Grecofili
Jag sällar mig till kören av nöjda läsare. I synnerhet klädillustrationerna med kommentarer var väldigt bra.
Jag har inte innan varit särskilt förtjust i cirefalierna, men nu när jag hittar så mycket godis för en gammal grecofil som jag (jag menar, kolla frisyrerna! Mums!) så blir jag sugen på en väldigt cirefalierbaserad kampanj, kanske i stil med Illiaden eller till och med Anabasis.
Om jag ska anmärka på något så reagerade jag lite grand när texten verkar antyda tämligen likartad klädedräkt för kvinnor och män, bortsett från en del accessoarer, medan bilderna visar väldigt traditionell kvinna-man-uppdelning. Jag har visserligen inte boken här, så jag kan inte citera eller kolla upp om jag har uppfattat det rätt, men visst är det tänkt att både byxor, särkar och togor bärs av kvinnor såväl som män? Det med bilderna tyckte jag var lite synd, men så är jag också väldigt förtjust i när man är lite genusprogressiv och konsekvent med det...
Det är smarta lösningar för cirefaliernas elitgrejer som inte sabbar balansen mellan cirefaliska och andra rollpersoner i onödan men ändå tar vara på cirefaliernas egenart.
Jaså, fältstörningarna är en omskrivning av inavelsproblem? Det fattade inte jag. *skäms lite* Kul grej även det, i alla fall.
/Simon, som är väldigt nöjd med sitt köp, och sugen på att börja spela Eon igen