Nekromanti children of the corn

han göte

Warrior
jag undrar om det är någon som har gjort eller börjat på ett children of the corn rollspel?

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Inte som ett eget rollspel, men jag har haft scenario som hämtat grov inspiration därifrån.

Robert Jonsson

Det ena var ett äventyr till Drakar och Demoner (Fantasmagoria: Ungdomligt Ansvar, hölls på GothCon för många år sedan) och det andra är Delirium Veil till In the Dark (det senare är dock inte alls klart ännu).

Troberg

Sinister eater
jag undrar om det är någon som har gjort eller börjat på ett children of the corn rollspel?
Känns inte riktigt som stort nog för ett eget spel, men duger fint som scenario. Det borde gå fint att köra i tex Generica, GURPS, Cthulhu eller något av en drös andra spel med nutidskapacitet.

Robert Jonsson

Jag skrev In the Dark nedan, ja...

Ja, jag kan också plugga för mitt eget spel :gremwink:

Fast det var inte därför som jag skrev detta inlägg. Varför måste det ha nutidskapacitet? Går minst lika bra i fantasy.

Edit: Ändrade formuleringen något.

Troberg

Sinister eater
Re: Jag skrev In the Dark nedan, ja...

Jag skrev In the Dark nedan, ja...
Jo, jag tänkte faktiskt nämna det, men så rörde jag ihop det i huvudet med Little Fears och Splatter, och hellre än att skriva fel så lät jag bli. Det rekommenderas också.

Varför måste det ha nutidskapacitet? Går minst lika bra i fantasy.
Jag tänkte att han ville följa originalet. Naturligtvis kan man göra fantasy eller SF eller något annat av det.

Robert Jonsson

Re: Jag skrev In the Dark nedan, ja...

Jo, jag tänkte faktiskt nämna det, men så rörde jag ihop det i huvudet med Little Fears och Splatter, och hellre än att skriva fel så lät jag bli. Det rekommenderas också.
:gremlaugh:

Jag tänkte att han ville följa originalet. Naturligtvis kan man göra fantasy eller SF eller något annat av det.
Okej, då är jag med. My bad.