Krille
Super Moderator
- Varje spelare läser upp brevet hem (eller dagboksanteckningen), och hämtar därmed hem förbättringspoängen från förra spelmötet.
- Spelarna spenderar sina förbättringspoäng och talar om för de andra spelarna (och spelledaren) vad som hände med färdigheter och attribut, så att alla är medvetna om det.
- Spelarna ändrar eventuellt karaktärsdrag.
- Varje spelare läser upp sina karaktärsdrag, så att de andra vet om vilka som finns.
- När alla spelare har läst upp sina karaktärsdrag så väljer varje spelare ett karaktärsdrag från någon annan spelare. Spelaren försöker senare få in det karaktärsdraget i spel när spelmötet rullar.
- Om det är dags att höja Kamratskap på grund av tid som förflutit så sker det nu.
- Spelarna får kamratpoäng att lägga i egopotten och kamratpotten.
- Spelledaren sammanfattar vad som hände under förra spelledaren och berättar kort vad som har hänt sedan dess.
- Om skador har hunnit läkas mellan spelmöten, radera skador och dra ner Omtöckning.
- Spelledaren berättar var Beredskap står.