Nekromanti Citat!

Tage

Veteran
Tänkte bara köra två av de bästa citaten som kom till förra gången vi spelade DoD 6!

Rättvisa skall skippas (utbrister den genomgoda prästen Kvaerner inne hos borgmästaren, han ändrar det dock till Rättvisa skall skipas!)

Ni ser ett oerhört lyxigt enmanshus. (hur sådana ser ut kan bara den gode Spelledaren Tage svara på, men jag ändrade det dock till envåningshus.)

Har ni några oerhört roliga citat eller händelser som har hänt under era spelsessioner... *see yah*

Böj knä för hans nåd Draken, eller era knän skall böjas åt er
- Taim

Staffan

Myrmidon
"Det blev ju bara yoghurt kvar..." - sagt när vi spelade Phoenix Command, och en snubbe som låg och tryckte i en grop fick en slumpraket rakt i låret.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Eksem

Champion
Sir Glen: Jag ger honom 2 guldmynt och säger "du kommer väl ihåg mig" med en glimt i ögat.

Sir Glen: Mitt namn är Sir Glen, and here is my card.

Abenazer (SLP): Okej, jag kan tänka mig att följa med er ett slag på era villkor om ni sparar mitt liv.
Gurgumel: Jepp Sir Glen, han är vår.

Gurgumel: Nej, vi kör med vaxljus, det är mycket skönare.

Pendragon

Swashbuckler
Efter en strid med några rövare:
Esel: "Jasså han hade ett pris på sitt huvud? Jag samlar ihop det..." (huvudet då... =P)

När spelarna lägger till med ett skepp som saknar hela ordinarie besättningen:
Hamnchef: "Var är kaptenen på skeppet?"

Carondrik: "Öh... han dog..."

Hamnchef: "Av vaddå?"

Carondrik: *muttrar* "Dumhet..."

Hamnchef: "VA!?"

Carondrik: "öh... pirater menar jag."

Om du trampar i klaveret ha åtmistone vett att stå still

Krille

Super Moderator
Dumma citat är inte begränsade till DoD6. Vad sägs om följande dumheter ur väl valda spel?

"Jag vill inte hitta spår, jag vill hitta djur!" - en jägare i Hârn.

"Tror du jag är nån jävla skrivbordsgreve, eller?" - Tobbe Kleveland irriterar sig över undersåtar som tänker på hans säkerhet i Västmark.

"Jag gör en bösibösbös upp i trädet" - en av speltestarna i Eon ville att hennes rollperson skulle göra en bakåtvolt upp i trädet.

"Hejsan, högdjuret!" - Martin Lundmark glömde bort elementär etikett

"Star Destroyers manövrerar fan som en råtta i youghurt!" - Fredrik Robertsson försöker fly från det ondskefulla Imperiet

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"

Nightowl

Champion
Ett ur högen... (fast inte DoD6)

RP 1: Huset är hårt bevakat! Vi får smyga os in!
RP 2: Smyga är för veklingar! Vi slår oss in i stället
RP 3 (diplomat): Öh, grabbar, kan vi inte kompromissa: smyga oss in och slå oss ut?

Nightowl

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!

Tage

Veteran
Så jävla Röjj!!!

Det där var riktigt kungligt! *lol*

- Taim

Tage

Veteran
*ROFL*

Flour power!

- Taim

Runde Rolf

Swordsman
Händelse...

Kanske inte riktigt ett citat men ändå:

När jag och Sitor med spelgrupp spelade vårat hemgjorda rollspel (där vi hade snott från lite allt möjligt) så hade jag en favorit karaktär som var en Drakonit(jaja Chronopia men jag gillade dom faktiskt). Under början av ett äventyr så hamnade jag och Sitor i ett krogslagsmål, med andra ord så stog jag för själva "slagsmålandet" och Sitor(ja han fanns redan då) njöt mest av sitt vin. Efter ett tag urartade dock det hela till en regelrätt batalj och Sitor var tvungen att backa upp mig med sin båge. Gång på gång satte han skott i våra fienders halsar medans jag, utan framgång, försökte flå en bondlurk. När jag med avund ser Sitors pricksäkra träffar så säger jag med hög och tydlig röst för att försäkra mig om att han hör mig: Bara mesar använder båge, såhär slåss män! varefter jag brer ut mina armar i en otroligt maskulin och korkad ställning samtidigt som jag utstöter i mina egna öron ett mycket skräckinjagande och imponerande vrål. Gissa vad den lilla bondfan gör om inte att han sticker mig med sitt satans-bond-skit-spjut-ellervaddetnuvar rakt i halsen/huvudet/nått så att jag svimmar varpå Sitor klarar biffen utan mer distraherande inblandning från min sida.

Kanske inte så otroligt roligt men det stärker iaf uttrycket: "Ju större man är ju hårdare faller man"

<A HREF="http://www.spelaroll.net/svultnasvinet" target="_new">http://www.spelaroll.net/svultnasvinet</A> runderolf@hotmail.com

Tage

Veteran
*lol*

Man ska inte vara så kaxig! *lol*
Men jag skulle nog ha sagt samma sak jag med! *hehe*

Tage bekräftar ryktet att spelledare nu mera heter Spel-Lordy!

Att misslyckas är bara att ha lyckats med en miss, att fumla är att utsätta sig för livsfara!

Rickard

Urverk speldesign
jag brukar skriva upp dumma kommentarer och lägga upp dem på hemsidan (adressen får du lista ut själv) men på senare tid så har standarden på "providern" försämras och inte uppdaterats.

Vad jag kan komma på:
Varför skjuter Stormtroopers alltid så dåligt?
(SL) - Ge oss vad vi har, annars bränner vi ner byn. **Sin egen by**
(SL) - Ni ser en stol som sitter där.
(vanlig) - Jag backar bakåt.
(Spelares presentation) - Jag heter Gorm.. men det vet ni inte. Jag är lönnmördare... men det vet ni inte heller.

(SL) - Du får 20 trauma, 40 smärta och 40 i blödning. *sarkastisk* Går du över många gränser.
(Spelare) - Många gränser!? Jag går över 28 gränser och tre världskrig!!

(Spelare1) - Hur gammal är du?
(Spelare2) - 48.. eller.. eh.. runt 50.

(SL) - Du blir träffad på högra kinden och dolken slår ett långt sår.
(Spelare) - Häftigt!

/[color:green]Han</font color=green> som nog glömde de bästa