världens största franchises licensierar content på samma sätt som Chaosium ville prova på. Det har varit rätt högt tonläge här och tal om bojkott på grund av detta: hur ser ni på de här andra stora företagen och deras samarbeten med VeVe?
Alla som prenumererar på Disney+.Det finns väl ingen som längre ser Disney som något positivt i världen,
Jag har bojkottat alla dem!It is notable that VeVe’s other NFT licensors include Disney, Marvel, DC Comics, Warner Bros., Star Trek, Star Wars, Cartoon Network, Adventure Time, James Bond, GhostBusters, and many other leading popular culture brands.
Nej.Alla som prenumererar på Disney+.
Jag önskar jag kunde välja bort Disney+. Jag personligen och min fru likaså, har inga större problem att välja bort Star Wars, Marvel och annat som Disney äger då det ännu finns alternativ. Men har man barn som älskar allt Disney producerar så är det inte helt enkelt att göra politiska ställningstaganden i form av bojkott.Alla som prenumererar på Disney+.
Tyvärr är det så (i min värld, åtminstone), men man får göra prioriteringar. Vill man ha en mobiltelefon får man acceptera barnarbete eller slavarbete för batterierna eller betala mycket mer, köpa begagnat (vilket mest är en omväg - personen som säljer köper väl en ny) eller gå olagligt (torrents).
Det var Sandy Petersen som drog rätt trötta kommentarer transkvinnor inom sport (det klassiska "de har en orättvis fördel"-argumentet). Chaosium tweetade följande. Sandy är inte heller kvar hos Chaosium sedan 2019.Så vitt jag minns var dock Chaosium redan ute i kylan för något annat upprörande sedan tidigare, kommer dock inte ihåg varför längre.
Detta 100%. Blockchain, cryptovalutor, web3 etc löser inte några problem. Det finns inget vettigt use case för något av det.Nu har det till saken att jag jobbar med IT och jag är synnerligen trött på alla naiva idéer om vad Blockchain skulle kunna användas till. Helt i onödan, och utan att lösa några verkliga problem.