Nekromanti China Miévilles Bas-lag blir rollspel

G

Guest

Guest
Kommentarer till nyheten/notisen China Miévilles Bas-lag blir rollspel
I diverse rollspelsforum har man då och då kunnat se folk som uttryckt önskningar om att se China Miévilles "Perdido Street Station" bli rollspel. Snart är deras väntan över.

Gå till nyheten/notisen

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Det här kan bli bra. Så vitt jag förstått är Gareth Michael-Skarka, som står bakom Adamant, en personlig vän till China sedan några år, så materialet verkar vara i goda händer.

Dimfrost

Special Circumstances
Just det är det faktum som får mig intresserad av spelet. Om några genomsnittliga d20-konstruktörer skulle utöka eller katalogisera en unik fantasyvärld känns det ganska meningslöst, men ett nära samarbete med Miéville gör att bakgrundsmaterialet faktiskt kan bli relevant. Jag lär ju inte gilla regelsystemet, så annars finns det liksom ingen anledning för mig att inte bara spela i den världen med TSoY som regelsystem, typ, precis som jag skulle kunna göra i dag också. (Vilket nog skulle rocka, i och för sig.)

/Dimfrost

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Det är en riktigt kul nyhet. Min önskedröm vore ju att China skrev rollspelet själv (vilket han ju borde klara av eftersom han uppenbarligen kan skriva och dessutom har spelat rollspel), men bara så länge han är direkt inblandad i produktionen är jag nöjd. Jag skulle köpa det för kartan om inte annat. På ett plan ogillar jag kartor eftersom de låser fast saker på en viss plats och gör att världen inte känns lika hemlig och mystisk längre, men innerst inne vill jag ju veta exakt var saker ligger i förhållande till varandra, även om det förstör lite av mystiken.

/tobias