En del saker kommer fortfarande att behöva modelleras så klart, men mycket kommer att finnas för nedladdning eller att man skannar själv och kitbashar.
Absolut -
https://kitbash3d.com/
Ett stort dilemma traditionellt, i specifikt spelutveckling, har varit att förläggaren äger asfaltstexturen du precis gjorde till det kontemporära spelet. Så nästa spel måste du göra en ny, antagligen typ helt identisk, asfaltstextur. Tredjepartsbibliotek som Megascans gör att du kan slänga ihop saker som ser svinbra ut mycket fortare och biblioteket fortsätter finnas där och vara lika tillgängligt nästa gång som nu. Och premiumtjänster (som att de scannar exakt det du vill ha) används redan idag av Hollywood.
Då kan du istället lägga din energi (och dina pengar) på att göra exakt de grejer som är unika set pieces för
ditt projekt. Men det måste ju också sägas att en konsekvens av det helt enkelt är
mer av allting, snarare än något annat.
Men detta blev OT!
Och jag glömde säga: snygga bilder! Ser fram emot
Odd Soot-kampanjen.