Nekromanti City of Heroes/Villains?

President Kaka

Veteran
Ja tack för all info, mycket tacksam.
Men vilka servrar kör ni på Liberation Front på? och är ni Sg eller Vg?
Och jag kan ju uttrycka mig så här, när det gäller politisk inriktning är nog jag och alla mina karaktärer Ytterst Liberala eller Anarkister.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Brutal Geek said:
Ja tack för all info, mycket tacksam.
Men vilka servrar kör ni på Liberation Front på? och är ni Sg eller Vg?
Och jag kan ju uttrycka mig så här, när det gäller politisk inriktning är nog jag och alla mina karaktärer Ytterst Liberala eller Anarkister.
Vi är Sg och kör på Defiant... Mitt global är @A-bomination om du vill höra av dig, spelar inte så ofta numera dock.

President Kaka

Veteran
krank said:
Vi är Sg och kör på Defiant... Mitt global är @A-bomination om du vill höra av dig, spelar inte så ofta numera dock.
Jo men det är bara så jag har någon att vända sig till om man åker på problem.
Men hur var det ni körde inte så jätte seriöst?? Vill typ bara ha några att göra lite uppdrag med, men sen spelar det väll ingen större roll, bara det är ett kul och trevligt gäng.

krank

Brutal Geek said:
Men hur var det ni körde inte så jätte seriöst?? Vill typ bara ha några att göra lite uppdrag med, men sen spelar det väll ingen större roll, bara det är ett kul och trevligt gäng.
Vi är ganska blandade, det enda som egentligen binder oss samman just nu är att vi känner varandra IRL och gillar att lira tillsammans. Just nu tror jag vi inte har så många med låglevelkaraktärer, är jag rädd - men däremot är det alltid möjligt att dra med sig dig ändå tack vare sidekicksystemet, då kan du levla riktigt snabbt också =) Nackdelen blir ju att du missar en del av storygrejerna i spelet, men det beror då lite på hur mycket man bryr sig om sånt...

Själv är jag ju mycket för RP egentligen, och följer alla story arcs slaviskt åtminstone med mina två bästa karaktärer. Levlandet och hela den delen hamnar definitivt i baksätet för mig - jag brukar t.om slå av att jag får exp, bara för att jag inte ska levla ifrån någon story arc =)

President Kaka

Veteran
krank said:
Vi är ganska blandade, det enda som egentligen binder oss samman just nu är att vi känner varandra IRL och gillar att lira tillsammans. Just nu tror jag vi inte har så många med låglevelkaraktärer, är jag rädd - men däremot är det alltid möjligt att dra med sig dig ändå tack vare sidekicksystemet, då kan du levla riktigt snabbt också =) Nackdelen blir ju att du missar en del av storygrejerna i spelet, men det beror då lite på hur mycket man bryr sig om sånt...
Själv är jag ju mycket för RP egentligen, och följer alla story arcs slaviskt åtminstone med mina två bästa karaktärer. Levlandet och hela den delen hamnar definitivt i baksätet för mig - jag brukar t.om slå av att jag får exp, bara för att jag inte ska levla ifrån någon story arc =)
Ja det med att vara Sidekick låter intressant, men tror du att det finns någon som kan ta sig an mig? För mig är väll storyn inte så jätte viktig, jag vill helst bara komma igång med spelandet. Storyn kan jag nog ta mig ann senare när jag kommit igång med spelandet.
Och hur många är ni i gruppen??

krank

Brutal Geek said:
Ja det med att vara Sidekick låter intressant, men tror du att det finns någon som kan ta sig an mig?
Tyvärr är vi väl inte sådär väldigt aktiva, det är mer så att om du råkar se nån av oss online (t.ex mig) så kan vi säkert dra med dig på nåt.

Brutal Geek said:
Och hur många är ni i gruppen??
Inte många. Under tiotalet. Betydligt fler hjältar med såklart, men alla har ju flera karaktärer.

Krille

Super Moderator
Om man lär känna folk, eller känner dem sedan tidigare, så är det i allmänhet inte några problem att bli sidekickad. Det är bara när ens kamrater har planerat att göra något som har en spikad minimigräns (task forces eller strike forces, eller röjande i zoner som har minimigräns) som det blir problem.

