Re: Mina två cent
Banning? Nä, nu får ni ge er. Det finns gränser för hur okänsligt man kan bete sig i en sådan här situation.
Att råskälla som Vitulv gör fungerar endast för tonårsföräldrar och i det militära, och när sedan personen uppger att många orsaker till att han blev skälld på beror på att han har damp (något man verkligen inte ska behöva berätta) så tycker jag verkligen att man har trampat i klaveret.
När det gäller många, korta, inlägg så finns det faktiskt andra här på forumet som är bra på det. Jag har själv fått bläddrat mig igenom menlösa "diskutioner" om allt från vedklabbar och pulsjettar till om man skriver 00:00 eller 24:00. Om min bäste herr Troberg tycker det är dags för en moralisk uppryckning här på forumet, så ska han nog sopa på sin egen bakgård först.
Det enda jag tycker är konstruktivt i det här tragglandet, där det faktiskt är Ni som kapat hans tråd och inte tvärt om, är Anthraxus inlägg, som faktiskt kom med konstruktiva förslag till förbättring. Av de 25 trådar jag kan se på första sidan av rollspels-forumet, så är en startad av DODswe4, ingen större risk för "nedputtning" i en större utsträckning där inte. Att tråden, genom föredömlig hjälp av Eksem, blivit riktigt intressant, gör all er kritik ytterligare löjlig.
Vitulv skrev:
"Du har lyckats reta upp folk ordentligt i din jakt efter titlar här på forumet."
Är det inte isf dags att omvärdera systemet med att ge ut titlar efter hur många inlägg man har? Det ger konstiga signaler, speciellt till dem med lite forumvana. Det är en helt annan fråga dock, som inte rör DODswe4 i synnerhet utan oss alla.
Vad som också kan behöva rannsakning här på forumet tycker jag är hur vi tar itu med beteende som vissa finner stötande. Då forumet riktar sig till alla åldrar, båda könen, de med handikapp och de utan, så får man faktiskt acceptera att vissa saker som dålig stavning, problem med att uttrycka sig, problem att utveckla sina tankegångar i längre inlägg osv. förekommer, och då talar jag inte speciellt om den här tråden. Frågan är alltså om de etablerade forumiterna inte ska ta och arbeta på hur man visar acceptance, snarare än att banna en användare som jag faktiskt råkar respektera (både denna och hans tråd på SciFi-forumet är klart läsvärda).
Det här har sköts ovanligt dumt, jag är förvånad.