Nekromanti Chronopia

Krille

Super Moderator
Re: Riktiga DoD...

"DoD 1 var inte så himla bra med dagens mått mätt, så allt som kommit efter det har faktiskt varit förbättringar. Och ja, jag menar ALLT!"

Nja, jag gillade faktiskt den gamla regeln om att spetsa någon. Jag saknar den - perfekt slag är inte samma sak, och särskilt slag var inte heller samma sak.

Attack Bosse

Veteran
Jag har aldrig hatat Chronopia. Av någon anledning gör de flesta det. Det enda jag stör mig lite på är att alla skall vara coolast. Ett ohållbart koncept.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Hmmm...

... kanske det. Men eftersom jag var så kategorisk kan jag ju inte backa från det nu... :) /M

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jag tror...

...som sagt INTE att "de flesta" hatar Chronopia. Men tyvärr verkar det som att den uppfattningen fastnat i folks hjärnor, och därför blivit "sann". Jag tror att en förkrossande majoritet av de som spelar DoD och som spelat/läst Chronopia, helt enkelt inte har nån åsikt i ämnet. Det är ett spel, som man spelade, och det hade sina bra sidor och det hade sina dåliga sidor. Så bilden av hatet mot Chronopia är väldsamt överdriven. IMHO. /M

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Varför Chronopia är kasst! En krön.........

Genom noggrann befolkningskontroll ser man till att alla trollbarn förflyttas till "uppfostringsanstalter" i kejserlig regi, där de lobotomeras och därefter får en uppväxt där de uppfostras och bryts ned för att bli lydiga arbetare. Givetvis händer det att trollbarn smugglas undan, vilket lett till uppkomsten av diverse motståndsorganisationer bland "vilda" troll. Därför är det genomsnittliga Chronos-trollet en ganska sinnessvag och lättmanipulerad individ.

King Kromm

Hero
Re: Varför Chronopia är kasst! En krön.........

Kan man få fråga har mycket du har läst i modullerna, har du dem, eller har du bara hört talas om dem, sett dem på bild eller något? Visst skall det vara en mega stad, men knappast miljonstad, men det är inte vad som gör mig upprörd, utan det är det ständiga smutskastandet av detta spel, för vad är det för fel på det? Läste att någon inte gillade att alla skulle vara coolast, men är dom det? det är ju bara sätter som dom lanseras på i böckerna, men vad man ycker e coolt och inte bedömmer man ju själv. Och att hänga upp sig på det där med invånar antal... Själv vill jag minnas att det fanns en och annan jättestad på medeltiden också. Kanske inte miljon stad, men det är inte chronopia heller kanske snarare 25-30k invånare. Så varför skulle det vara så orealistiskt? det är ju hur SL beskriver staden som får den att bli realistisk, och sedan varför skall allt vara realistiskt?