Ett ganska bra sätt att börja om man inte bryr sig om ståryn är så kallade "sewer runs". De brukar starta i Atlas Park och ropas ut på broadcast. Det går ut på att man springer i kloakerna från Atlas Park till King's Row och arresterar de skurkar som finns däremellan. Det brukar i allmänhet ge en level 5-6 ungefär, så att man när man väl är i King's Row kan skaffa polisradion och göra polisradiouppdrag, vilket efter ett par tre sådana leder till att man måste stoppa ett bankrån.

Efter det bankrånet så får man en temporär transportkraft (jetpack), som gör förflyttning bra mycket enklare i två timmar effektiv flygtid. Man har dessutom fått prova på en massa kul krafter och fått rätt bra vana av att spela spelet. Förhoppningsvis har man fått kontakt med ett par kul kompisar också.

Tyvärr har sewer runs dött en smula på grund av Mission Architect, som visat sig vara ett snuskigt bra sätt att powerlevla och därför missbrukas. Jag skulle inte rekommendera det, eftersom support kommer ta till krafttag mot powerlevling via Mission Architect.

G

Guest

Guest
Ja, eller så loggar du in på Virtue med oss. Igår kväll röjde vi på rejält och levlade upp nya gubbar från 1-22. Utan att MA farma heller... :)

President Kaka

Veteran
Lexx said:
Ja, eller så loggar du in på Virtue med oss. Igår kväll röjde vi på rejält och levlade upp nya gubbar från 1-22. Utan att MA farma heller... :)
Men hur många svenska spelare har ni?? Själv har jag ingen kompis som känner sig sugen att börja lira alla är helt sålda på WOw
men är ni en Sg eller något sånt.

G

Guest

Guest
Jag är med i ett ganska så stort SG, dock inga svenskar. Men ganska så ofta [som igår] spelar jag med min sambo + 3 IRL vänner.

President Kaka

Veteran
Lexx said:
Jag är med i ett ganska så stort SG, dock inga svenskar. Men ganska så ofta [som igår] spelar jag med min sambo + 3 IRL vänner.
Ok, men kan man typ lägga till folk till typ någon "friendlist" på CoH, kan vara enklare, kommer nog tyvärr inte komma ihåg vad du heter om jag ser dig online

krank

Brutal Geek said:
Ok, men kan man typ lägga till folk till typ någon "friendlist" på CoH, kan vara enklare, kommer nog tyvärr inte komma ihåg vad du heter om jag ser dig online
Det kan man definitivt, bara att säka och adda. Alla spelare ska ha ett "global nick" också, som är samma oavsett vilken karaktär man för tillfället spelar. Oftast är ens global nick samma som namnet på ens första karaktär. Mitt global är som sagt @A-bomination, så mig kan du lägga till =)

President Kaka

Veteran
krank said:
Det kan man definitivt, bara att säka och adda. Alla spelare ska ha ett "global nick" också, som är samma oavsett vilken karaktär man för tillfället spelar. Oftast är ens global nick samma som namnet på ens första karaktär. Mitt global är som sagt @A-bomination, så mig kan du lägga till =)
är alla global-nick uppbyggda @"namn" eller.
Jo jag får ta och adda dig när jag skaffat spelet. blir nog om någon vecka, fast jag ska nog ladda ner demon först, för man kan väll köra på samma account på trial som riktiga??

krank

Brutal Geek said:
är alla global-nick uppbyggda @"namn" eller.
Jo jag får ta och adda dig när jag skaffat spelet. blir nog om någon vecka, fast jag ska nog ladda ner demon först, för man kan väll köra på samma account på trial som riktiga??
Japp, precis så.

krank

Brutal Geek said:
Gôtt, så jag inte måste regga ett helt nytt account för det riktiga spelet.
men har jag kvar mina gamla karaktärer från trial till riktiga?
Japp.

Simon

Swashbuckler
krank said:
Brutal Geek said:
Gôtt, så jag inte måste regga ett helt nytt account för det riktiga spelet.
men har jag kvar mina gamla karaktärer från trial till riktiga?
Japp.
Men se upp så du inte gör som jag. När jag skaffade mitt riktiga, med samma användarnamn och uppgifter och allt, och mina karaktärer från testspelet var försvunna, så visade det sig att jag hade skapat testkontot på US-sidan och inte hade någon möjlighet att plocka över dem.