Nekromanti Citat

Illern

koppariller
Vi hade en kampanj där en ickedunländsk animist blev utsedd till Den Nya Stora Prästinnan och fick bära stammens Stora Heliga Stav 'Andedråparen', en dunländsk utbygdsjägare/livvakt blev utsedd till livvakt åt Prästinnan och väktare av staven (man kan ju inte lita riktigt på en ickedunlänning).
Efter ett tag hade de ställt till det och prästinnan dog i sjuksängen i Minas Ithil och kom till Mandos Salar där hon träffar Mandos och propsar på att få komma tillbaka, hon har ju ett uppdrag. Mandos sänder henne tillbaka som ett spöke kopplat till staven (fortfarande med möjlighet att använda den. Detta duger dock inte så hon lämnar den vanliga världen och kommer till Mandos Salar igen. Mandos blir lite förvånad över att hon fixat uppdraget redan och blir än mer förvånadad när hon säger 'Jag skall ha tillbaka min kropp!'.
Mandos går med på detta och sänder henne tillbaka till hennes kropp som ju är död och voila - en odöd, övriga spelare (några till hade anslutit) insåg snabbt problemet men inte animisten själv. Det blev minst sagt ett ståhej när den odöde animisten klev ut på gatan i Minas Ithil, barnen skrek, hundarna ylade, korparna samlades o. s. v. och allt gick i stöpet.

Alla var överens om att 'Jag skall ha min kropp!' var fel sak att säga till Mandos men spelarinnan av animisten och spelaren av utbygdsjägaren är ännu inte (åratal senare) överens om hon sade det självmant eller han övertygade henne...

[color:green]/Illern
Illerlyan:<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A></font color=green>

G

Guest

Guest
Re: Citat + lite OT

En kille i vår grupp skulle köpa lite illegala droger i N1. Han stämde träff med en knarklangare i en lekpark. När spelaren fått knarket så ber langaren om pengarna. Rp:n räcker fram sitt betalkort och får svaret att langaren bara tar emot cash. Rp:n svarar: "Cash?!? Det är ju olagligt..." varpå han skjuter honom.

En annan enorm tabbe (som vi skrattar åt ännu) var när vi spelade EON. Vi hade blivit inbjudna till Hertigen av Turina och skulle samtliga presentera oss. En i vår grupp spelade en väpnare som hette Harn. Han hade tänkt säga "Mitt namn är Harn, ers nåd" men istället blev det "Mitt nåd är mitt namn, ers Harn."

Slutligen vill jag bara citera ett stycke ur Svensk ordbok 1986. Under ordet hårtofs kan man läsa denna mening som ett exempel på när man använder ordet hårtofs: "Svarta hårtofsar skymtade i armhålan."

/Tiamel - som precis skurit sig i tummen...*ont*

pheer

Veteran
Tillägg om att smyga:

Robert, klädd i helrustning;
"Spelledaren, jag smyger mig fram och slår honom i huvudet med mitt svärd!"

"Du är klädd i helrustning."

"Och, jag smyger!"

"I helrustning och ringbrynja?"

"Visst."

"Slå en tärning."

"Lyckat..."

till en stackars idiot...

"Du hör inte den femton tunga helrustningen med tio kilo ringbrynja som undertröja komma springandes mot dig och stendör av ett svärd i magen."

Vi andra skrattade ihjäl oss...

//PhEeR - kung över oupplåsta cyklar

RJ19LM

Veteran
Något som jag tyckte slog i vår grupp, och som jag har låtit göra en t-shirt med bild på, är "Våld talar alla språk". Alla begriper vad man menar om man klipper till och man behöver inga fantasispråk.

RJ19LM

Veteran
Ett annat kul citat, som nästan blev ett ordpråk är det som min rollfogur, riddar Kaplan, sa till gruppens ende trollkarl, Pidar, när gruppen ställdes inför en förkrossande övermakt: "Trolla bort dem, Pidar"

Krille

Super Moderator
"Jag ropar försiktigt!" - en spelare i AD&D som inte ville höras för mycket.

"Han ser ut som en kåt påfågel." - jag beskrev en schaman i Skymningshem.

"Tekniskt sett är du en aggressiv bank" - intressant beskrivning av en tjuv

"Jabba är inte elak - han hade bara taskig barndom" - tja, så kan man ju också se det...

"Det höga trädet faller ofta baklänges" - Per försöker vara djup.

"Jag har funderat på att använda Djurträning på Hasse" - jag har en känsla av att Daniel var lite trött på Hasses rollpersons höga Amor...

"Pacifister har aldrig skjutit ksp." - Martin uttrycker sin teori om Plogbillsrörelsen.

"Tänk dig en brevduva utan duva" - hur man beskriver IT med medeltida termer...

"Ånej, det är danska" - Daniels åsikt om thrakindes gutturala ljud.

"Jag ska formattera min tro" - Martins rollperson har en religiös kris.

