Nekromanti City of Heroes

Max Raven

T12-kultist
Funderat över att börja pröva City of Heroes lite. Tänkte bara kolla - är det någon annan som fortfarande spelar det här?

Tänkte försöka välja en server med hyfsat med folk på.

Eftersom det är Free to play numera (fast man får köpa till prylar för coola effekter här och där) så kanske man kunde få ihop lite folk?

Provgubben tänkte jag inte ge något lullull - någon form av tank kanske.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har övervägt att bege mig tillbaks, men insåg att jag skulle vara tvungen att betala*. Och jag har inte tiden, eller orken, att spela såpass mycket att det känns värt pengarna. Kanske nästa termin.

*Jag menar, ingen superhjältebas (=ingen vettig transport), inga craftade enhancements (=alla ens stats blir helt värdelösa)... Njeh, free to play funkar helt klart inte för mig i CoH.

Max Raven

T12-kultist
krank said:
*Jag menar, ingen superhjältebas (=ingen vettig transport), inga craftade enhancements (=alla ens stats blir helt värdelösa)... Njeh, free to play funkar helt klart inte för mig i CoH.
Ajdå. Trodde man nästan att gamla subscribers skulle få behålla...

Fast jag har dålig koll på det här.

krank

Max Raven said:
Ajdå. Trodde man nästan att gamla subscribers skulle få behålla...
Superbasen finns kvar, men man måste betala för att få betala hyran... Så minst en i gruppen måste vara betalande.

Vad gäller craftade grejer så har jag inte undersökt saken själv än. Ska kolla lite senare, tror jag.

krank

Såhär då:

- Mycket riktigt, MÅSTE vara vip för att få betala bas-upkeep.
- För att kunna använda IO-enhancements måste man ha en "invention license". Om man skrapar ihop 27 paragonpoäng får man den gratis, annars kostar det 160 poäng i butiken.

400 poäng kostar 4.80 euro, eller 43 spänn. 43 spänn räcker alltså för inventions i 2.5 månader.

Har man inte samlat ihop 8 paragonpoäng så måste man dessutom betala 160 poäng i månaden för auktionshuset.

Men; för mig betyder det att jag skulle betala 80 spänn i månaden för tillgång till supergruppbas. 20 är ju vad jag behöver betala för IO's.

Max Raven

T12-kultist
krank said:
Såhär då:

- Mycket riktigt, MÅSTE vara vip för att få betala bas-upkeep.
- För att kunna använda IO-enhancements måste man ha en "invention license". Om man skrapar ihop 27 paragonpoäng får man den gratis, annars kostar det 160 poäng i butiken.

400 poäng kostar 4.80 euro, eller 43 spänn. 43 spänn räcker alltså för inventions i 2.5 månader.

Har man inte samlat ihop 8 paragonpoäng så måste man dessutom betala 160 poäng i månaden för auktionshuset.

Men; för mig betyder det att jag skulle betala 80 spänn i månaden för tillgång till supergruppbas. 20 är ju vad jag behöver betala för IO's.
Hm, men har inte du veteran rewards badges och köpt kopia av spelet? Borde inte det möjligen göra det möjligt för dig att skrapa ihop iaf till vissa prylar, som IO.

Inte basen iofs - känns som att om man fick ihop lite folk skulle man kunna dela upp kostnaden för den dock? Eh, ja, inte för att det här är viktigt just nu. :gremsmile:

krank

Ja, alltså, om jag samlar ihop en jäkla massa fler badges så slipper jag betala för IO's också. Och just nu slipper jag betala för auktionshuset.

Ulfgeir

Swashbuckler
Jag kör fortfarande. Jag är ju dock betalande så jag har tillgång till allt.

Jag vet att om man inte är betalande så kommer man exempelvis inte år Mission architect (där man kan göra egna missions), man kommer inte åt en del nya story-archs och tror att det är problem med incarnate-delen (lvl 50-saker som gör karaktärerna rejält tuffare).

Kör på servern Defiant. Är väl inte så hemskt mycket folk på den.

/Ulfgeir

Krille

Super Moderator
Jag är fortfarande där. Betalande och allt.

Men det är ett gammalt spel, och det känns. Problemet är att det egentligen inte finns något alternativ.