Nekromanti Classified Information som PDF?

Mogger

Hipsteranka
Min nya grej är att läsa och spara spel som PDF:er, dels för att det är så skönt att läsa på iPad, och dels för att jag inte har mer plats för rollspel, egentligen.

Så, jag vill gärna ha CI, men inte i tryckt form. Går det att köpa som PDF?

Mogger

Hipsteranka
Synd, det hade gjort köpet så mycket enklare (jag har köpt, och läst, fler spel de senaste dagarna än jag gjort under de senaste månaderna - ingen leveranstid, ingen fraktkostnad, inga fler spel som skräpar hemma...)

Jarre

Swordsman
Jo, jag håller med. PDF vore smidigt. Jag har dock ingen bra lösning på situationen själv, men är det någon som har ett bra förslag, så är jag idel öra. Ett alternativ är att ta betalt för boken (den hundring boken kostar är i stort sett självkostnadspris) men låta PDFen vara gratis, även om detta känns lite dumt så här i efterhand mot dem som faktiskt betalat för spelet på vinst eller förlust.

Men för er som faktiskt köpt boken så säger jag så här tills vidare: klart ni ska få en PDF av den! Hör av er till mig via mail, PM eller kontakt på www.classfiedinformation.se och länka till en egentagen bild på boken i något sammanhang, så får ni en länk till PDFen tillbaka. Låter det OK? :gremsmile:

shotgun_ramadan

Fåntratt
Bra initiativ! Alltid trevligt att ha en pdf-kopia när man skapar rollpersoner mm.

Angående att släppa spelet som gratis PDF... Nu kan jag ju givetvis bara tala för mig själv, men jag är mycket skeptisk till att tidigare köpare blir besvikna bara för att spelet skulle släppas gratis som pdf. För en hundring får man en bok i riktigt bra kvalité, och det är jäkligt billigt.

Men för skojs skull, säg då att man vill ha boken i fysiskt format. Att printa en pdf som inte är anpassad till A4, och som dessutom är väldigt luftigt layoutad, är ingen hit - men det går. Det blir högt sidantal och stor text (om man inte kör två sidor per A4, då kan det blir okej). Jag tror inte så många säger "Ah, nu har jag pdf:en så nu slipper jag köpa boken" om de faktiskt vill spela CI, av anledningen till att den är jäkligt billig att köpa i fysisk form, men inte särskilt printervänlig i pdf-form. Med andra ord fungerar det helt enkelt som reklam. Och med tanke på att du inte tjänar något på böckerna så kan du ju inte förlora på det ändå?

Om du skulle släppa spelet som gratis pdf så har du i vilket fall mitt godtycke, jag överväger ändå att beställa en bok till. Dessutom tycker jag att folk bör läsa Classified Information, för det är enligt min egen åsikt riktigt, riktigt bra. :gremsmile:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Tkullander said:
jag är mycket skeptisk till att tidigare köpare blir besvikna bara för att spelet skulle släppas gratis som pdf.
Jag håller med. Alltså; jag har gott om rollspels-pdf:er på min dator, men ingen av dem är anpassade för att läsas på dator - det går att söka i dem och därmed i nån mån ha dem som referensverk, men jag vill nog helst ha fysisk kopia av de spel jag gillar.

Snarare tror jag att ett gratissläpp eller mycket billigt släpp av PDF:en (10 spänn? 20?) skulle kunna öka försäljningen. That is, om man nu tror att CI är såpass bra att folk som läst det tycker om det och vill ha det.