"Hur fan kan jag lita på nån som inte är min fiende?" - dvärgisk filosofi i ett nötskal

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Under en av våra första sessioner någonsin:

SL: Det prasslar i buskarna.
Barbaren: Jag anfaller!!

Willie

"Uppskjut inte till morgondagen det du kan göra i övermorgon" Mark Twain

Nightowl

Champion
Under vår ALLRA första (nåja, ER första) session (bisarr variant av gamla Mutant):
-Ni ser något som blänker i buskarna där borta.
-Jag försöker Desarmera Fällor!

Mindre aggressivt, men mindre konstruktivt också... :)

Andra citat under åren:
"Fick du dina krafter när du blev biten av en radioaktiv citron, eller?" (RP till surmulen annan RP, Marvel Superheroes RPG)

"Jag lämnar er ensamma i två dagar och när jag kommer tillbaka har ni ställt till med krig med hela jävla Magellanska Molnen!" (RPs chef efter att RP sprängde ett kree-skepp åt h-vete, Marvel Superheroes)

"Släng yxera pajka, he ä nå muffens i skogen!" (Hur en mkt åldrad norrlädsk maquisard reagerar på att bli överfallen när han hugger ved, Wastelands)

Spelare 1: "Jag har initiativ sex."
Spelare 2: "Fan! Jag har initiativ tre!"
SL: "Butlern har initiativ fem, det har livvakten också, och dvärgen som gömmer sig i lammgrytan har initiativ fyra."
(SL väntar på respons på detta lömska bakhåll)
Spelarna: "OK."
(SL rycker på axlarna. Initiativ sex och fem passerar.)
Spelare 2: "Nu är det min tur."
SL: "Glöm inte dvärgen i lammgrytan."
Spelare 1: "VA! FANNS han!?!"
Spelare 2: (bryter ihop i konvulsioner)
Mycket kan hända i Wastelands...

"Jag vill ge vakten en gåva."
"Som vaddå?"
"Tja, han kan få (tittar på rollformuläret) en liten."
"Liten vaddå?"
"_Det_ står inte - men det är det enda här jag vågar ge bort."
(AD&D - spela aldrig andras gamla karaktärer)

"Jag drar en suck av lättnad, och -"
"Varför det? Du är ju död, och döda andas inte?"
"O-KEJ'rå, jag drar en suck av lättnad av GAMMAL VANA, och..."
(Nightowls första Vampire-session)

Tillbaks till Willie och hans tidiga spelgäng:
Till drake: "Jag letar efter en drake. Har du sett någon?"
Anka med INT 3, Drakars grundbox (Nej, _Willie_ var oskyldig)

Sedan har vi ju freudianska felsägningar. Hur tror ni dessa meningar var menade att låta.
"Tunneln snuttar slätt uppåt." (Trött Nightowl spelleder Gondica-turnerningen på SnöKon.)
"Och de gillar inte mutanter. Om ett barn föds med mer än en arm dräper dom det vid födseln!" (Småfull Nightowl spelleder Mutant för narttinu år sedan)

Nightowl, blir nostalgisk

Makt korrumperar.
Kunskap ger makt.
Plugga hårt - bli ond.

Nightowl

Champion
I en session RuneQuest Vikings befann sig spelarna i Byzantium, med långskepp, men utan besättning (don't ask).
Hur får man tag på så många nordmän att man hinner hem innan man blir pensionär (alternativt knasiga sydröner som vill lära sig varför man behöver långkalsonger i Sydnorge)?

Jo, man _stjäl_ skeppet från ett annat gäng vikingar, säljer det i en annan stad, lejer den nu _skeppslösa_ besättningen och för att försäkra sig om deras lojalitet, _mutar_ dem med pengarna man fick genom att sälja deras skepp...

Sickna spelare man har...

Nightowl, försenad. Fan.

Makt korrumperar.
Kunskap ger makt.
Plugga hårt - bli ond.

Rosen

Myrmidon
<I>Sedan har vi ju freudianska felsägningar. Hur tror ni dessa meningar var menade att låta.
"Tunneln snuttar slätt uppåt." (Trött Nightowl spelleder Gondica-turnerningen på SnöKon.)</I>

Freudiansk replik från samma turnering:
En RP försökte fixa ihop det mellan två andra RP som hon tyckte skulle må bra av lite intimt. Vid ett tillfälle försvann en av dem ner i sagda tunnel.
"Ge dig av efter henne då! Du måste in i hålet, jag menar, du måste <B>ner</B> i hålet!"

--
Åke

Weilyn

Veteran
"Vem fan ställde en stor sten här?" En rollperson springer in i en sten...

"Jag har ett stort vapen, vad kan gå fel" Sen kan ni ju tänka er hur det gick...

"Finns det GULDMYNT också, jag trodde att det bara fanns järn!?" Halvdum spelare snor pengar ur en skattkista

"Vad spelar vi?" Återkommer skrämmande ofta.