Nekromanti Civ i Göteborg

Panaga

Veteran
Hej,

Finns det några som vill spela Civilization på dagar/kvällar?
Jag har rätt mycket övertid en period framöver och skulle tycka det var kul om några stycken ville spela Civ. Någon som är intresserad?
maila jonas.thornander@telia.com

Jonas Thornander
"From the real Ivnia"
Sweden
PS med risken att få meddelandet raderat, pga att jag skriver om brädspel vill jag inlägga en förfrågan om att skapa ett forum för brädspel eller alla typer av spel på ett forum. Den här sajten är den enda välfungerande som jag känner till som folk regelbundet tittar i.

Livsobservatör

Bjorn

Hero
Re: Brädspelsforum

Tycker oxå att ett bräd/konfliktspelsforum vore en bra ide...

Vet flera som skulle läsa ett sådant, dessutom börjar konfliktspelarna bli så få och så svensonifierade att chansen att man träffar på nå'n IRL är jävligt låg.

/Bjorn

Björn Hellqvist

Swordsman

Instämmer! Vi som även gillar brädspel behöver ett forum! Allt från light-varianter som Settlers of Catan och junta till Civ, Dippy, RoR och diverse konfliktspel.

- B
(Som köpte Sveriges troligen sista kompletta Civ, så nu har jag två! Muaahahahaha!!!)

http://www.algonet.se/~enda

Azagthoth

Myrmidon

Instämmer! Vi som även gillar brädspel behöver ett forum!

Frågan är ju hur mycket det skulle diskuteras på ett sådant forum. Dessutom får nog fler tjata om ett sådant forum för att det skall bli verklighet.

/Azagthoth

Panaga

Veteran

Det räcker med ett forum för brädspel. Vad som diskuteras där är väl om det finns någon som vill spela. Sen kan det kanske diskuteras om hur man skall tolka regler i olika spel... Kanske att man vill få tag på ett speciellt spel/utgåva...

Livsobservatör

Bjorn

Hero

Frågan är ju hur mycket det skulle diskuteras på ett sådant forum.

Jag kan komma på massor... Allt från rena regelfrågor, diskusioner om olika spelmekanismers för och nackdelar, diskusion av olika taktiska finesser i olika spel samt givetvis ett och annat "är nån i stad XXX intreserad av att spela XXX" precis som på rollspelsforumen.

Nog tror jag att det skulle skrivas minst lika mycket som på t.ex. forumen "Gondica", "Rävsvans förlag" eller "Zinescene" i alla fall. (Codex som det ju nyss startades ett separat forum för skrivs det ju heller inte mycket i.)

Nu är ju inte jag insatt i hur mycket jobb som är förknippat med att starta ett "extra" forum men personligen tycker jag att det skulle kännas bra med ett brädspelsforum och jag tror att det skulle kunna bli många intresanta diskusioner.

/Bjorn

Panaga

Veteran

Om rollspel.nu tydligt klargör på första sidan, att det finns ett brädspelsforum så är jag övertygad om att det blir en succé.

Livsobservatör

Azagthoth

Myrmidon

Det var först i ditt andra stycke som du tog upp det jag frågade om. Det diskuteras mer eller mindre på de olika forumen, det är vi medvetna om. Men de "officiella" har en egen liten status, även Codex, Rävsvans och Zinescene lever under lite speciella regler. Kvar blir bara forum som är relativt aktiva. Frågan är om ett forum för brädspel skulle ha någon högre aktivitet eller inte. Övertyga oss.

/Azagthoth