Nekromanti Citatsamling!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
På vår portalsida har det dykt upp en ny ball grej: Citatlista. Den är just nu jättekort.

Det fina är att ni alla ska ha en länk i er användarmeny (till vänster i portalen) som heter "Skriv in ett citat". Klickar man där får man... skriva in ett citat. Det hamnar i databasen, och godkännes av lämplig administratör.

Längst ner till vänster finns också ett slumpat citat ur citatlistan.

Tanken är att i senare skede bygga en brygga mellan vår kära HALibot i småpraten till denna citatlista.

Kom igen nu, skriv in saker! =)

(Kom ihåg: Citat med flera deltagare suger nästan alltid, och med "Author" menas personen som sade eller skrev det roliga.)

krank

solvebring said:
"Ska ha" gäller i så fall inte mig... :gremcrazy:
Om du går till http://www.rollspel.nu/ , ser du din avatartill höger? Alltså, blir du inloggad automatiskt?
Till vänster ska du kunna hitta en meny som har titaln "User menu" och som börjar med "Dina uppgifter" och slutar med "Lägg in citat".

krank

solvebring said:
... Damn! Kan inte ens logga in på huvudsidan...
Om du är inloggad på forumet ska du automatiskt bli inloggad där. Testa logga ut från forumet, in igenom, och sedan gå till framsidan.

solvebring

Superhero
Om du är inloggad på forumet ska du automatiskt bli inloggad där.
Jo, det är också så jag alltid trott att det ska fungera. Huvudsidans inloggning har dock aldrig fungerat för mig.

Testa logga ut från forumet, in igenom, och sedan gå till framsidan.
Spelar ingen roll hur jag än gör, vart jag loggar in först osv. Så fort jag försöker logga in på huvudsidan får jag samma svar - att jag ska registrera ny användare eftersom jag inte redan finns.

... Är det för någon mer som detta aldrig har funkat?

Johan K

Gammal & dryg
Kul grej hörrni!
Ska se ifall man kan hitta lite kul citat här!

/Johan K

krank

solvebring said:
... Är det för någon mer som detta aldrig har funkat?
Jag tror inte jag hört från någon. Jag vet dock att några användare inte fördes över ordentligt från forumdatabasen till joomladatabasen (Joomla = artikelsystem, portal). Du kanske är en av dem?

Ah, kolla: Ditt användarnamn står som "sölvebring" i databasen i Joomla. Undras om det löser sig om jag byter till "solvebring", eller om det måste länkas ytterligare?

EDIT: Gardener, det saknas 200 användare i joomla jämfört med ubb. Kan jag göra en ny usersync eller borde jag låta bli av nån anledning?

Storuggla

Champion
"Jag tror inte jag hört från någon."

Det fungerar inte för mig heller. Nu när jag testar.

Storuggla, existensen hotad

krank

Storuggla said:
Det fungerar inte för mig heller. Nu när jag testar.

Storuggla, existensen hotad
Hm, med dig finns inget åäö-problem som kan skurka sig. Och du finns i databasen. Har du testat logga ut och in igen?

Eventuellt kan du testa med en helt annan browser (firefox om du kör IE, IE om du kör FF, eller Chrome, whatevs) bara så vi vet att ingen gammal skit ligger och förstör i systemet...

solvebring

Superhero
Ah, kolla: Ditt användarnamn står som "sölvebring" i databasen i Joomla. Undras om det löser sig om jag byter till "solvebring", eller om det måste länkas ytterligare?
Nu kan jag ju inte jag sådant. Det är dock så att jag loggar in som "sölvebring" men visas som "solvebring". Man gjorde nämligen en tabbe på mitt senaste namnbyte och tog "sölvebring" rakt av från mitt efternamn då det var tänkt att vara "solvebring". Kort och gott, mitt nick ska vara "solvebring". Sedan när jag fick hjälp att ändra det så ändrades det bara i själva visningen, inte i inloggningen.

krank

solvebring said:
Nu kan jag ju inte jag sådant. Det är dock så att jag loggar in som "sölvebring" men visas som "solvebring". Man gjorde nämligen en tabbe på mitt senaste namnbyte och tog "sölvebring" rakt av från mitt efternamn då det var tänkt att vara "solvebring". Kort och gott, mitt nick ska vara "solvebring". Sedan när jag fick hjälp att ändra det så ändrades det bara i själva visningen, inte i inloggningen.

Nu har jag tagit bort din användare i Joomla.

Om du loggar ut från wrnu, stänger alla browserfönster, startar browsern igen, går till forumet, loggar in och sedan går till portalsidan så BORDE din användare återskapas automagiskt.

solvebring

Superhero
krank said:
solvebring said:

Nu har jag tagit bort din användare i Joomla.

Om du loggar ut från wrnu, stänger alla browserfönster, startar browsern igen, går till forumet, loggar in och sedan går till portalsidan så BORDE din användare återskapas automagiskt.
Ingen skillnad. Rensade även historik och cache. Eller ja, inte formulärdatan iof, eftersom jag inte vet om det är av nån relevans eller ej?

krank

solvebring said:
Ingen skillnad. Rensade även historik och cache. Eller ja, inte formulärdatan iof, eftersom jag inte vet om det är av nån relevans eller ej?
Noterar att du inte skapats automatiskt av systemet. Finns ingen användare vid namnet solvebring eller sölvebring i joomlas användardatabas.

Kollar på det i veckan.ö Nu ska jag sova.

solvebring

Superhero
krank said:
solvebring said:
Noterar att du inte skapats automatiskt av systemet. Finns ingen användare vid namnet solvebring eller sölvebring i joomlas användardatabas.

Kollar på det i veckan.ö Nu ska jag sova.
Okej, ja det vore verkligen schysst.

Storuggla

Champion
"Användarnamnet och lösenordet stämmer inte eller så har du inget konto än."

Ja, och alla sladdar sitter i också... :gremwink:

"Eventuellt kan du testa med en helt annan browser (firefox om du kör IE, IE om du kör FF, eller Chrome, whatevs) bara så vi vet att ingen gammal skit ligger och förstör i systemet..."

Testade nu att byta browser (från Safari till FF), samma resultat. "Användarnamnet och lösenordet stämmer inte eller så har du inget konto än." står det bara.

Storuggla, sparkonto

krank

Storuggla said:
Testade nu att byta browser (från Safari till FF), samma resultat. "Användarnamnet och lösenordet stämmer inte eller så har du inget konto än." står det bara.
Observera att man alltså inte ska kunna logga in direkt i portalen.

Man ska logga in på forumet, och då bli automatiskt inloggad.

Jag ska testa lite i veckan och se om jag hittar nåt...