Bara några grejer jag märkt när jag pillat runt, som jag inte vet stämmer eller är buggar på just min (eller saker som vore trevligt att ha fixade
Troligtvis är det buggar det handlar om, det brukar höra till programmet nästan...
1. 13-16 i STY ger en Grundskada på Ob1T6+2, inte Ob1T6
Helt korrekt. En miss av mig helt enkelt...
2.Psykoskolumnen är cirka 2 mm över de övriga kolumnerna
Inte helt rätt. Rutan för psykoskolumnerna är aaaaningens kortare än de andra, något som är helt fel givetvis...
3. Måste kolumnerna överlappa vapentabellerna?
Sorry, jag har haft som fokus att kunna få allt synligt utan att behöva scrolla på en skärmupplösning på 1280*1024 och då fanns inget annat att göra...
4. Kan du fixa så att det går att scrolla med scrollen istället för att dra längs kanten, känns så mycket 90-tal.
Visst är det, men jag vet inte om VB6 ens KAN scrolla, inte just nu iaf... Annars beror det på att om en textruta är markerad så försöker den troligtvis scrolla den istället för programytan...
5. Jag vet inte om Stridsvana räknas in i TO. (kanske med flit)
Nu kan jag inte formeln i huvudet så jag kan tyvärr inte stajla med den, men den innehåller Stridsvana*2...
6. TO, BF, Chockvärde och liknande avrundas inte nedåt av det jag märkt.
Nej, eftersom VB använder sig av normala avrundningsregler så skulle det resultera i att den avrundade uppåt i allt som var över x,5. Därför har jag valt att använda decimaltal istället. Sen så är det också svårt att veta om ett tal är tvåsiffrigt eller tresiffrigt, vilket också kan leda till vissa problem... Annars brukar vi faktiskt inte avrunda FÖR och BF när vi spelar, till skillnad från de riktiga reglerna, något jag alltså infört här lite i smyg, nästan...
7. Akrobatik i färdighetslistan, bara ett slarvfel *Akrobarik*
Oups, typo...
Näj, ingen har bett mig buggtesta, men jag var bara tvungen att nämna det mest uppenbara saker jag märkte. Men för övrigt var det skitbra gjort. Trevligt.
Alltid vällkommet, jag buggtestar knappt själv, så jag får förlita mig till användarna
Såsom 1.5, där kryllade det IMHO av fel och misstag, senare samma dag släpptes 1.51... Här var det dock inga allvarligare problem, så ingen uppdatering än på ett tag...
Jag tackar för den positiva responsen. Det värmer alltid lika gott och gör att man vill fortsätta att arbeta med programmet...
Nästa del blir 2.0, som givetvis kommer innehålla en del nya, fräscha saker... Släpps dock inte än på ett tag, förhoppningsvis april -04 om allt går som det ska... fast det beror inte bara på mig den här gången...